ایام محرم 1398
1390/12/06 18:10:00
سرویس دیگر رسانه‌ها_
حیدری دستنایی:

کیفی‌سازی نیروی انسانی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون آموزش در مجلس نهم است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعتقاد به اینکه کمیسیون متبوعش در طول مجلس هشتم اسیر برخی مطالبات روزمره شد گفت: این کمیسیون در مجلس نهم به کیفیت و عمق مسایل آموزش و پرورش توجه و کیفی‌سازی نیروی انسانی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها دنبال کند.
کیفی‌سازی نیروی انسانی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون آموزش در مجلس نهم است عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعتقاد به اینکه کمیسیون متبوعش در طول مجلس هشتم اسیر برخی مطالبات روزمره شد گفت: این کمیسیون در مجلس نهم به کیفیت و عمق مسایل آموزش و پرورش توجه و کیفی‌سازی نیروی انسانی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها دنبال کند. https://cdn.icana.ir/d/019/6148.jpg کیفی‌سازی,نیروی,انسانی,از,مهم‌ترین,اولویت‌های,کمیسیون,آموزش,در,مجلس,نهم,است Icana

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛نورالله حیدری با تاکید برتلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات در بعد نظارت در مجلس هشتم،به ایسنا گفت:اگر بخواهم به اقدامات و عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس هشتم نمره بدهم باید آن را به دو بخش قانونگذاری و نظارت تقسیم کنم که در این صورت عملکرد نظارتی آن حدودا 18 و عملکرد آن در بعد قانونگذاری نمره 15 می‌گیرد چراکه کمیسیون آموزش و تحقیقات در طول مجلس هشتم در بعد نظارت تلاش بیشتری داشت.

نماینده اردل و فارسان در مجلس گفت:کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس آینده باید به کیفیت و عمق مسایل آموزش و پرورش و مسایل بنیادین توجه بیشتری کند و عمدتا اسیر یکسری مطالبات روزمره نشود چراکه این امر ما را از وظیفه اصلی که در حوزه آموزش و تحقیقات داشتیم دور می‌کند.

به اعتقاد وی،این کمیسیون در حوزه آموزش و تحقیقات نمره دلخواه را کسب نکرده است،به طور مثال توقع و انتظار این بود که آموزش و پرورش یک مسیر تعالی را بر اساس کیفی‌سازی واقعی سپری کند؛اما متاسفانه قوانین متعددی گذراندیم که تنها ناظر بر یکسری اصلاحات ظاهری بود و به موضوع تحقیقات آنطور که می‌بایست توجه نشد البته تلاش‌هایی صورت گرفت که باید در مجلس آینده دنبال شود.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد:کمیسیون آموزش مجلس نهم باید با تمرکز برهمین دو مساله آموزش و تحقیقات که هم اولویت است و هم مغفول واقع شده دو کار اساسی انجام دهد،نخست اینکه نظارت خود را در حوزه آموزش و تحقیقات توسعه دهد و به وضع موجود محدود نکند دیگر اینکه مسایل اساسی و کلیدی در حوزه آموزش و تحقیقات را قانونمند و پایدار کند.

عضو کمیسیون آموزش افزود: از نظر ردیف هم‌اکنون زیرمجموعه‌های بسیاری برای آموزش و تحقیقات کشور داریم که نیاز است اما متاسفانه این زیرمجموعه‌ها از ردیف‌های ملی لازمی برخوردار نیستند که اگر نظارت شود و بعد هم ضمانت اجرایی با تامین ردیف‌های مورد نیاز برای آموزش و تحقیقات ایجاد شود قطعا مفید است.

وی در پایان با تاکید بر توجه به کیفی‌سازی نیروی انسانی به عنوان یکی از اولویت‌های حائز اهمیت کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم، اظهار کرد:متاسفانه هم‌اکنون نتوانستیم در سیستم‌های مختلف مرتبط با آموزش و تحقیقات کیفی‌سازی کنیم و سبب ایجاد رضایت مناسب‌تر میان نیروی انسانی،کارآمد کردن و فربه کردن آنها به دانش و مهارت مورد نیاز شویم که این کار باید در یک برنامه عملیاتی در حوزه‌ کار آموزش و تحقیقات برای نیروی انسانی کشور توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم مورد توجه قرار گیرد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet