هدر موبایل
1390/12/08 16:47:00
سرویس دیگر رسانه‌ها_
نظر نمایندگان درخصوص روشهای تبلیغاتی کاندیداها؛

موثرترین روش تبلیغاتی درجامعه امروز کشور چیست؟

اینکه کدام شیوه توانسته بیشترین اثربخشی برای کاندیداها از حوزه‌های انتخابیه اقصی نقاط کشور داشته باشد،محور پرسش از شش نماینده کنونی مجلس است که دست کم یک بار سابقه حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را داشته‌اند.
موثرترین روش تبلیغاتی درجامعه امروز کشور چیست؟ اینکه کدام شیوه توانسته بیشترین اثربخشی برای کاندیداها از حوزه‌های انتخابیه اقصی نقاط کشور داشته باشد،محور پرسش از شش نماینده کنونی مجلس است که دست کم یک بار سابقه حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را داشته‌اند. https://cdn.icana.ir/d/019/15924.jpg موثرترین,روش,تبلیغاتی,درجامعه,امروز,کشور,چیست؟ Icana

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛تمامی روش‌های تبلیغات انتخاباتی و به‌طور ویژه انتخابات مجلس، به دو بخش عمده سنتی و مدرن تقسیم می‌شوند.در این مقال با بررسی تمامی این روش‌ها در قالب گفت‌وگو با این نمایندگان،به این پرسش پاسخ می‌دهیم تا موثرترین روش تبلیغاتی درجامعه امروز ایران با جمع‌بندی اظهارات این نمایندگان از چهار گوشه کشور، به دست آید.

حجمی از پیام‌های امیدوارکننده از وعده‌های کاندیداها در فضای کشور به گوش می‌رسد؛ این صداها گواهی بر آغاز ماراتنی است که قانون برای آن یک‌ هفته زمان در نظر گرفته است. بناست از ابتدای هفته جاری حدود 3444 نفر توانایی‌ها و ویژگی‌های خود را به مردم عرضه کنند تا سرانجام 290 نفر برای به دست گرفتن سکان قطار قانونگذاری کشور انتخاب شوند. «نامزدهای انتخاباتی چگونه باید خود را به ملت بشناسانند؟» این اولین سوالی است که به ذهن آقا یا خانم کاندیدا می‌رسد؛ هر چند که پس از برگزاری هشت دوره انتخابات مجلس، یقینا نامزدهای انتخاباتی در طول این ادوار روش‌های گوناگونی را برای معرفی خود به رای‌دهندگان آزموده‌اند که کاندیداهای نهمین دوره مجلس نیز از می‌توانند با بهره‌گیری از این تجارب در چارچوب قانون، وارد بهارستان شوند.

 

استفاده از روش‌های سنتی در کهگیلویه و بویراحمد موثر است                            

ستار هدایت‌خواه، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس هشتم، تاثیر شیوه سنتی برای کسب رای را در حوزه انتخابیه خود موثرتر می‌داند و در این رابطه به ایسنا می‌گوید که استفاده از روش‌هایی همچون شرکت در مراسم و یا پخش غذا بین مردم در حوزه انتخابیه‌اش رواج دارد، البته تجربه دوره گذشته انتخابات در این شهرستان نشان داده که مردم به این روش‌ها توجهی نداشته و نحوه ارتباط چهره به چهره بیشتر پاسخگوست.

این عضو مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، همچنین استفاده از برخی روش‌های خلاف قانون همچون دادن وعده‌های غیرقابل اجرا برای حل مشکلات، تخریب رقبا، شایعه‌سازی، ایجاد جو روانی و یا اجیر کردن افرادی برای بدگویی از نمایندگان در اماکن مختلف همچون تاکسی و آرایشگاه‌ را نمونه خلاف اخلاق و خلاف قانون تبلیغات کاندیداها در حوزه انتخابیه خود عنوان می‌کند و با ابراز تعجب از استفاده از چنین روش‌هایی به این موضوع تاکید دارد که چنین روش‌هایی هیچ نتیجه‌ای را دربرنخواهد داشت.

ترکیبی از روش‌های سنتی و مدرن،شیوه تبلیغاتی مناسب در استان مازندارن است    

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری در گفت‌وگو باایسنا، نیز تبلیغات رودررو و ارتباط مستقیم با مردم همچون برگزاری سخنرانی در اماکن مختلف را به عنوان یک شیوه موفق برای کسب آرا در حوزه انتخابیه خود عنوان می‌کند و در عین حال به نقش استفاده از روش‌های مدرن و استفاده از کلیپ‌های تبلیغاتی و پوستر نیز در شهر ساری اشاره‌ای دارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، ضمن بیان این مطلب که استفاده ترکیبی از روش‌های سنتی و مدرن شیوه تبلیغاتی مناسب برای کسب رای کاندیداها در این حوزه انتخابیه به شمار می‌آید، تاثیر گرایشات سیاسی کاندیداها در میزان رای‌شان را ده درصد می‌داند.

گرایشات سیاسی در نوع انتخاب کاندیداها در استان اصفهان تاثیر دارد                

حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان در مجلس، نیز در گفت‌وگویی دیگر تاثیر گرایشات سیاسی بر آرای مردم در شهرهای بزرگ همچون اصفهان را 30 درصد می‌داند و در عین حال به این موضوع تاکید می‌کند که استفاده از روش‌های سنتی همچون پهن کردن سفره‌های غذا و یا تقسیم پول بین مردم، در حوزه انتخابیه‌اش پاسخگو نیست.

این عضو مجمع نمایندگان اصفهان، همچنین استفاده از شیوه تبلیغی مدرن و کمتر سنتی را در این حوزه انتخابیه موثر می‌داند و بر تبلیغ چهره به چهره و رودررو با مردم تاکید می‌کند.

شناخت فردی در کنار گرایشات سیاسی در استان خراسان رضوی تاثیر گذار است    

جواد آرین‌منش، نماینده مشهد و کلات نیز در گفت‌وگویی با ایسنا استفاده از شیوه‌های قانونی برای تبلیغات در کنار برگزاری مراسم سخنرانی در قالب میزگرد و نشست‌های خبری، همراه با چاپ و پخش تراکت و پوستر را شیوه‌ای مناسب در حوزه انتخابیه خود می‌داند و بر این موضوع تاکید می‌کند که فهرست‌های انتخاباتی از سوی احزاب، تشکل‌ها و نهادهای معتبر نقش بسیار موثری در انتخاب کاندیداها دارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی، همچنین تاثیر شناخت فردی کاندیداها را 50 درصد و مابقی را استفاده از سایر شیوه‌های تبلیغاتی موثرعنوان می‌کند و در عین حال استفاده از روش‌هایی غیرقانونی همچون پخش بلیط برای بازدید از اماکن تفریحی بین مردم را خرید رای تعبیر می‌کند.

 کاندیداهای اقلیت‌های دینی تبلیغات خود را هماهنگ باهم انجام می‌دهند              

سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان در مجلس هشتم، همچنین ضمن تاکید بر این موضوع که استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی‌تر همچون ارتباط چهره به چهره روش مرسوم و جوابگو برای انتخابات در بین جوامع اقلیت است، می‌گوید که در جوامع اقلیت یک شیوه و نوع خاصی از دموکراسی در تبلیغات انتخابات حاکم است، به‌طوری که کاندیداها برنامه‌هایشان را برای حضور در شهرستان‌ها و یا تبلیغات با یکدیگر هماهنگ کرده و با هم در تمامی عرصه‌های تبلیغات شرکت می‌کنند.

این نماینده بخشی از اقلیت دینی کشور، تاثیر گرایشات سیاسی در انتخاب کاندیداها در این جوامع را حدود 20 درصد می‌داند و مجددا بر موضوع سابقه فعالیت، شناخت نامزدهای انتخاباتی و فعالیت سیاسی و اجتماعی آن‌ها در انتخاب این افراد تاکید می‌کند.

 مسائل قومی و قبیله‌ای در استان هرمزگان اهمیت ویژه‌ای دارد                    

حجت‌الاسلام علی‌ میرخلیلی نماینده میناب،رودان،جاسک،سیریک و بشاگرد نیز مسائل قومی و قبیله‌ای و حمایت افراد موثر جامعه همچون معتمدین،بزرگان، هنرمندان و ورزشکاران را در کنار استفاده از شیوه سنتی دیدار چهره به چهره در انتخاب کاندیدای مورد نظر مردم موثر می‌داند.

این عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان همچنین تاثیر گرایشات سیاسی را نیز در این امر یادآورمی‌شود.

 گرایشات سیاسی و استفاده از فضای مجازی در تهران تاثیرگذار است           

لاله افتخاری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نیزتاثیر لیست‌ها و گرایشات سیاسی را در تهران تا 80 در صد می‌داند و در عین حال شیوه سنتی دیدار‌های چهره‌ به چهره را نیز درانتخاب کاندیداها تاثیرگذار عنوان می‌کند.

این عضو مجمع نمایندگان تهران،استفاده از روش‌هایی همچون اعطای هدایای نقدی و پهن کردن سفره‌های غذا را در تهران بی‌تاثیر خوانده و شیوه‌های مدرنی همچون ارسال پیامک و استفاده از فضای مجازی را تاثیرگذارتر دانست.

به گزارش ایسنا،براساس گفت‌وگوهای انجام شده با این نمایندگان به عنوان بخشی از اهالی بهارستان هشتم به نظر می‌رسد که روش تبلیغات چهره به چهره بهترین روش برای پیروزی کاندیداها و معرفی برنامه‌هایشان در انتخابات مجلس نهم است.

ذکر این نکته نیز به جاست که در کنار اعمال شیوه‌های متنوع تبلیغاتی و بعضا همراه با تخلف، می‌بایست نقش دستگاه‌های نظارت بر تبلیغات انتخاباتی پررنگ‌تر باشد تا در دوره‌های بعدی برگزاری انتخابات شاهد تکرار موارد تخلف تبلیغاتی نباشیم./

 پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet