ایام محرم 1398
1390/12/13 09:27:00
سرویس اجتماعی
سیدعلی میرخلیلی:

حذف آرم طرح ترافیک به بسترسازی مناسب نیاز دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با اشاره به خبر معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک مبنی بر حذف آرم طرح ترافیک از سال آینده، الکترونیکی و مکانیزه شدن کنترل محدوده شهری را مثبت دانست و تاکید کرد پیش از انجام این طرح باید زیرساخت‌های آن را فراهم شود.
حذف آرم طرح ترافیک به بسترسازی مناسب نیاز دارد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با اشاره به خبر معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک مبنی بر حذف آرم طرح ترافیک از سال آینده، الکترونیکی و مکانیزه شدن کنترل محدوده شهری را مثبت دانست و تاکید کرد پیش از انجام این طرح باید زیرساخت‌های آن را فراهم شود. https://cdn.icana.ir/d/019/16607.jpg حذف,آرم,طرح,ترافیک,به,بسترسازی,مناسب,نیاز,دارد Icana

سید علی میرخلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: الکترونیکی و مکانیزه شدن کنترل محدوده طرح ترافیک شهری اقدامی است که می‌تواند بسیار مفید واقع شود و از بسیاری از تخلفات جلوگیری کند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما باید قبل از اجرای این طرح، مسئولان مقدمات و زیرساخت‌ها را فراهم کنند و سپس برای حذف آرم طرح ترافیک وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: ارائه و صدور آرم طرح ترافیک ملزم به این است تعیین شود که در اختیار چه اشخاصی قرار ‌گیرد و نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی باید برای آن معیار دقیقی تعیین کنند.

میرخلیلی افزود: به طور کلی صدور آرم طرح ترافیک برای برخی افراد که مسأله اداری و امور کشوری بسیاری از مردم به آنها گره خورده است، امری حیاتی و ضروری است.

 

خرید آرم طرح ترافیک برای امور شهری درآمدزایی می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اما درباره افرادی با مقداری هزینه، طرح را خریداری می‌کنند، موضوع کمی متفاوت است و باید به شکل دیگری با آن برخورد کرد.

وی با بیان اینکه نگرش ارائه آرم طرح ترافیک برای افراد عادی بسیار نکته مهمی است، گفت: گاهی اوقات با ارائه طرح ترافیک به رانندگان و مردم عادی، به درآمدزایی در این زمینه کمک می‌شود.

به گفته میرخلیلی این کار در هر شرایطی که صورت می‌گیرد، باید موقعیت مکانی و زمانی آن سنجیده شود و در صورتی که مشکلی ایجاد نمی‌شد، این کار صورت گیرد.

وی با تشریح این مسأله گفت: به عنوان مثال زمانی که به حذف شناسنامه‌های قابل جعل اقدام می‌کنند باید ابتدا مقدمات آن را فراهم کنند و سپس شناسنامه‌های قدیم را از نوبت استفاده خارج کنند تا مردم مدتی دچار بی‌هویتی نشوند. این مسأله درباره آرم طرح ترافیک هم صدق می‌کند.

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان می‌توانند درآمد حاصل از این امر را برای اموری مانند ساخت راه و ترابری و احداث تونل و زیرگذر مصرف کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس به آرم طرح ترافیک محدوده بی‌.آر.تی اشاره کرد و افزود: تردد از مسیر ویژه اتوبوس تنها برای افراد مهم مملکتی و کشوری و یا برخی از مهمانان خارجی که به لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارند و همچنین برای آتش‌نشانی‌ها و آمبولانس‌ها امکان‌پذیر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس هم در مواقع ضروری قادر به استفاده از این مسیر ویژه هستند اما نمی‌توان بیش از این به سایر وسایل نقلیه مجوز تردد و آرم طرح ترافیک عبور از مسیر ویژه را داد، زیرا در این صورت برای اتوبوس‌ها هم اختلال رفت‌ و آمدی به وجود می‌آید.

 

فرهنگ ضعیف مردم، عامل اصلی بار سنگین ترافیک شهری

وی همچنین به ترافیک سنگین پایتخت اشاره کرد و دلایل متعددی برای آن برشمرد که مهمترین علت آن فرهنگ مردم است.

میرخلیلی یادآور شد: فرهنگ ضعیف مردم در رعایت قوانین و مقررات شهری و راهنمایی و رانندگی و مشاهده تعداد بیشمار خودروهای تک سرنشین علت اصلی ایجاد حجم سنگینی از ترافیک شهری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اما ساخت شهرها و خیابان‌ها هم در این بار ترافیکی کنونی تأثیرگذار بود و دیگر افزایش تعداد خودرو با عرض خیابان‌ها برابری و تناسب ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم گفت: تهران پایتخت یک کشور اسلامی است و ضرورت دارد تا تمام مسئولان این مسأله را محور برنامه‌های خود قرار دهند./

پایان پیام 

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet