خبرگزاری خانه ملت

هدر موبایل
1391/04/20 09:01:00
سرویس اجتماعی
فیاضی:

تغییر در نظام آموزشی نتیجه مطلوبی ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اقدامات شتاب زده در تغییر ساختار نظام آموزشی را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: قطعا با عجله و اقدامات شتاب زده نمی‌توان نتایج مورد نظر را اخذ کرد و تحول بنیادین در آموزش و پرورش هم عملی نخواهد شد.
تغییر در نظام آموزشی نتیجه مطلوبی ندارد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اقدامات شتاب زده در تغییر ساختار نظام آموزشی را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: قطعا با عجله و اقدامات شتاب زده نمی‌توان نتایج مورد نظر را اخذ کرد و تحول بنیادین در آموزش و پرورش هم عملی نخواهد شد. https://cdn.icana.ir/d/019/20668.jpg تغییر,در,نظام,آموزشی,نتیجه,مطلوبی,ندارد Icana

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه3ـ3ـ6 ساختار نهایی نظام آموزشی نیست، اعلام کرد: مسئولان آموزش و پرورش معتقدند در حال حاضر و برای اینکه بتوان زمینه ورود ساختار اصلی نظام آموزشی را ایجاد کرد، ساختار 3ـ3ـ6 در نظر گرفته شود.

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس اگر نکاتی که وزیر آموزش و پرورش در زمینه تغییر ساختار نظام آموزشی مطرح می‌کند در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بحث گذاشته و مشخص شود؛ می‌توان نتایج مطلوبی برای این تغییرات پیش‌بینی کر، در غیر این صورت قطعا آسیب‌های بسیاری به دانش‌آموزان وارد خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش مهم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از سوی آموزش وپرورش، افزود: با توجه به این امر در بیشترمواقع شاهد هستیم؛ تغییرات ساختاری در نظام آموزشی، الزاما منجر به نتیجه مطلوب در آموزش و پرورش نمی‌شود.

این نماینده مجلس نهم بیان کرد: البته توضیحات وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر این موضوع دلالت داشت که تغییرات آموزش و پرورش، صرفاً تغییر ساختاری نخواهد بود بلکه این تغییر مبتنی بر محتواست.

فیاضی با مد نظر قرار دادن پرهیز از اقدامات شتاب زده در تغییر ساختار نظام آموزشی، گفت: قطعا با عجله و اقدامات شتاب زده نمی‌توان به نتیجه مورد نظر رسید و تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش هم عملی نخواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بررسی مجدد تغییر ساختار نظام آموزشی به 3-3-6 در این کمیسیون، یادآور شد: ابهاماتی در این مورد وجود دارد که پیش از آغاز سال تحصیلی جدید باید در جهت رفع این ابهامات قدم برداشت.

اخیرا، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش طی گفت‌وگویی خواستار شکسته شدن سکوت مجلس در برابر مسائل آموزش و پرورش شده و گفته:آیا اتخاذ تصمیمات کلانی مانند تغییر نظام‌ آموزشی و از این دست، نیاز به مصوبه قانونی ندارد؟ آیا مجلس نباید در تصمیماتی که بر سرنوشت قریب به یک پنجم جمعیت کشور تأثیر می‌گذارد؛ حضور و نظر داشته باشد؟ آیا تعداد روزها و ساعات حضور دانش آموزان کشور در مدارس طی یک سال تحصیلی، نیاز به قانون مجلس ندارد و باید تابع رویکردهای حداقلی و حداکثری مدیران متغییر وزارت آموزش و پرورش باشد ؟/

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet