هدر موبایل
1391/04/20 14:36:00
سرویس اجتماعی
جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی:

3ـ3ـ6 در آموزش‌ هم جواب‌نمی‌دهد

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون‌آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نداشتن تطبیق نظام۳ـ۳ـ۶ با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: هرگونه اقدام شتاب‌زده‌ای، به نظام‌ آموزشی کشور صدمه وارد می کند و هر تصمیم خارج از این چارچوب، منجر به ایجاد هزینه می شود.
3ـ3ـ6 در آموزش‌ هم جواب‌نمی‌دهد رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون‌آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نداشتن تطبیق نظام3ـ3ـ6 با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: هرگونه اقدام شتاب‌زده‌ای، به نظام‌ آموزشی کشور صدمه وارد می کند و هر تصمیم خارج از این چارچوب، منجر به ایجاد هزینه می شود. https://cdn.icana.ir/d/019/22410.jpg 3ـ3ـ6,در,آموزش‌,هم,جواب‌نمی‌دهد Icana

جبار کوچکی نژاد‌ارم ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نظام3ـ3ـ6 با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تطبیق ندارد، اعلام کرد: تغییرات در آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده است، صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در نوع تغییراتی که در ساختار آموزش و پرورش ایجاد می‌شود؛ بازنگری صورت گیرد، ادامه داد: آموزش و پرورش باید ساختار خود را با سند تحول بنیادین تطبیق دهد.

وی در ادامه خواستار رفع ابهامات موجود در تغییر نظام آموزشی شد و افزود: انجام هرگونه اشتباه در این مسیر، به نظام‌ آموزشی کشور صدمه وارد خواهد کرد و هر تصمیمی که در این چارچوب قرار نگیرد؛ باعث از بین‌ رفتن هزینه‌ها می شود.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه تغییرات در نظام آموزشی محتوایی و ساختاری است، اظهار داشت: ما نباید تنها به ساختارها توجه کنیم؛ باید در این مسیر از اقدام به هرگونه رفتار و تصمیم شتاب زده پرهیز کرد.

کوچکی‌نژاد ‌ارم ساداتی گفت: درحالی مسئولان آموزشی از نظام جدید 3-3-6 صحبت می‌کنند که این نظام در واقع 4 دوره سه ساله است و برای اجرایی شدن، مشکلات فراوانی از جمله کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی و تغییر محتوای کتاب‌ها را همراه خود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: البته از مسئولان آموزش وپرورش انتظار می‌رفت که برای تغییری این چنینی در نظام آموزشی، با مجلس شورای اسلامی همکاری داشته باشند و از طریق مجلس سند تحول بنیادین را به تصویب برسانند.

وی یادآور شد: مجلس می‌تواند از طرح‌های بزرگ که نیاز به پشتیبانی ملی دارد؛ حمایت‌های لازم را داشته باشد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون‌آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این وزارتخانه باید در مسیر سند تحول بنیادین در نظام آموزشی که توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، حرکت کند زیرا هرگونه انحراف صدمه‌های فراونی را به‌ آموزش و پرورش کشور وارد می‌کند.

اخیرا، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش طی گفت‌وگویی خواستار شکسته شدن سکوت مجلس در برابر مسائل آموزش و پرورش شده و گفته: آیا اتخاذ تصمیمات کلانی مانند تغییر نظام‌ آموزشی و از این دست، نیاز به مصوبه قانونی ندارد؟ آیا مجلس نباید در تصمیماتی که بر سرنوشت قریب به یک پنجم جمعیت کشور تأثیر می‌گذارد؛ حضور و نظر داشته باشد؟ آیا تعداد روزها و ساعات حضور دانش آموزان کشور در مدارس طی یک سال تحصیلی، نیاز به قانون مجلس ندارد و باید تابع رویکردهای حداقلی و حداکثری مدیران متغییر وزارت آموزش و پرورش باشد؟/

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet