حلول ماه ربیع الاول
1391/04/21 10:12:10
سرویس فرهنگی
انتفادات نمایندگان مجلس از کمبود امکانات آموزشی وفرهنگی در مدارس روستایی:

شمارس معکوس برای ایست علم وفرهنگ در مناطق محروم

ایمن‌سازی و سالم‌سازی جامعه با اجرای طرح بسیج سلامت در مدارس محقق می‌شود و به همین دلیل مدارس مروج سلامت باید در سطح کشور توسعه داده شوند . این در حالی است که توسعه مدارس شبانه روزی در مناطق محروم بی تردیداقدامی مرجع وفرهنگی تلقی می‌شود و نقش این مرجع فرهنگی این است که با قرار دادن افکار، عقاید و اندیشه‌های خلاق در کنار یکدیگر، شرایط مناسبی را برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق توسط دانش آموزان به وجود آورد، چرا که بسیاری از بزرگسالان نقش کتاب‌خوانی را در زندگی خود فراموش می‌کنند.
شمارس معکوس برای ایست علم وفرهنگ در مناطق محروم ایمن‌سازی و سالم‌سازی جامعه با اجرای طرح بسیج سلامت در مدارس محقق می‌شود و به همین دلیل مدارس مروج سلامت باید در سطح کشور توسعه داده شوند . این در حالی است که توسعه مدارس شبانه روزی در مناطق محروم بی تردیداقدامی مرجع وفرهنگی تلقی می‌شود و نقش این مرجع فرهنگی این است که با قرار دادن افکار، عقاید و اندیشه‌های خلاق در کنار یکدیگر، شرایط مناسبی را برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق توسط دانش آموزان به وجود آورد، چرا که بسیاری از بزرگسالان نقش کتاب‌خوانی را در زندگی خود فراموش می‌کنند. https://cdn.icana.ir/d/019/16298.jpg شمارس,معکوس,برای,ایست,علم,وفرهنگ,در,مناطق,محروم Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت حوزه انتخابیه، امروزه در همه جوامع ، مدرسه به عنوان مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت ٬ جایگاهی ویژه دارد و در کنار خانواده٬ وظیفه ی تعلیم وتربیت دانش آموزان را به دوش می‌کشد.  از این رودولت با یک برنامه ریزی کارآمد، باید سرو سامانی به وضعیت کتاب وآموزش در کشور بدهد تا دانش آموزان در مناطق محروم بدون هیچ دغدغه ای به تحصیل بپردازند.

 

جدگال تاکید کرد:

کودکان مناطق محروم در انتظار دریافت امکانات آموزشی‌ و فرهنگی

نماینده مردم چابهار،نیک شهروکنارک در مجلس گفت: بافت‌های بسیار قدیمی وغیربهداشتی و وضعیت نامطلوب وسایل خنک و گرم کننده برخی مدارس مناطق محروم  موجب شده تا دانش‌آموزان این مناطق مشکل‌های فراوانی برای ادامه تحصیل داشته باشند.

یعقوب جدگال ،افزود: بهسازی کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم با تازه‌های نشر، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی درمیان دانش‌آموزان استان سیستان وبلوچستان از جمله اهدافی است که باید با جدیت در مناطق محروم کشور دنبال شود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهرو کنارک در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد:مدارس ازاساسی‌ترین و مهمترین مراکز رشد و پرورش افراد و آماده سازی آنها جهت ورود به اجتماع هستند واین در حالی است که دسترسی نداشتن دانش‌آموزان به امکانات پژوهشی و آموزشی شاخص علمی این مناطق را کاهش داده است.

وی ادامه داد: باید در تمام مدارس کشور به ویژه مدارس مناطق محروم ،علاوه بر هر کتاب درسی، چندین کتاب کمک آموزشی نیزارائه شود تا مکمل و پشتیبان کتب درسی باشد.

 جدگال افزود: پرورش استعدادها و کمک به تقویت خلاقیت  ازاهداف آموزش و پرورش به شمار می آید و مدارس باید در راستای تحقق این هدف به رشد و پرورش خلاقیت دانش‌آموزان بپردازند.

 عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع مجلس یادآورشد: جوانان ایران اسلامی در مراحل مختلف علمی و پژوهشی ثابت کرده اند  چنانچه به آنها مجال فعالیت داده شود، می‌توانند شاخص علمی کشور را به نحو مطلوب افزایش دهند.

حسینی صدر، تاکید کرد:

دانش آموزان مناطق محروم چشم براه حمایت مسولان اجرایی

نماینده مردم خوی و چایپاره با بیان این‌که تحصیل حق تمام دانش آموزان کشوراست ، گفت: متاسفانه وضعیت مدارس مناطق محروم دو شهرستان خوی و چایپاره بسیار نامناسب است.

موید حسینی صدر، افزود: جوانان ایران اسلامی در مراحل مختلف علمی و پژوهشی ثابت کرده اند  چنانچه به آنها مجال فعالیت داده شود، می‌توانند شاخص علمی کشور را به نحو مطلوب افزایش دهند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: ابتدایی‌ترین راهکار برای برطرف کردن محرومیت علمی ـ پژوهشی مناطق محروم، اختصاص تسهیلات کمک آموزشی و سخت افزاری است که می‌تواند بسیاری از مشکلات دانش آموزان را در این مناطق برطرف کند.

وی ادامه داد : افزایش بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق محروم از علم وابقای تحصیلی آنان تا پایان دوره پایه و تشویق و ترغیب آنان برای ورود به مراحل دانشگاهی و قرار گرفتن در جریان منظم تحصیل علم در گرو افزایش امکانات این مدارس است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن,مجلس یادآور شد: نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه فرهنگی وهنری ، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، مکان و وسایل لازم برای کمک‌های اولیه و مراقبت‌های بهداشتی - درمانی و اطفای حریق، از جمله مواردی است که دولت برای بهسازی مدارس مناطق محروم باید نسبت به آن‌ها توجه کند./

محمد‌رضا حسین‌نژاددوین:

مدارس روستاهای شیروان به مقاوم‌سازی و توسعه نیاز دارند

نماینده مردم شیروان در مجلس، با بیان این که هم‌اکنون بسیاری از مدارس روستا‌های شیروان نیاز به اصلاح دارند، گفت: نبود محیط‌های آموزشی در مناطق محروم  موجب ترک تحصیل کودکان به‌ویژه دختران می‌شود.

 

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت،محمد‌رضا حسین‌نژاددوین در گفت‌و‌گو با نشریه ارمغان، با بیان این که هم‌اکنون وضعیت مدارس به‌ویژه در روستاها مناسب نیست، افزود: بسیاری از مدارس در روستا‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،  تحصیل در مقطع‌های دبیرستان را در برخی مناطق ناممکن خواند و بیان کرد: در برخی روستا‌ها که نزدیک به هم هستند  مانند رباط و قوش‌خانه تأسیس دبیرستان مانع از آن می‌شود که دانش‌آموزان به شیروان یا شهر‌های دیگر بروند.

وی با بیان این که ترک تحصیل برخی دانش‌آموزان به‌ویژه دختران به‌علت نبودن دبیرستان موجب تأسف است، یاد‌آور شد: پیشنهاد من این است که در منطقه مشترکی مانند قلعه، دبیرستان ساخته شود تا دانش‌آموزان روستا‌های اطراف که دبیرستان ندارند  بتوانند در آنجا ادامه تحصیل بدهند.

حسین‌نژاد از مدیرکل نوسازی مدارس کشور و استان خواست که در مقاوم‌سازی و توسعه مدارس این مناطق  بیشترتلاش کنند تا از ترک تحصیل دانش‌آموزان دختر به‌علت ‌دسترسی و دوری راه پیش‌گیری شود.

نماینده شیروان در مجلس، افزود: با پی‌گیری‌هایی که در بودجه ۹۰داشتیم  قرار است یک دبیرستان دخترانه، پسرانه در یکی از مناطق که چندین روستا به آن دسترسی دارند، تأسیس شود.

این سخنگوی کمیسیون عمران مجلس هشتم، درباره مدارس عشایری در شهرستان شیروان، توضیح داد: در منطقه‌های عشایر مدارسی داریم که در چادر تشکیل می‌شود که در مورد عشایر اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در اسکان‌های دائمی آن را از چادر به یک موقعیت ثابت فصلی تغییر دهیم.

شمارش معکوس برای ایست علم و فرهنگ در مناطق محروم آغازشده  بکوشیم تا داستان نوش دارو پس از مرگ سهراب تکرار نشود.

پایان گزارش

 

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet