هدر موبایل
1391/04/21 16:01:00
سرویس اجتماعی
سید مهدی هاشمی:

انگشت اتهام آلودگی هوای تهران به سمت یک سازمان نباشد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قرار گرفتن هوای شهر تهران در شرایط هشدار گفت: نمی‌توان انگشت اتهام آلودگی هوای تهران را به سمت یک سازمان گرفت. این یک موضوع فرابخشی است و باید به شکل فرافکنانه حل شود.
انگشت اتهام آلودگی هوای تهران به سمت یک سازمان نباشد عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قرار گرفتن هوای شهر تهران در شرایط هشدار گفت: نمی‌توان انگشت اتهام آلودگی هوای تهران را به سمت یک سازمان گرفت. این یک موضوع فرابخشی است و باید به شکل فرافکنانه حل شود. https://cdn.icana.ir/d/019/14278.jpg انگشت,اتهام,آلودگی,هوای,تهران,به,سمت,یک,سازمان,نباشد Icana

سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: آلودگی هوای تهران دلایل و عوامل مختلفی دارد و باید دستگاه‌های مختلف دراین زمینه با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند به یک نتیجه مطلوب در مورد کنترل آلودگی پایتخت برسند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با مدنظر قرار دادن این موضوع که آلودگی هوای تهران مربوط به یک مقطع خاص زمانی نیست اعلام کرد: راه‌حل‌های فوری و مقطعی برای حل مشکل آلودگی هوای این کلانشهر پاسخگو نیست و این کار حداقل نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت و میان‌مدت دارد.

وی در ادامه افزود: تنها کار کوتاه‌مدتی که می‌توان برای کنترل آلودگی هوای تهران متصور شد؛ اعمال محدودیت برای تردد خودروهاست که این موضوع نیز تنها بخشی از آلودگی‌های این کلانشهر را کاهش می دهد؛ زیرا موضوع ریزگردها عامل تشدیدکننده آلودگی این شهر است.

هاشمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از دولت حل مشکل آلودگی هوای پایتخت را مطالبه کنند؛ ادامه داد: البته این مشکل تنها محدود به دولت نمی‌شود و حتی نهادهایی مانند قوه قضائیه و شهرداری باید به صورت جدی وارد عمل شده و با محوریت دولت طرحی را برای کاهش آلودگی هوای تهران تهیه کنند که قطعاً مجلس نیز حمایت لازم را از این موضوع انجام خواهد داد.

این نماینده مجلس نهم توسعه حمل‌ونقل عمومی، استانداردسازی خودروها، پیگیری طرح دورکاری کارمندان و توسعه فناوری‌های ارتباطی و الکترونیکی را از عوامل کاهش آلودگی هوای پایتخت دانست و گفت: خودروهای تولید داخل هنوز از استانداردهای لازم به جهت مصرف سوخت و کاهش آلایندگی برخوردار نیستند و تا زمانی که خودروها به استانداردهای لازم نزدیک شوند، تهران همچنان آلوده خواهد بود.

وی در ادامه افزود: توسعه حمل‌ونقل عمومی و تامین نیازهای عمومی جامعه موضوع دیگری است که می‌تواند اقبال مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی را افزایش دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی کاهش تقاضای سفرهای درون شهری را از دیگر راه‌های کاهش آلودگی هوای تهران برشمرد و اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که درصد زیادی از تقاضاهای سفر در شهر تهران غیرضروری است و در صورت توسعه فناوری‌های ارتباطی و الکترونیکی افراد می‌توانند به صورت غیرحضوری امور اداری خود را انجام دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: ساخت‌وسازهای صورت گرفته در تهران  نقش زیادی در آلودگی این شهر دارد اما متاسفانه مسئولان نسبت به این موضوع کاملا بی‌توجه هستند و ساخت‌وساز همچنان به شکل بی‌رویه در پایتخت ادامه دارد./

پایان پیام 

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet