هفته دفاع مقدس
1391/08/15 15:31:41
سرویس سیاسی

نمایشگاه مطبوعات؛ تبلور توسعه‌یافتگی فرهنگی

برگزاری نمایشگاه مطبوعات به عنوان یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی فرهنگی کشور، نه تنها راهی در افزایش سطح آگاهی مردم بلکه فرصتی برای رسانه‌های مکتوب و سایبری است تا تعامل و همکاری نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند.
نمایشگاه مطبوعات؛ تبلور توسعه‌یافتگی فرهنگی برگزاری نمایشگاه مطبوعات به عنوان یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی فرهنگی کشور، نه تنها راهی در افزایش سطح آگاهی مردم بلکه فرصتی برای رسانه‌های مکتوب و سایبری است تا تعامل و همکاری نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند. https://cdn.icana.ir/d/019/27980.jpg نمایشگاه,مطبوعات؛,تبلور,توسعه‌یافتگی,فرهنگی Icana

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی امسال نوزدهمین دوره خود را پشت سر گذاشت که علاوه بر اهالی رسانه، پذیرای جمع کثیری از مردم، مسئولان، نمایندگان مجلس، اهالی هنر و ورزش کشورمان بود، نمایشگاهی که همگی بر پرشور بودن آن در مقایسه با دوره قبل اذعان داشتند.

مسئولان در جریان بازدید از نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ‌این نمایشگاه را نه تنها راهی برای آشنایی بیشتر مردم از نحوه عملکرد رسانه‌ها ارزیابی کردند بلکه آن را عاملی در فراهم کردن زمینه ارتباط بیشتر مردم و مسئولان و نمادی از گردش آزاد اطلاعات و اثباتگر حاکم بودن فضای آزادی بر مطبوعات کشور دانستند.

 

افروغ: فضای نمایشگاه مطبوعات رقابتی بود/ خبرنگاران سؤالات کلیشه‌ای نمی‌پرسیدند

عماد افروغ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم، با بیان اینکه نمایشگاه امسال مطبوعات و خبرگزاری‌ها نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های قبل، از چینش بهتری در غرفه‌ها برخوردار بود، گفت:‌ در نمایشگاه نوزدهم توانستم بیشتر رسانه‌‌های اصلی را به راحتی پیدا کنم.

وی‌ با یادآوری اینکه نمایشگاه نوزدهم مطبوعات و خبرگزاری‌ها از مدیریت و چیدمان بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود،‌ گفت: در نمایشگاه امسال به دلیل چیدمان بهتر غرفه‌ها و راهروها،‌ فضای حرکتی بهتری برای مردم ایجاد شده بود.

افروغ با بیان اینکه همچنین امکانات سخت‌افزاری نمایشگاه از جمله پارکینگ،‌ هماهنگی با پلیس راهور، نبود دستفروشان، ساماندهی وضعیت تغذیه و دیگر امکانات لازم هر نمایشگاهی نسبت به نمایشگاه‌های مطبوعات و خبرگزاری‌های سال‌های گذشته، از ساماندهی و مدیریت بهتری برخوردار بود،‌ افزود: رسانه‌ها نیز از امکان دسترسی آسان و مکان‌یابی غرفه‌های خود و دیده شدن‌ از سوی مردم راضی بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم با یادآوری پخته‌تر شدن سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها در نمایشگاه امسال مطبوعات و خبرگزاری‌ها،‌ تصریح کرد: از برجستگی‌های نمایشگاه امسال، پرسیده نشدن سؤالات کلیشه‌ای بود و خبرنگاران به خود جرأت داده بودند سؤالات جدیدی از مسئولان بپرسند که این مسأله به دلیل رقابتی‌تر شدن فضای نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران،‌ به سفارش مقام معظم رهبری در زمینه انتخاباتی نشدن فضای کشور اشاره کرد و یادآور شد: به همین دلیل بود که اولا خودم از پاسخ دادن به پرسش‌های سیاسی خودداری می‌کردم و ثانیا رسانه‌ها نیز به سمت طرح سؤالات جدی‌تری مانند تغییر سبک زندگی و مطالبات مردمی از مسئولان حرکت کردند.

 

حدادعادل: نمایشگاه مطبوعات نمادی از وجود آزادی بیان در کشور است

غلامعلی حدادعادل عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با پرشور خواندن نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: چنین شور و تحرکی نوید دهنده این واقعیت است که در جامعه ما آزادی بیان و امکان گردش آزاد اطلاعات وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با مثبت ارزیابی کردن فضای نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، افزود: فضای پرشور و حرارت حاکم بر نمایشگاه امسال گویای امکان گردش آزاد اطلاعات در کشور است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال جوان‌های زیادی با انگیزه بالا برای فعالیت در حرفه رسانه می‌بینم که این موضوع نوید دهنده این واقعیت است که در جامعه ما آزادی بیان وجود دارد.

حدادعادل یادآور شد: اگر آزادی در کشور وجود نداشت رسانه، خبرگزاری و روزنامه معنایی نداشت، در واقع می‌توان گفت این شور و شلوغی حکایت از زنده بودن فضای مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در کشور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: من شلوغی نمایشگاه مطبوعات را هزار بار به سکوت گورستانی کشورهای دیکتاتوری و استبدادی ترجیح داده و خوشحالم که در چنین کشوری زندگی می‌کنم.

 

دارا: رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به نقاط قوت و ضعف خود پی می‌برند

جلیل دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه رسانه‌ها در افزایش آگاهی مردم از جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند، گفت: نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها می‌تواند پلی میان مخاطب و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه جهانی ارتباطات حرف اول را می‌زند، افزود: هر کشوری که رسانه قوی‌تری داشته باشد جایگاه بهتری در مقایسه با سایر کشور‌ها خواهد داشت و بهتر از کشور‌های دیگر پله‌های ترقی را پشت سر خواهد گذاشت.

وی با بیان این مطلب که رسانه‌ای که بتواند خبر‌ها را با دقت بر درستی یا نادرستی آن به گوش مخاطب برساند موفق‌ترین رسانه است، تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها فرصتی برای شناسایی بهترین رسانه از لحاظ سرعت در انتقال خبر و کیفیت اخبار منتشر شده است.

دارا با اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اهمیت رسانه‌ها را در آگاهی بخشی به جامعه نشان می‌دهد گفت: فضای موجود در نمایشگاه می‌تواند به مخاطبان برای شناخت بیشتر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها کمک و نقاط قوت خبرگزاری‌ها را برجسته نماید.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات با اظهار رضایت از عملکرد برخی از رسانه‌ها در خصوص پوشش به موقع و صحیح خبری، گفت: رسانه‌ها باید با دیدن نقاط ضعف خود و نقاط قوت دیگر رسانه‌ها هرچه بیشتر برای رسیدن به نقطه اوج رسانه‌ای‌ که پوشش‌دهی به موقع خبر‌ها و انتشار اخبار درست و صادق است تلاش کنند.

وی ادامه داد: فعالیت رسانه‌های ایرانی نقش بسزایی در افزایش آگاهی مردم دارد و توانسته با وجود اعمال تحریم‌های گوناگون از سوی استکبار جهانی راه خود را به درستی پیدا کند و به سمت جهانی کردن رسانه‌ خود و رساندن صدای ایران به گوش جهان پیش برود.

دارا با مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه مطبوعات و جشنواره‌های رسانه‌ای گفت: این چنین جشنواره‌ها موجب شناخت بیشتر مردم از نحوه عملکرد رسانه‌ها و چگونگی کسب خبر آن‌ها می‌شود و این خود منجر به دنبال کردن خبر‌ها از سوی مردم در رسانه‌ داخلی خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی بهانه‌ای برای محک زدن رسانه‌ها از سوی خود می شود که توانایی‌های خود را در مقایسه با سایر خبر‌گزاری‌ها و مطبوعات بسنجند و به تقویت نقاط قوت خود و کاستن از نقاط ضعف خود دست بزنند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم وتحقیقات با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، گفت: رسانه‌ها باید با توجه به این فرهنگ غنی و تمدن کهن ایرانی به کار خبر بپردازند و با درنظر گرفتن شیوه‌های خبر نویسی نوین پا به پای دنیای مدرن پیش بروند.

وی با بیان اینکه قطع کردن صدای رسانه‌های ایرانی از سوی استکبار جهانی افزود: ترس غرب از رسیدن صدای ایران به عنوان کشوری صلح‌طلب به گوش جها‌نیان، علت اصلی این چنین اقدامات از سوی غرب است.

دارا با اشاره به اینکه کشور‌های غربی با درست کردن فیلم‌هایی علیه فرهنگ غنی ایرانی که هیچ کدام از صدق و درستی برخوردار نیستند گفت: رسانه‌های ایرانی باید با توجه به فرهنگ غنی خود دست به کار ببرد و با نشان دادن فرهنگ ایرانی اسلامی اذهان جهان را از دروغ‌هایی بافته شده توسط استکبار خالی کنند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مطبوعات و رسانه‌ها، تصریح کرد: رسانه‌ها باید برای رسیدن به نقطه اوج خود تلاش کرده و اخباری خالی از تملق و کذب را در اختیار مردم قرار دهند.

 

سالک: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها فرصتی برای همگرایی رسانه‌ها

احمد سالک کاشانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره چگونگی برگزاری نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: با برپایی نمایشگاه مطبوعات فرصتی ایجاد شد تا رسانه‌های متفاوت از نزدیک با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند که این اتفاق خوبی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایشگاه مطبوعات یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی فرهنگی کشور بوده و این رویداد در سال‌های اخیر با کیفیت خوبی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌ها در سالم سازی جامعه از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند چرا که از جامعیت وسیعی برخوردارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند در رسیدن به اهداف فرهنگی تاثیر گذار باشد و مهم تر از آن علاقه‌مندان نیز می‌توانند به بهترین شکل به موارد مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

سالک کاشانی افزود: رسانه‌ها باید پیام‌های آموزنده برای خانواده‌ها داشته باشند و این کمک زیادی به افزایش کیفیت اخبار و تحلیل‌های مطبوعات و خبرگزاری‌ها می کند.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به واسطه همگرایی مطبوعات کشور در حل مسائل فرهنگی کشور اثرگذار است زیرا مطبوعات می‌تواند با بررسی موشکافانه موضوعات روز اطلاعات جامع ودقیقی را در اختیار تمامی اقشار جامعه بگذارند.

وی کار در رسانه‌ها را بسیار حساس برشمرد و افزود: رسانه ها نیز باید در راستای حوزه های فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و حفظ اقتدار انقلاب و دستاوردهای آن تلاش کنند.

 نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، یاد آورشد: جمهوری اسلامی ایران حضور بانوان را در صحنه‌های مختلف اجتماعی و از جمله در عرصه مطبوعات بسیار مهم است، منتهی لازمه این حضور همانا رعایت حجاب اسلامی است.

 

طاهری: نمایندگان از کیفیت و نحوه برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تقدیر می‌کنند

سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با تقدیر از مسئولان در برپایی نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: در این زمینه کمیسیون فرهنگی در جلسه یکشنبه 14 آبان ماه خود موافقت کرد تا نامه با امضای نمایندگان مجلس مبنی بر تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نوزدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها تنظیم شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ناگفته نماند نقدهایی در نحوه برگزاری این نمایشگاه مبنی بر اینکه در این جشنواره امکانات بیشتری به رسانه‌های دولتی داده شده که در این مورد لازم بود به رسانه‌های مستقل توجه بیشتری شود ولی در کل از کیفیت و نحوه برگزاری این جشنواره از سوی نمایندگان مجلس مورد قدردانی قرار گرفت.

 

کریمیان: فرهنگ خبر و خبرخوانی باید تقویت شود

امید کریمیان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، توجه دولت به وضعیت اقتصادی خبرگزاری‌ها را مهم دانست و گفت: فرهنگ خبر و خبرخوانی باید با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تقویت شود.

نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی از وضعیت نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات، مردم را به رفع نیاز خبری خود از رسانه‌های داخلی تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور و فعالیت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خصوصی دراین دور از نمایشگاه، بیشتر به چشم می‌آمد، افزود: با وجود اینکه رسانه‌های خصوصی صاحب تشکیلات سازمانی قوی نیستند و از بودجه دولتی ارتزاق نمی‌کنند اما نسبت به رسانه‌های دولتی حضور فعال تری در نمایشگاه داشتند.

کریمیان، با یادآوری وضعیت غرفه برخی از رسانه‌های دولتی در نمایشگاه امسال، ادامه داد: درحالی که انتظار بود رسانه‌های دولتی به دلیل ارتزاق از بودجه دولت جلوتر از رسانه‌های خصوصی باشند اما حتی در برخی مواقع به سوژه سایر رسانه‌ها تبدیل شده بودند.

این نماینده مستقل مجلس نهم، ضمن ابراز خرسندی از اختصاص هفته‌ای برای برپایی نمایشگاه مطبوعات، گفت: درعین حال فرهنگ خبر و خبرخوانی باید با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تقویت شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، توجه دولت به وضعیت اقتصادی خبرگزاری‌ها را مهم دانست و گفت: یارانه رسانه‌ها باید به موقع پرداخت شود تا رسانه‌ی درگیر مشکلات مالی نداشته باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تصمیمات وزارت ارشاد و دولت نباید منجر به تضعیف رسانه‌های داخلی شود، توضیح داد: با اختصاص یارانه کافی و پرداخت به موقع آن به رسانه‌ها صاحب رسانه هایی پویا و استقبال مردم به مطالعه مطبوعاتی خواهیم بود.

وی، توضیح داد: در قرنی هستیم که دانایی و اطلاعات به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی مطرح است و در این شرایط کار رسانه‌ای و اطلاع رسانی باید اولویت کاری هر یک از دستگاه‌های کشوری باشد.

کریمیان با اعتقاد بر اینکه یک مدیر برای تصمیم گیری درست نیازمند کسب اطلاعات به موقع و صحیح است، گفت: در شرایطی که مدیریت قوی به داشتن اطلاعات نیازمند است، رسانه‌های ایران باید خوراک اطلاعاتی دستگاه‌های کشور را فراهم کنند و اجازه ندهند مدیران دستگاه‌ها در بی‌خبری از تحولات دنیا مشغول تصمیم گیری باشند.

 

عزیزی مطرح کرد: بی‌مهری به مطبوعات استخوان‌دار در نمایشگاه نوزدهم

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسون اجتماعی مجلس نهم با بیان اینکه به مطبوعات استخوان‌دار و با اهمیت در نمایشگاه نوزدهم بی مهری شده است، گفت: بسیاری از روزنامه‌های کثیرالانتشار و پرنفوذ در مکانی در حاشیه نمایشگاه قرار دارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطبوعات ورسانه‌های داخلی و خارجی استقبال خوبی از نمایشگاه نوزدهم داشتند، افزود: مهم ترین نکته در چیدمان رسانه‌ها بود، به نظر می رسید مکان‌های مناسب در نمایشگاه امسال به برخی از عزیزدردانه‌ها که اتفاقا جایگاه خاصی در مطبوعات ندارند داده شده است.

وی، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از روزنامه‌های کثیرالانتشار و پرنفوذ در مکانی در حاشیه نمایشگاه قرار داشتند که اتفاقا مسئوولان این رسانه‌ها از مکان اختصاص یافته به آنها انتقاد داشتند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با یادآوری اینکه هرساله بسیاری از رسانه‌ها از مکان اختصاص یافته به خود انتقاد دارند، توضیح داد: متاسفانه امسال این موضوع کاملا مشهود بود.

وی، با تاکید براهمیت جایگاه مطبوعات و رسانه‌ها در کشور، ادامه داد: خبرگزاری‌ها آئینه تمام عیار مسئولان، مردم و جامعه هستند و نباید مورد بی مهری قرار بگیرند.

عزیزی، با یادآوری شعار نمایشگاه نوزدهم که اشاره به صداقت رسانه‌ای و اعتماد مردم دارد، گفت: ارتباط بین رسانه و مردم دو سویه است و در صورت برقراری ارتباط درست بین رسانه و مسئولان هر کس می تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، با بیان اینکه استقبال مردم از نمایشگاه نوزدهم مناسب بوده است، وزارت ارشاد را حامی رسانه‌ها خواند و گفت: با وجود تفاوت ریال و ارز و مشکلات ارزی موجود در کشور وزارت ارشاد قول حمایت مالی از رسانه‌ها را داد و قرار است یارانه مناسبی را به آنها اختصاص دهد.

 

شجاعی‌کیاسری مطرح کرد: نمایشگاه مطبوعات فرصتی برای نهادینه کردن آموزش مردم و اهالی رسانه‌ها

سید‌رمضان شجاعی‌ کیاسری سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات، جشنواره‌ای است که به مثابه کلاس آموزشی عمل می‌کند، تصریح کرد: این نمایشگاه‌ فرصتی را ایجاد کرد تا امر نهادینه کردن آموزش مردم و اهالی رسانه‌ها در شکل فراگیر انجام شود.

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، درباره اهمیت و لزوم برپایی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به ظرفیت‌های موجود در رسانه‌های دیداری، شنیداری، مجازی، الکترونیکی و ... اشاره کرد و گفت: نمایشگاه مطبوعات، جشنواره‌ای است که به مثابه کلاس آموزشی عمل می‌کند و نقاط ضعف و قوت رسانه‌ای کشور را بررسی می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها آخرین دستاور‌دها و فناوری نوین اطلاع‌رسانی در معرض دید عموم مردم و اهالی رسانه‌ها گذاشته می‌شود و این امر در شناساندن کمی و کیفی حجم کار رسانه‌ای به مردم بسیار کار‌آمد و کار‌ساز است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس، یادآور شد: نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، تراز جایگاه مطبوعات را بالا می‌برد و حقوق و مطالبات مردم نسبت به رسانه‌ها و بالعکس را تامین می‌کند.

شجاعی‌ کیاسری، عملکرد نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: البته در این نمایشگاه باید یک مکانی تعبیه می‌شد که مناظرات و بحث‌هایی در خصوص مسائل روز اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... با حضور مسئولان و صاحب‌نظران انجام می‌شد تا مردم را در‌گیر این بحث‌ها می‌کرد و به سوالات و مطالبات آنان پاسخ می‌داد.

نماینده مردم در مجلس نهم افزود: از آنجایی که این نمایشگاه متعلق به همه طیف‌های مردم است باید اقداماتی صورت می‌گرفت که مردم عادی را درگیر مباحث روز کند و تعامل مردم با صاحب‌نظران، مسئولان اجرایی و نخبگان را از طریق مستقیم افزایش دهد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: نمایشگاه نوزدهم مطبوعات و خبرگزاری‌ها‌ فرصتی را ایجاد کرد تا امر نهادینه کردن آموزش مردم و اهالی رسانه‌ها در شکل فراگیر انجام شود تا رسالت عظیم و اهداف مورد نظر آن تحقق یافته و ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور متبلور شود.

 

پاک‌آیین: رسالت نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات ارتقای سواد رسانه‌ای مردم بود

پدرام پاک آیین معاون مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها افزایش ۳۰ درصدی بازدید‌ کننده را در قیاس با سال‌ گذشته داشت، گفت: رسالت نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات ارتقای سواد رسانه‌ای مردم بود.

وی یادآور شد: حدود ۴۰ درصد بر تعداد رسانه‌های شرکت کننده در نمایشگاه نوزدهم افزوده شده است و همچنین سال گذشته حدود ۱۰ خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات حضور داشتند که امسال با توجه به شکل‌گیری خبرگزاری‌های جدید، تعداد خبرگزاری‌های شرکت کننده در نمایشگاه نوزدهم، دو برابر شده است.

پاک آیین افزود: اقدام مهمی که در نمایشگاه مطبوعات امسال تدارکات دیده شد، فعالیت‌های جنبی نمایشگاه بود که با هدف دربر‌گیری همه طیف‌های مردم اجرایی شد تا همه اقشار مردم سهم خود را از این نمایشگاه دریافت کنند که موزه مطبوعات، غرفه عکاسی شهروندی، غرفه کودک، سرای روزنامه نگاران و ... در این مسیر فعال شدند.

وی با بیان اینکه اعتبار بُن خرید مطبوعات در نمایشگاه امسال همچون سال گذشته ۵ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: اما بُن خرید مطبوعات در نمایشگاه نوزدهم با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد به طوری که در روز‌های پایانی نمایشگاه به پایان رسید در حالی که همچنان متقاضیان آن، خواستار خرید بن بودند.

پاک آیین تاکید کرد: البته نمایشگاه مطبوعات تنها برای اهالی رسانه‌ها برگزار نمی‌شود بلکه برای جلب و جذب اقشار و طیف‌های مختلف مردم تدارک دیده شده و بر این اساس برنامه‌هایی که در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نظر گرفته می‌شود، با رسالت افزودن بر دانش و آگاهی‌های مردم برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه نمایشگاه مطبوعات یک ضیافت رسانه‌ای بود، تصریح کرد: آنچه در نمایشگاه هدف گذاری شد ارتقای سواد رسانه‌ای عموم مردم و روزآمد کردن اطلاعات و دانش خبرنگاران، صاحبان مطبوعات، نخبگان و دست‌اندرکاران رسانه‌ای بود./

پایان پیام

 

 

 

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet