ایام محرم 1398
1391/08/16 12:23:00
سرویس اجتماعی
نگهبان‌سلامی با اشاره به اجرای طرح 3-3-6:

اعتراض معلمان ششم ابتدایی به سختی درس ریاضی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اجرای عجولانه و شتابزده طرح ۳-۳-۶ گفت: سختی درس ریاضی باعث اعتراض طیف عظیمی از معلمان پایه ششم ابتدایی شده است.
اعتراض معلمان ششم ابتدایی به سختی درس ریاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اجرای عجولانه و شتابزده طرح 3-3-6 گفت: سختی درس ریاضی باعث اعتراض طیف عظیمی از معلمان پایه ششم ابتدایی شده است. https://cdn.icana.ir/d/019/27087.jpg اعتراض,معلمان,ششم,ابتدایی,به,سختی,درس,ریاضی Icana

محمود نگهبان‌سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه معلمان پایه ششم ابتدایی در تدریس دروس این مقطع تحصیلی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند اظهار داشت: متاسفانه برای آموزش معلمان پایه ششم ابتدایی از افرادی استفاده شد که از مهارت لازم برای تدریس دروس این مقطع تحصیلی برخوردار نبودند و علاوه بر آن، در مدت زمان بسیار محدود و به صورت کاملا فشرده این کار انجام گرفت.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه معلمان پایه ششم ابتدایی از سخت بودن درس ریاضی بسیار گله‌مند هستند و معتقدند که آموزش دروس در این مقطع بسیار عجولانه و شتابزده برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در اجرای طرح 3-3-6 خیلی از مسائل نادیده گرفته شده است افزود: استفاده از افرادی که دارای مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس ریاضی بودند در اجرای این طرح می‌توانست راهگشا باشد تا با دلخوری معلمان این پایه تحصیلی مواجه نمی‌شدیم.

وی در مورد کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی متذکر شد: کار و فناوری از جمله دروسی است که نیاز به وجود تجهیزات و وسایل لازم دارد در حالی که در بسیاری از مدارس حتی رایانه‌ای برای تدریس این کتاب وجود ندارد.

نگهبان سلامی با بیان اینکه طرحی به این بزرگی نیاز به اجرای آزمایشی دارد اظهار داشت: ابتدا باید با اجرای آزمایشی طرح 3-3-6 نقایص برطرف می‌شد سپس به طور کامل در کلیه مدارس سراسر کشور انجام می‌گرفت.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح 3-3-6 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید افزود: بعد از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح را بررسی و نقاط ضعف و نقایص آن را اعلام کرد، اما وزارت آموزش و پرورش به دلیل چاپ کتب درسی و دیگر فعالیت‌هایی که در این خصوص انجام داده بود زیر بار اجرایی نشدن این طرح نرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه هیچ انسجامی در آموزش و پرورش وجود ندارد گفت: در شرایط کنونی نظارت بر اجرای درست طرح 3-3-6 بهترین کاری است که از دست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر می‌آید و باید تلاش کرد که این طرح در سال آینده با برنامه‌ریزی صحیح‌تری اجرایی شود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet