پیام مقام معظم رهبری به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی سال جهش تولید
1391/12/12 15:30:43
سرویس فرهنگی
نکو:

تحقق چشم‌اندازهای صدا و سیما نیاز به بودجه مدیریت شده دارد

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه صدا و سیما برای درآمدزایی هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است، گفت: در صورتی که بخواهیم با افزایش شبکه‌های رسانه ملی در کشورهای اسلامی به عنوان الگو قرار بگیریم، باید به چشم‌اندازهای صدا و سیما، بودجه مدیریت شده اختصاص دهیم.
تحقق چشم‌اندازهای صدا و سیما نیاز به بودجه مدیریت شده دارد عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه صدا و سیما برای درآمدزایی هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است، گفت: در صورتی که بخواهیم با افزایش شبکه‌های رسانه ملی در کشورهای اسلامی به عنوان الگو قرار بگیریم، باید به چشم‌اندازهای صدا و سیما، بودجه مدیریت شده اختصاص دهیم. https://cdn.icana.ir/d/019/17264.jpg تحقق,چشم‌اندازهای,صدا,و,سیما,نیاز,به,بودجه,مدیریت,شده,دارد Icana

ابراهیم نکو در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در مورد وضعیت بحرانی بودجه سازمان صدا و سیما، گفت: به هر حال سازمان صدا و سیما در سال‌های اخیر در زمینه برنامه‌سازی در حوزه درون مرزی و برون مرزی از رشد خوبی برخوردار بوده است و منابع تامین بودجه این سازمان برای برنامه‌سازی نیز از دو طریق دولتی و خصوصی است که به وسیله آگهی تبلیغاتی به دست می‌آید.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با وجودی که صدا و سیما می‌تواند از طریق درآمدزایی، هزینه‌های خود را تامین کند ولی باید به این نکته توجه شود که آیا سازمان صدا و سیما برای درآمدزایی به استانداردهای لازم رسیده است که بتواند این اقدام را انجام دهد؟اگر به این نکته دقت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که صدا و سیما هنوز با این مهم فاصله زیادی دارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، یادآوشد: در صورتی که بخواهیم شبکه‌های رسانه ملی را افزایش دهیم و با این روش در کشورهای اسلامی به عنوان الگو قرار بگیریم، نیاز است که به این سازمان توجه بیشتری کرده و برای چشم‌اندازهای آن بودجه مدیریت شده، اختصاص یابد. درواقع در سایه این نوع حمایت‌ها است که اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان کاهش فاصله بین گروه‌ها و اقوام گوناگون تحقق می‌یابد./

"صدا و سیما در سال 91 تنها یک سوم بودجه سالیانه خود را دریافت کرده است. با این حال جذب 60 میلیارد تومان آگهی این نهاد را به یکی از پرهزینه‌ترین بنگاه‌های کشور تبدیل کرده است، ضرغامی در این مورد گفت: سازمان صدا و سیما نیمی از اعتباراتی را که برای اداره‌اش نیاز دارد از طریق درآمدهای بازرگانی به دست می‌آورد. من فکر می‌کنم هیچ دستگاهی این توانمندی را ندارد که بخش بزرگی از بودجه خود را که بالغ بر 600 تا 700 میلیارد تومان می‌شود از طریق درآمدهای خود کسب کند اما همین قدر هم که باید از طریق درآمدهای خود کسب کند تبلیغات مجانی انجام می‌دهد."

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet