خبرگزاری خانه ملت

هدر موبایل
1392/04/14 11:59:34
سرویس اقتصادی
بیاتیان : آفت صنعت خودرو دلالی و واسطه گری است

دور زدن تحریم ها با بومی سازی صنعت خودرو

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه طرح ورود مجدد پیکان به خطوط تولیدرا کسانی مطرح می کنند که از واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی نفع می‌برند،گفت:با اعتمادبه نخبگان داخلی و با راه اندازی خطوط قطعه سازی که زمانی تعطیل شده‌اند می توان به سمت بومی‌سازی حرکت و تحریم ها را دور بزنیم.
دور زدن تحریم ها با بومی سازی صنعت خودرو عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه طرح ورود مجدد پیکان به خطوط تولیدرا کسانی مطرح می کنند که از واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی نفع می‌برند،گفت:با اعتمادبه نخبگان داخلی و با راه اندازی خطوط قطعه سازی که زمانی تعطیل شده‌اند می توان به سمت بومی‌سازی حرکت و تحریم ها را دور بزنیم. https://cdn.icana.ir/d/019/25916.jpg دور,زدن,تحریم,ها,با,بومی,سازی,صنعت,خودرو Icana

سید محمد بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز تحریم ها علیه صنعت خودروسازی کشور و راهکارهای مقابله با آن تصریح کرد: با توجه به آغاز تحریم ها دو نگاه را می توان در این زمینه مورد بررسی قرار داد؛ در مرحله اول موضوع مذاکرات بین المللی دستگاه دیپلماسی کشور با کشورهای 5+1 در آینده است که نتیجه آن چه خواهد بود و دیگری حرکت به سمت بومی سازی بود.

نماینده مردم بیجار درمحلس شورای اسلامی افزود: به سمت بومی سازی رفتن و اعتماد کردن به نخبگان و دانشگاهیان جوان در عرصه های مختلف می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی ادامه داد: همانطور که در عرصه صنایع دفاعی توانسته ایم پیشرفت کنیم در صنعت خودروسازی و سایر زمینه های صنعتی نیزمی توانیم پیشرفت کنیم؛ بنابر این با اعتماد به نخبگان جوان داخلی پیشرفت در عرصه صنعت خودرو سازی به ثمر خواهد رسید در کنار آن دولت حتما باید یک سری حمایت های ویژه از صنایع خودرو سازی و وابسته در نظر بگیرد و با اعتماد به قطعه ساز داخلی خطوط تولیدی که در زمانی تعطیل شده را مجدد راه اندازی کند که اگر به این سمت حرکت کنیم در یک بازه زمانی 6 ماه به نتیجه خواهیم رسید.

این نماینده مردم در مجلس در بخش دیگری با اشاره موضوعات مطرح شده درخصوص تولید مجدد پیکان، با بیان اینکه  مطرح کردن راه اندازی مجدد خط تولید پیکان یک موضوع  خنده دار است، افزود: درست است که در شرایط تحریم قرار داریم و قادر به واردات قطعات خودور نیستیم اما مطمئن باشید در این شرایط واسطه ها و دلالان در صدد واردات خودورهای بی کیفیت چینی خواهند بود.

بیاتیان با اشاره به اینکه مطرح کردن تولید مجدد پیکان یعنی  رونق واردات خودروهای بی کفیت چینی در بازار ادامه داد: در کنار آن به جای اینکه برای دور زدن تحریم ها به سمت تولید پیکان برویم به سمتی حرکت کنیم که با اعتماد به دانشگاه ها و حمایت از قطعه سازان داخلی با ارائه تسهیلات از سوی دولت، قطعاتی که تا کنون از خارج وارد می کردیم را در داخل تولید کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس افزود: تولید یک خودروی مدرن البته نه به کیفیت خودروهای خارجی بهتر از این خواهد بود که عقب گرد کنیم و یک خودروی از رده خارج مانند پیکان را به مردم تحویل دهیم .

وی اضافه کرد: از طرفی با تولید بنزین یورو 4 خودروساز را ملزم به رعایت استاندارد یورو 4 می کنیم از طرفی در همین برهه از زمان موضوع تولید پیکان را مطرح می کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این موضوع را کسانی مطرح می کنند که از واردات خودروهای بی کیفیت چینی یا غیر چینی نفع می برند، خاطرنشان کرد: اصلا موضوع تولید پیکان نباید مطرح می شد البته ممکن است این موضوع  برای نشاط اجتماعی مطرح شده باشد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet