حلول ماه ربیع الاول
1392/08/19 12:56:53
سرویس اجتماعی
سرخو در گفت وگو با خانه ملت مطرح کرد؛

فرسودگی 30 درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی/شهرداری، ملزم به نوسازی دو هزار اتوبوس فرسوده است

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت خروج هر چه سریعتر اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت، گفت: با توجه به احتمال بروز وارونگی هوا در تهران و بروز خطرات تنفسی و زیست محیطی برای شهروندان، شورای چهارم، شهرداری را ملزم به نوسازی دو هزار دستگاه اتوبوس از ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کرده است.
فرسودگی 30 درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی/شهرداری، ملزم به نوسازی دو هزار اتوبوس فرسوده است رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت خروج هر چه سریعتر اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت، گفت: با توجه به احتمال بروز وارونگی هوا در تهران و بروز خطرات تنفسی و زیست محیطی برای شهروندان، شورای چهارم، شهرداری را ملزم به نوسازی دو هزار دستگاه اتوبوس از ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کرده است. https://cdn.icana.ir/d/019/47344.jpg فرسودگی,30,درصد,ناوگان,حمل‌ونقل,عمومی/شهرداری،,ملزم,به,نوسازی,دو,هزار,اتوبوس,فرسوده,,است Icana

محسن سرخو در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: کمیته حمل ونقل شورای شهر در تلاش است از بین شش هزار و 500 دستگاه اتوبوس شهر تهران، اتوبوس‌هایی که عمرشان بیش از 8 سال بوده و دچار فرسودگی هستند را در قالب طرحی از رده خارج و نوسازی کند.

 

ناوگان اتوبوسرانی دچار فرسودگی شدید است/فرسودگی 30 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر افزود: شهرداری در سال‌های گذشته برای خرید یک اتوبوس تک کابین که حدود 90 میلیون تومان قیمت داشت، حدود 15 میلیون تومان پرداخت می کرد و مابقی را دولت می پرداخت اما حدود سه سال است که دولت هیچ اتوبوس جدیدی را به تهران اختصاص نداده و ناوگان دچار فرسودگی های شدید شده است.

وی با بیان اینکه در تهران روزانه 22 میلیون سفر درون شهری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به فرسودگی 30 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی، مردم اشتیاق کمتری به استفاده از اتوبوس ها دارند که پیامد آن، 11 میلیون سفر درون شهری با خودروهای شخصی است که سبب افزایش آمار تردد شهروندان با خودروهای تک سرنشین و افزایش آلاینده های هوا می شود.

وی با یادآوری ضرورت تکمیل خطوط اکسپرس متروی تهران و تامین بودجه آن از سمت دولت، تاکید کرد: یکی از اولویت های شورای چهارم توسعه خطوط مترو در مسیر شهرهای ورامین، دماوند و اسلامشهر است که باید بودجه آن از فاینانس ارزی تامین شود چرا که روزانه بیش از سه و نیم میلیون سفر از سوی این مناطق به حجم ترافیک تهران تحمیل می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اگر دولت معوقات فاینانس مترو را پرداخت کند و خطوط اکسپرس در مسیر شهرستان های دماوند، اسلامشهر و ورامین ساخته و به بهره برداری برسد، آمار سفرهای درون شهری از سمت این مناطق به تهران تا حدود 500 هزار سفر کاهش یافته و حدود 10درصد از منابع تولید آلودگی هوای پایتخت نیز حذف می شود.

 

موتورسیکلت‌ها 8 برابر خوردو تولید آلودگی می‌کنند

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه موتورسیکلت‌های دودزا یکی دیگر از معضلات آلودگی هوای تهران هستند، گفت: بر اساس آمار مراکز معاینه فنی خودرو، حدود 60درصد از موتورسیکلت های تهران نه تنها استانداردهای یورو یک را نداشته بلکه 8 برابر یک خودروی شخصی تولید آلایندگی می کنند که نیاز به اجرای طرح های ضربتی و نوسازی دارند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet