هدر موبایل
1393/01/08 09:34:00
سرویس اقتصادی
حسینی صدر مطرح کرد:

سوءمدیریت خودروسازان ، سرگردانی خودروداران / صنعت خودرو را نباید اسیر چینی ها کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از حضور چینی ها در صنعت خودرو گفت:از مهمترین مشکل حال حاضر صنعت خودرو سوء مدیریت در این صنعت است که این امر باعث سرگردانی مصرف کننده شده است.
سوءمدیریت خودروسازان ، سرگردانی خودروداران / صنعت خودرو را نباید اسیر چینی ها کرد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از حضور چینی ها در صنعت خودرو گفت:از مهمترین مشکل حال حاضر صنعت خودرو سوء مدیریت در این صنعت است که این امر باعث سرگردانی مصرف کننده شده است. https://cdn.icana.ir/d/019/43326.jpg سوءمدیریت,خودروسازان,،,سرگردانی,خودروداران,/,صنعت,خودرو,را,نباید,اسیر,چینی,ها,کرد Icana

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تحلیل وضعیت خودرو در سالی که گذشت، گفت: متاسفانه سال 92 برای صنعت خودرو سال خوبی نبود؛ به طوری که هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان از وضعت این صنعت ناراضی بودند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم انتظار دارند در برابر مبلغی که پرداخت می کنند خودرویی با کیفیت و با ایمنی بالا تحویل بگیرند، افزود: از طرفی خودروهای داخلی استانداردهای لازم را در زمینه آلایندگی ندارد.

حسینی صدر گفت: علت نابسامانی و نارضایتی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از وضعیت خودرو به دلیل بی توجهی به تحقیق و پژوهش در این صنعت است و موضوعی به نام تحقیق و پژوهش در بین خودروسازان وجود ندارد.

وی با اشاره به نیروی کار ارزان در شرکت های خودروسازی کشور، تصریح کرد: کارگری که در شرکت فولکس واگن آلمان فعالیت می کند در هر ساعت بین 10 تا 30 یورو به میزان مهارت خود دستمزد دریافت می کند، این در شرایطی است که این کارگران حتی یک دقیقه زمان تلف شده ندارند و برنامه ریزی های کاملا منظمی دارند؛ ضمن اینکه بخش تحقیق و توسعه آنها فعال است.

صنعت خودروسازی در ابتدایی ترین حالت خود اداره می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی کشور در ابتدایی ترین حالت خود اداره می شود، ادامه داد: با توجه به انحصاری بودن صنعت خودرو، نیروی کار و قیمت انرژی ارزان در ایران نسبت به بسیاری از کشورها، جای تعجب است که خودروسازان ما در این شرایط توان رقابت ندارند و برای دوام خود به بالا بودن عرصه واردات قطعات تاکید و اصرار دارند.

سوء مدیریت مهم‌ترین بیماری صنعت خودروسازی

حسینی صدر با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور بیمار است، گفت: باید دلایل این بیماری روشن شود که یکی از آنها سوء مدیریت در این صنعت است.

وی گفت: بنابراین دولت باید یک کارشناسی علمی از صنعت خودرو داشته باشد تا دلایل عدم توانایی خودروسازان در رقابت با دنیا، با توجه به امتیازاتی که برای صنعت خودروساز وجود دارد مشخص شود و راه حل های لازم برای بهبود صنعت خودرو نیز اندیشیده شود.

مردم از خودروهای 20 ساله خسته شدند

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مردم از استفاده خودروهایی که برای 20 ساله پیش است، خسته شده‌اند، تصریح کرد: حق مردم ایران نیز همانند سایر ملل استفاده از خودروهای لوکس با مصرف کمتر، ایمنی بالاتر و کیفیت بیشتر است.

گزارش ماهانه از عملکرد خودروسازان باید اولویت کمیسیون صنایع باشد

حسینی صدر به نقش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حوزه نظارت بر صنعت خودروسازی اشاره کرد و افزود: گزارش ماهانه از خودروسازان به منظور روند فعالیت ها آنها باید از اولویت های کمیسیون صنایع و معادن مجلس باشد تا این صنعت بتواند رضایت مردم را تامین کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل این صنعت در حوزه مدیریتی است؛ یک مدیر نباید تنها به اداره کارگاه اکتفا کند بلکه تحقیق و پژوهش نیز باید از برنامه های یک مدیر فعال در صنعت خودروسازی باشد.

شرایط خودروسازان ایرانی ویژه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه یک مدیر در سطح شرکت خودروسازی باید به کاهش تلفات جاده ای، افزایش بهره وری و راندمان برنامه ریزی کند، تاکید کرد: بازار انحصاری، نیروی‌کار ارزان، انرژی ارزان و مالیات بسیار ناچیز شرایط  ویژه ای را برای صنعت خودورسازی کشور فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط یاد شده هر کشوری که در ایران نسبت به تولید خودرو اقدام کند حاضر است 10 درصد از محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار حمل و نقل عمومی قرار دهد.

حسینی صدر افزود: لذا مهم‌ترین مشکل در صنعت خودروسازی کشور مدیریت نیروی انسانی و راندمان پایین نیروی انسانی است؛ ضمن اینکه در بازدیدی که از شرکت فولکس واگن در آلمان به عمل آمد مشاهده می شد کارگران و نیروی انسانی این شرکت همانند ماشین در حال فعالیت هستند و لحظه‌ای توقف ندارند، در مقابل دستمزدهای بسیار ایده‌آلی دریافت می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیشنهاد می کنم مدیران خودروسازی کشور بازدیدی با مدیران موفق خودروسازی دنیا داشته باشند و از آنها الگو بگیرند.

تمایل خودروسازان خارجی برای حضور در ایران

وی به حضور خودروسازان خارجی برای مشارکت با خودروسازان کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به امتیازاتی که در کشور برای خودروسازان داخلی فراهم است، خودروسازان خارجی تمایل به حضور در ایران را دارند و طی جلساتی هم که با برخی از خودروسازان خارجی داشتیم آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام می کردند.

حسینی صدر، با بیان اینکه حضور خودروسازان خارجی در کشور ما ارتقاء صنعت خودروسازی کشور را در پی دارد، تصریح کرد: به نظر می رسد این اقدام ضروری است.

افزایش نارضایتی با ادامه حضور چینی‌ها در ایران

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از فعالیت خودروسازان چینی در کشور نیز گفت: بنده با حضور چینی ها در کشور مخالف هستم به دلیل اینکه مشارکت با شرکت های چینی موجب کاهش کیفیت و نارضایتی مردم بیش از پیش خواهد بود؛ بنابراین مشارکت ایران باید با برندهای درجه یک خودروسازی دنیا باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد کاهش تحریم ها هستیم، تاکید کرد: شرکت های مورد مشارکت ایران باید در سطح شرکت های خودروسازی بنز، فولکس و حداقل با شرکت های ژاپنی و کره ای باشد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet