هدر موبایل
1393/01/05 10:03:28
سرویس اقتصادی
خسروی مطرح کرد:

حضور فعال بخش خصوصی در توسعه حمل ونقل کشور/ کاهش تلفات رانندگی نیازمند اقدامات فنی و اجرایی است

عضوکمیسیون عمران مجلس با تاکید بر حضور فعال بخش خصوصی در توسعه حمل ونقل کشور گفت:همه نهادها، مسئولان و افراد جامعه باید نسبت به این وضعیت احساس وظیفه کنند و به کمک وزارت راه و شهرسازی بیایند.
حضور فعال بخش خصوصی در توسعه حمل ونقل کشور/ کاهش تلفات رانندگی نیازمند اقدامات فنی و اجرایی است عضوکمیسیون عمران مجلس با تاکید بر حضور فعال بخش خصوصی در توسعه حمل ونقل کشور گفت:همه نهادها، مسئولان و افراد جامعه باید نسبت به این وضعیت احساس وظیفه کنند و به کمک وزارت راه و شهرسازی بیایند. https://cdn.icana.ir/d/019/43028.jpg حضور,فعال,بخش,خصوصی,در,توسعه,حمل,ونقل,کشور/,کاهش,تلفات,رانندگی,نیازمند,اقدامات,فنی,و,اجرایی,است Icana

علیرضا خسروی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص مشکلات حوزه صنعت حمل و نقل به خصوص در بخش جاده ها، با بیان اینکه حدود 2 هزار کیلومتر آزادراه  ، 10 هزار کیلومتر بزرگراه، 21 هزار کیلومتر راه اصلی و حدود 150 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود داردگفت: مشکل، چالش و سوال اصلی که در این رابطه وجود دارد این است که چرا روزانه 120 نفر انسان در این جاده ها کشته می شوند و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست؟

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقریبا دیه هر نفر 150 میلیون تومان است، افزود: اگر این مبلغ را در عدد 120 یعنی تعداد کشته های سوانح جاده ای ضرب کنیم ، حدود 18 میلیارد تومان می شود و سوال این است که  چرا بیمه ها  حاضرند این پول را پرداخت کنند اما حاضر نیستند در بحث راهسازی و حفظ جان مردم که سرمایه های اصلی ما هستند سرمایه گذاری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه  جاده، خودرو و عامل انسانی سه ضلع اصلی بروز حوادث و سوانح جاده ای که روزانه 120 کشته دارد، را تشکیل می دهند، تصریح کرد: همه نهادها، مسئولان و تک تک افراد جامعه باید نسبت به این وضعیت احساس وظیفه کنند و به کمک وزارت راه و شهرسازی بیایند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه وزارت راه به تنهای نمی‌تواند  مشکل را حل کند، گفت: مگر بودجه عمرانی کشور چقدر است؟ اگر همه آن را هم در اختیار راه و شهرسازی قرار دهیم باز هم مشکلات این حوزه حل نخواهد شد.

خسروی با بیان اینکه بیمه، بانک‌ها و به طور کلی  بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه گذاری در این حوزه راهسازی از  وقوع خسارت های مالی و جانی  جلوگیری کند، افزود:  این بخش می تواند از این طریق سرمایه گذاری و درآمدزایی لازم را هم داشته باشد.

عضوکمیسیون عمران مجلس نقص فنی و استاندارد نبودن خودرو ها را علت دیگر بروز حوادث جاده ای دانست و افزود:  حدود 22 میلیون موتور سیکلت و خودرو سبک و سنگین در کشور تردد دارند که  در بخش خودروی سبک واقعا مشکل داریم.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه  در بحث قوانین و مقررات و برخورد پلیس با متخلفان اشکالاتی وجود دارد، افزود: قوانین و مقررات حوزه راهنمایی و رانندگی خیلی باز دارنده نیست و  فقط به فکر این هستیم که جریمه ها را افزایش دهیم که این موضوع باید رفع شود و کمیسیون عمران در حال تنظیم و تدوین طرح هایی در این زمینه است که بعد از تکمیل ارائه خواهد شد.

 پایان پیام/

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet