هدر موبایل
1395/02/07 11:53:05
سرویس اجتماعی
علیمردانی:

دولت اعتبارات حمل‌ونقل عمومی را بپردازد/ هزینه از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده، سرسام‌آور است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، توسعه سریع و گسترش خطوط مترو و وسایل حمل‌ونقل عمومی را برای تهران اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: اگر دولت گذشته ۲میلیارد دلار تعریف‌شده در قانون را به مترو می‌داد، اکنون با کمبود واگن و معضل ترافیک مواجه نبودیم.
دولت اعتبارات حمل‌ونقل عمومی را بپردازد/ هزینه از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده، سرسام‌آور است نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، توسعه سریع و گسترش خطوط مترو و وسایل حمل‌ونقل عمومی را برای تهران اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: اگر دولت گذشته 2میلیارد دلار تعریف‌شده در قانون را به مترو می‌داد، اکنون با کمبود واگن و معضل ترافیک مواجه نبودیم. https://cdn.icana.ir/d/019/43135.jpg دولت,اعتبارات,حمل‌ونقل,عمومی,را,بپردازد/,هزینه,از,رده,خارج,نشدن,خودروهای,فرسوده،,سرسام‌آور,است Icana

محسن علیمردانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وظیفه دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: با توجه به اینکه فرسودگی و کمبود تاکسی، اتوبوس و واگن های مترو استفاده شهروندان را از خودروهای شخصی افزایش می دهد بنابراین بهتر است دولت در زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو به صورت جدی ورود کند و با شهرداری همکاری لازم را داشته باشد.

اگر دولت قبل بودجه مترو را می داد، با کمبود واگن و معضل ترافیک مواجه نبودیم

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گسترش خطوط مترو در پایتخت باید از اولویت های شهرداری و دولت باشد، افزود: در راستای بهبود و گسترش خطوط ریلی مترو نیاز است دولت بدهی خود را هر چه سریعتر به شهرداری بپردازد؛ البته در دولت گذشته دو میلیارد دلار از سوی مجلس در اختیار مترو قرار داده شد که متاسفانه دولت نهم همکاری نکرد در حالی که اگر این مبلغ محقق می شد در حال حاضر با کمبود واگن و معضل ترافیک مواجه نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه هر چقدر در راستای گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی هزینه شود،  در واقع سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: وجود مترو در پایتخت به قدری مهم و حائز اهمیت است که حتی در شرایط اضطرار می توان از منابع صندوق توسعه ملی برای گسترش آن نیز استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از تردد اتوبوس، تاکسی و موتورسیلکت های فرسوده در کلانشهر تهران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هزینه هایی که بابت از رده خارج نکردن خودروهای فرسوده به کشور تحمیل می شود، بسیار سرسام آور و زیاد است.

روند خروج خودروهای فرسوده در کشور به کندی پیش می رود

علیمردانی با انتقاد از اینکه روند خروج خودروهای فرسوده در کشور به کندی پیش می رود، حمل و نقل عمومی را از زیرساخت های مهم در سطح شهر تهران دانست و  تصریح کرد: اگر چه توسعه حمل و نقل عمومی منجر به کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و روان شدن ترافیک در کلان شهرها می شود ولی متاسفانه مسئولان همچنان در ارتباط با خروج خودروهای فرسوده تعلل می کنند.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس نهم،  ارائه وام های کم بهره بانکی را به صاحبان اتوبوس و تاکسی های فرسوده لازم دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی افراد توان از رده خارج کردن خودروی فرسوده خود را ندارند بنابراین بهتر است بانک ها همکاری لازم را داشته باشند.

مصرف انرژی در کشور بیش از سه برابر میانگین جهانی

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی،  استفاده از خودروها و موتورهای  برقی و هیبریدی را در راستای کاهش مصرف انرژی ضروری دانست و گفت: استفاده از خودروها و موتورهای برقی و هیبریدی می تواند مشکل آلایندگی و ترافیک کلانشهرهای کشور به ویژه تهران را تا حدودی زیادی برطرف کند.

وی با انتقاد از اینکه مصرف انرژی در کشور بیش از سه برابر میانگین جهانی است، تصریح کرد:  البته در سال 91 مصرف انرژی جهانی 40 میلیارد دلار بود در حالی مصرف کشور ما 125 میلیارد دلار بود که متاسفانه بیش از سه برابر میانگین جهانی مصرف انرژی داشتیم.

کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت بنزین در کاهش مصرف انرژی موثر است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، کاهش قیمت خودرو و افزایش قیمت بنزین را در کاهش مصرف انرژی موثر خواند و ادامه داد: البته در اکثر کشورهای دنیا این سیاست دنبال می شود ولی متاسفانه در کشور ما عکس این موضوع انجام می شود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet