هدر موبایل
1395/02/20 11:11:28
سرویس اجتماعی
نکو تاکید کرد:

هدف از ایجاد محدوده طرح‌های ترافیکی کاهش آلودگی است یا درآمدزایی؛ مسئولان شهری شفاف‌سازی کنند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با تاکید بر اینکه هدف اصلی از ایجاد محدوده طرح های ترافیکی باید کاهش ترافیک و آلودگی باشد نه درآمدزایی، گفت: مسئولان شهری باید شفاف سازی کنند که این اقدامات تاچه حد تاثیرگذار بوده است.
هدف از ایجاد محدوده طرح‌های ترافیکی کاهش آلودگی است یا درآمدزایی؛ مسئولان شهری شفاف‌سازی کنند عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با تاکید بر اینکه هدف اصلی از ایجاد محدوده طرح های ترافیکی باید کاهش ترافیک و آلودگی باشد نه درآمدزایی، گفت: مسئولان شهری باید شفاف سازی کنند که این اقدامات تاچه حد تاثیرگذار بوده است. https://cdn.icana.ir/d/019/97454.jpg هدف,از,ایجاد,محدوده,طرح‌های,ترافیکی,کاهش,آلودگی,است,یا,درآمدزایی؛,مسئولان,شهری,شفاف‌سازی,کنند Icana

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اعلام ارقام جدید فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه، یادآور شد: استفاده از آرم‌های طرح ترافیک روزانه با توجه به ارقام جدید برای بسیاری از شهروندان به صرفه نخواهد بود البته شاید این افزایش نرخ در حال حاضر رقم چندانی نباشد ولی به طور حتم در بلندمدت بر اقشار ضعیف و متوسط جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هرگونه افزایش نرخی در کشور باید بر مبنای شرایط اقتصادی اقشار ضعیف و متوسط جامعه صورت گیرد، تصریح کرد: البته هر چند طرح ترافیک روزانه تا حدودی در کاهش ترافیک پایتخت کارساز خواهد بود ولی مسئولان باید در هنگام تعیین ارقام این طرح نگاه همه جانبه و جامعی به اقشار ضعیف و متوسط جامعه داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه هدف اصلی از ایجاد محدوده طرح‌های ترافیک باید کاهش ترافیک سرسام آور و معضل آلودگی هوای پایتخت باشد نه درآمدزایی، گفت: مسئولان شهری باید شفاف سازی کنند که آیا این گونه اقدامات تاثیری درکاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته است؛ البته ممکن طرح های ترافیکی تا حدودی در کاهش ترافیک پایتخت موثر باشد ولی به طور حتم این مشکل را به طور کامل رفع نکرده است.

نکو با بیان اینکه برای کاهش ترافیک پایتخت باید در راستای توسعه و افزایش حمل ونقل عمومی گام برداریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد زیادی برای انجام کارهای خود مجبور هستند در محدوده طرح‌های ترافیکی تردد کنند ضرورت دارد شرایط استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی در این محدوده‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر هدف مدیران شهری از ادامه روند فروش طرح‌های ترافیکی کاهش آلودگی و ترافیک پایتخت باشد اقدام مناسبی است ولی اگر به دنبال منافع شهرداری باشند اقدامی غیراصولی بوده و بهتر است از ادامه اجرای این طرح ها جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از روند اجرای ضعیف طرح زوج و فرد انتقاد کرد و ادامه داد: اگرچه هدف از اجرای این طرح کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت بود ولی متاسفانه از آنجایی که برخی افراد برای انجام کارهای شخصی و اداری خود مجبور به تردد در شهر هستند بنابراین نسبت به تهیه خودروهای زوج و فرد اقدام کردند و به افزایش آلودگی هوا و ترافیک دامن زدند.

وی بر ضرورت انجام تغییرات اساسی در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری در راستای کاهش ترافیک و آلودگی پایتخت تاکید کرد و گفت: از آنجایی که اکثر کارمندان و مدیران دولتی از خودروهای شخصی استفاده می کنند بنابراین بهتر است مسئولان با اتخاذ راهکارهای منطقی این قشر را  نسبت به استفاده از وسائط نقلیه عمومی ترغیب کنند البته این اقدام باید به نحوی انجام شود که مسئولان تلاش موثری در راستای بهبود و گسترش حمل ونقل عمومی و همچنین افزایش کیفیت این وسایل داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی آنها را در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران موثر خواند و افزود: مسئولان باید با در نظر گرفتن اعتبار کافی و لازم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet