هدر اصلی
1395/03/21 13:25:05
سرویس اقتصادی
همتی:

چرخ خودروهای جاده مخصوصی با لاستیک های خارجی می چرخد/شناسنامه دار شدن تایرها؛ راهکاری برای مقابله با قاچاق

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی خودروسازی های کشور به جای استفاده از تولید داخلی بخشی از نیاز خود را با قطعات و لاستیک بی کیفیت خارجی تامین می کنند، گفت:با  شناسنامه دار کردن تایرها می توان تا میزان زیادی از واردات و قاچاق لاستیک به کشور جلوگیری کرد.
چرخ خودروهای جاده مخصوصی با لاستیک های خارجی می چرخد/شناسنامه دار شدن تایرها؛ راهکاری برای مقابله با قاچاق نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی خودروسازی های کشور به جای استفاده از تولید داخلی بخشی از نیاز خود را با قطعات و لاستیک بی کیفیت خارجی تامین می کنند، گفت:با  شناسنامه دار کردن تایرها می توان تا میزان زیادی از واردات و قاچاق لاستیک به کشور جلوگیری کرد. https://cdn.icana.ir/d/019/201606101286275868.jpg چرخ,خودروهای,جاده,مخصوصی,با,لاستیک,های,خارجی,می,چرخد/شناسنامه,دار,شدن,تایرها؛,راهکاری,برای,مقابله,با,قاچاق Icana

احمد همتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش حجم واردات تایر به کشور گفت: واردات غیر اصولی به صنعت قطعه سازی و لاستیک سازی کشور ضربه وارد می کند، و متاسفانه در سایه کمبود نظارت بخشی خودروسازی های کشور به جای استفاده از تولید داخلی بخشی از نیاز خود را با کالاهای بی کیفیت خارجی تامین می کنند.

نماینده مردم سمنان و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حجم زیادی از واردات لاستیک از طریق مبادی غیرقانونی و قاچاق انجام می شود، افزود:وارداتی که به پیکره اقتصاد و تولید ملی ما ضربه وارد می کند قاچاق کالا  به خصوص در صنعت قطعه سازی و لاستیک است،  واردات مواد اولیه یا ماشین آلات در برهه زمانی خاص به رونق اقتصادی کمک می کند، اما واردات کالاهای ساخته شده در هر حال و در تمام زمان ها ضربه جدی به تولید  داخلی وارد می کند.

بسیاری از لاستیک های قاچاق وارداتی استاندارد و ایمنی کافی ندارند

همتی با اشاره به اینکه بسیاری از لاستیک های قاچاق وارداتی استاندارد و ایمنی کافی  ندارند، ادامه داد:کالاهای قاچاق وارداتی به ویژه لاستیک نه تنها از استاندارد رد نشده و کنترل کیفیتی روی آنها اعمال نمی شود، از هیچ قانون خاصی هم پیروی نکرده و از پرداخت هایی تحت عنوان تعرفه هم معاف هستند که باعث ایجاد ضربات مهلکی بر پیکره اقتصاد ایران می شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر لاستیک های وارداتی و قاچاق چینی هستند، تصریح کرد:این لاستیک ها از کیفیت مناسب و قابل اطمینانی  برخوردار نیستند، لذا با اعمال سیاست های جدید تعرفه ای می توان از ورود آنها جلوگیری کرد.

وزارت صنعت باید از قطعه ساز و لاستیک ساز داخلی در برابر دامپینگ تایرهای چینی بی کیفیت حمایت کند

همتی با اشاره به ضرورت حمایت از تولید داخلی افزود: وزارت صنعت باید از قطعه ساز و لاستیک ساز داخلی در برابر دامپینگ تایرهای چینی بی کیفیت در بازار ایران حمایت کند.

وی با تاکید بر افزایش نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر واردات لاستیک اظهار کرد:با  شناسنامه دار کردن تایرها می توان تا میزان زیادی از واردات و قاچاق لاستیک به کشور جلوگیری کرد./

پایان پیام

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet