هدر موبایل
1395/03/22 10:51:22
سرویس اجتماعی
اکبری عنوان کرد:

تعلل در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده، نتیجه بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذار/ لزوم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات

نماینده مردم شیراز در مجلس از روند طولانی نوسازی تاکسی های فرسوده انتقاد کرد و افزود: نوسازی تاکسی های فرسوده باید در طی فرآیندی منطقی و با ارائه برنامه ریزی منظم به صورت مدوام و پیوسته صورت گیرد به طوری که در خروج آنها تعللی صورت نگیرد.
تعلل در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده، نتیجه بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذار/ لزوم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نماینده مردم شیراز در مجلس از روند طولانی نوسازی تاکسی های فرسوده انتقاد کرد و افزود: نوسازی تاکسی های فرسوده باید در طی فرآیندی منطقی و با ارائه برنامه ریزی منظم به صورت مدوام و پیوسته صورت گیرد به طوری که در خروج آنها تعللی صورت نگیرد. https://cdn.icana.ir/d/019/201605109805504639.jpg تعلل,در,روند,نوسازی,تاکسی‌های,فرسوده،,نتیجه,بی‌توجهی,دستگاه‌های,اجرایی,و,سیاستگذار/,لزوم,همکاری,بانک‌ها,برای,ارائه,تسهیلات Icana

علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده در کلانشهرها، گفت: اگر چه یک دهه است که مسئولان مربوطه از خروج خودروهای فرسوده و جایگزینی آنها با خودروهای با کیفیت سخن می گویند ولی متاسفانه در عمل نسبت به این کار بی توجهی شده و هنوز شاهد تردد تاکسی پیکان های فرسوده در کلان شهرها هستیم؛ لذا سازمان تاکسیرانی باید طی تعاملی با بانک ها و خودروسازان، توجه ویژه ای به خروج تاکسی های فرسوده داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، از روند طولانی نوسازی تاکسی های فرسوده انتقاد کرد و افزود: نوسازی تاکسی های فرسوده باید در طی فرآیندی منطقی و با ارائه برنامه ریزی منظم به صورت مدوام و پیوسته صورت گیرد به طوری که در خروج آنها از ناوگان شهری تعللی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از خودروهای فرسوده تبعاتی مانند افزایش آلودگی محیط زیست، تصادف ناشی از نقص فنی و هزینه های تعمیر و نگهداری را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: خودروهای فرسوده به دلیل افزایش مصرف بنزین و همچنین آلایندگی هوا مشکلات زیادی را متوجه کشور می کنند بنابراین باید به صورت جدی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گام برداشت چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیازهای امروز کلان شهرها نیست و از این رو باید از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عدم نوسازی خودروهای فرسوده را نتیجه بی توجهی دستگاه های اجرایی و سیاستگذار دانست و افزود: دلیل این کار می تواند ناشی از بی توجهی بخش تولید خودرو، عدم توان مالی صاحبان خودروها  یا عدم همکاری و مشارکت حلقه های ارتباطی با همدیگر باشد؛ در حالی که اگر حلقه های ارتباطی همچون خودروسازان، بانک ها، سازمان های محیط زیست و استاندارد، شهرداری ها، وزارت کشور با هم همکاری لازم را داشته باشند، روند خروج خودروهای فرسوده به سرعت طی  می شود.

اکبری با بیان اینکه باید به صورت جدی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گام برداشت، تصریح کرد: البته خودروهایی که قرار است جایگزین خودروهای فرسوده شوند حتما نباید گران قیمت و لوکس باشد بلکه باید از امنیت و کیفیت  لازم برخوردار باشند که  نیاز است خودروسازان، سازمان های استاندارد و محیط زیست به این امر توجه کافی داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان خودروهای فرسوده تاکید کرد و افزود: از آنجایی که صاحبان خودروهای فرسوده شرایط اقتصادی لازم را برای از رده خارج کردن خودروی فرسوده خود ندارند بنابراین بانک ها باید با ارائه تسهیلات مناسب و ارزان قیمت روند نوسازی خودروهای فرسوده را تسهیل کنند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet