هفته دفاع مقدس
1395/03/22 12:12:31
سرویس اجتماعی
فتحی مطرح کرد؛

نبود مدیریت واحد، مسأله اصلی مقابله با آلودگی در تهران/ شورای عالی مقابله با آلودگی هوا تشکیل شود

نماینده مردم تهران با انتقاد از نبود مدیریت واحد و متولی مشخص در تهران برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: سازمان های ذی ربط باید درجهت مقابله با آلودگی هوا، یک شورای عالی با فرماندهی واحد ایجاد کنند.
نبود مدیریت واحد، مسأله اصلی مقابله با آلودگی در تهران/ شورای عالی مقابله با آلودگی هوا تشکیل شود نماینده مردم تهران با انتقاد از نبود مدیریت واحد و متولی مشخص در تهران برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: سازمان های ذی ربط باید درجهت مقابله با آلودگی هوا، یک شورای عالی با فرماندهی واحد ایجاد کنند. https://cdn.icana.ir/d/019/201605109813293211.jpg نبود,مدیریت,واحد،,مسأله,اصلی,مقابله,با,آلودگی,در,تهران/,شورای,عالی,مقابله,با,آلودگی,هوا,تشکیل,شود Icana

محمد جواد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بی توجهی دولت ها به معضل آلودگی هوا در کلان شهرها، گفت: آلودگی هوا در کلان شهرها معلول عوامل متعددی بوده و صرفا یک عامل در آن دخیل نیست؛ به عنوان مثال بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، یکی از دلایل افزایش آلودگی هوا و شرایط نابهنجار زیست محیطی در تهران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود متولی و مدیریت واحد مشخص درخصوص مقابله با آلودگی هوا در پایتخت، افزود: همچنین مشکل دیگر در این حوزه بی توجهی به فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بوده و متاسفانه این فرهنگ، معلول است.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل شهری زیرزمینی یا مترو باید با سرعت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: از سوی دیگر، یکی از مهم ترین علت های افزایش آلودگی هوا در تهران، فعالیت کارخانه های مستهلک و دودزا است که تا کنون برای خروج آنها به مناطق دورتر از پایتخت هیچ اقدامی ازسوی مسئولان ذی ربط صورت نگرفته است.

فتحی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل آلودگی هوا در تهران باید به همه عوامل مربوطه توجه کرد، افزود: به طورحتم توجه به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به تنهایی در حل مشکل آلودگی هوا موثر نخواهد بود، بنابراین دولت و شهرداری تهران باید به همه این عوامل توجه ویژه ای داشته باشند.

این نماینده مردم درمجلس با یادآوری اینکه افزایش ترافیک در تهران یکی دیگر از دلایل مهم افزایش آلودگی هوا است، گفت: متاسفانه تا زمانی که وسایل نقلیه عمومی درکلان شهرها دود تولید می کنند، هیچ رغبتی به استفاده از آنها توسط مردم وجود ندارد؛ بنابراین باید با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ورود وسایل نقلیه شهری به سطح خیابان ها جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر ایجاد یک متولی واحد و مدیریت مشخص درجهت مقابله با آلودگی هوا در کلان شهرها، تصریح کرد: به طورحتم اصلاح شرایط ترافیکی و مقابله با آلودگی هوا تنها باایجاد یک مدیریت واحد امکان پذیر است؛ البته منظور، تشکیل یک سازمان و نهاد مجزا نیست زیرا درحال حاضر تعدد مراجع تصمیم‌گیر در این باره وجود دارد.

فتحی با اشاره به اینکه سازمان های ذی ربط باید درجهت مقابله با آلودگی هوا، شورای عالی ایجاد کنند، تصریح کرد: این شورای عالی می تواند با وجود فرماندهی واحد وظایف هر نهاد و دستگاه ها را درحوزه کاهش آلودگی هوا مشخص کند؛ البته این موضوع می تواند بر عهده شهرداری، سازمان محیط زیست و یا نیروی انتظامی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس درخصوص مصوبه اخیر دولت مبنی بر اختصاص 2200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی درکلان شهرها، گفت: این مبلغ شاید برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کافی نباشد، اما به همان میزان که ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هیات وزیران در جلسه هفته پیش خود ضمن بررسی گزارش معاونت اجرایی رئیس جمهور درخصوص برنامه های کاهش آلودگی هوای کلان شهرها، برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای حل این معضل تصویب کرد. همچنین هیات دولت بانک مرکزی را موظف به تامین مبلغ 2200 میلیارد تومان تسهیلات  با نرخ بیست درصد از طریق بانک های عامل  جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار ومسافر کلانشهرها کرد./

پایان پیام

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet