شهادت حضرت علی (ع) و شبهای قدر
1395/03/29 14:04:52
سرویس فرهنگی
محمدی:

شیوه آموزشی فعلی در خلاقیت‌آفرینی دانش‌آموزان موفق نبوده/ توجه به پرورش خلاقیت‌ها در برنامه پنجم و ششم توسعه

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هدایت استعدادهای دانش‌آموزان از بهترین اهداف طرح شهاب محسوب می‌شود، تصریح کرد: شیوه آموزشی فعلی در کشور در سوق دادن دانش‌آموزان در مسیر خلاقیت موفق نبوده است.
شیوه آموزشی فعلی در خلاقیت‌آفرینی دانش‌آموزان موفق نبوده/ توجه به پرورش خلاقیت‌ها در برنامه پنجم و ششم توسعه عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هدایت استعدادهای دانش‌آموزان از بهترین اهداف طرح شهاب محسوب می‌شود، تصریح کرد: شیوه آموزشی فعلی در کشور در سوق دادن دانش‌آموزان در مسیر خلاقیت موفق نبوده است. https://cdn.icana.ir/d/019/201606107770574053.jpg شیوه,آموزشی,فعلی,در,خلاقیت‌آفرینی,دانش‌آموزان,موفق,نبوده/,توجه,به,پرورش,خلاقیت‌ها,در,برنامه,پنجم,و,ششم,توسعه Icana

داوود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اجرای طرح «شهاب» در مدارس، گفت: پرورش خلاقیت دانش‌آموزان از موضوعات مهمی است که در امر توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته و در برنامه‌های راهبردی و سخنان مقام معظم رهبری نیز نسبت به این شیوه تعلیمی تاکید شده است؛ اما شیوه آموزشی فعلی در کشور در سوق دادن دانش‌آموزان در مسیر خلاقیت موفق نبوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسیری مشخص جهت پرورش خلاقیت دانش‌آموزان ترسیم شود، افزود: هدف و رویکرد پرورش خلاقیت دانش‌آموزان، در برنامه پنجم و ششم توسعه نیز آورده شده که نشان از اهمیت موضوع دارد البته اجرای این طرح‌ها نیاز به برنامه‌ریزی صحیح و اختصاص بودجه کافی دارد.

آموزش و پرورش در حد مقدورات خود به دنبال اجرای طرح «شهاب» برود  

وی با تاکید بر اینکه پیگیری طرح شهاب از سوی وزارت آموزش و پرورش اقدامی منطقی و لازم است، بیان کرد: از آنجا که آموزش و پرورش با مشکلات متعددی رو به رو است باید برنامه‌های خود را جهت اجرا اهم و فی‌الاهم کند و در حد مقدورات خود به دنبال شناسایی استعدادهای خاص و ویژه برود.   

محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و با تقویت آن‌ها جهت اجرای طرح‌های مورد نظر اقدام کند، افزود: کمبود اعتبارات نخستین مشکل آموزش و پرورش جهت تحقق این هدف و اهداف دیگر خود است.   

هدف طرح شهاب؛ سوق دادن دانش‌آموزان از حافظه محوری به سمت خلاقیت محوری

وی اجرای این طرح برای سوق دادن دانش‌آموزان از حافظه محوری به سمت خلاقیت محوری را ضروری دانست، افزود: شناسایی استعدادهای برتر و هدایت استعدادهای این دانش‌آموزان از بهترین اهداف طرح شهاب محسوب می‌شوند که آموزش و پرورش باید برای آن برنامه داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه ویژگی ممتاز و هدف مهم طرح شهاب، شناسایی استعدادهای برتر در تمام عرصه‌ها است، تصریح کرد: اجرای این طرح گامی مهم در جهت برقراری عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی است./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet