هدر اصلی
1395/04/05 12:37:50
سرویس فرهنگی
ابراهیمی مطرح کرد:

امضای تفاهم‌نامه میان صداوسیما و وزارت فرهنگ، راهکار جلوگیری از تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس، راهکار جلوگیری از تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای را امضای تفاهم‌نامه بین صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: ارائه تخفیف جهت تبلیغات در رسانه ملی موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌شود.
امضای تفاهم‌نامه میان صداوسیما و وزارت فرهنگ، راهکار جلوگیری از تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای عضوکمیسیون فرهنگی مجلس، راهکار جلوگیری از تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای را امضای تفاهم‌نامه بین صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: ارائه تخفیف جهت تبلیغات در رسانه ملی موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌شود. https://cdn.icana.ir/d/019/201606109144343531.jpg امضای,تفاهم‌نامه,میان,صداوسیما,و,وزارت,فرهنگ،,راهکار,جلوگیری,از,تبلیغات,در,شبکه‌های,ماهواره‌ای Icana

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از شرایط نامناسب برای تبلیغات فیلم‌های سینمایی در فضای داخلی کشور که منجر به ارتباط آن‌ها با شبکه‌های ماهواره‌ای شده است، گفت: سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با هماهنگی و همکاری یکدیگر به رفع این موضوع و ایجاد شرایط مناسب تبلیغاتی در رسانه ملی خاتمه دهند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه باید تابع قانون در عرصه های مختلف باشند، اظهار کرد: تبعیت کردن از چارچوب ها و الزامات در خصوص تبلیغات کالاهای فرهنگی امری ضروری است زیرا عبور از این خط قرمزها می تواند به فرهنگ کشورمان آسیب بزند.

وی با اشاره به اینکه راهکار جلوگیری از تبلیغات فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای ایجاد تفاهم بین سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: این دو مجموعه فرهنگی می توانند با ارائه تخفیف در حوزه تبلیغات، به کارگردانان و سازندگان فیلم های سینمایی کمک کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید برای ایجاد انگیزه در کارگردانانی که آثار فاخر تولید می کنند و یا کارگردانانی که برای اولین بار اثری را به عرصه فرهنگی کشور ارائه می کنند تبلیغات با مبلغ اندک انجام شود، ادامه داد: معرفی فیلم های تولید شده توسط هنرمندان داخلی باید در دستور کار صداوسیما قرار بگیرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی از افراد به اشتباه عنوان می کنند تبلیغات در شبکه های ماهواره ای می تواند موجب جذب مخاطب بیشتری شود، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که اگر فیلم سینمایی دارای فیلمنامه غنی و پخته ای باشد می تواند مخاطبان را به خود جذب کند و در واقع یکی از راه های تبلیغات محسوب می شود؛ این مهم درحالیست که برخی از فیلم های تولید شده دارای محتوای غنی نیستند و به همین جهت میزان فروش کمتری نسبت به دیگر آثار دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام هنرمندان و تهیه کنندگان آثار سینمایی باید از قانون در حوزه تبلیغات تبعیت کنند زیرا توجه نداشتن به این موضوع به هویت فرهنگی خودشان آسیب می زند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet