هدر موبایل
1395/08/19 11:08:19
سرویس اقتصادی
مقدسی مطرح کرد:

الزام خودروسازان به تولید خودروهای ارزانقیمت باکیفیت برای جایگزینی پراید و پژو/ تحقیق و توسعه مقدمه ای برای افزایش کیفیت خودروها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،برلزوم تولید خودروهای ارزان قیمت با کیفیت برای جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ تاکید کرد و تحقیق و توسعه را مقدمه افزایش کیفیت دانست.
الزام خودروسازان به تولید خودروهای ارزانقیمت باکیفیت برای جایگزینی پراید و پژو/ تحقیق و توسعه مقدمه ای برای افزایش کیفیت خودروها عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،برلزوم تولید خودروهای ارزان قیمت با کیفیت برای جایگزینی پراید و پژو 405 تاکید کرد و تحقیق و توسعه را مقدمه افزایش کیفیت دانست. https://cdn.icana.ir/d/019/201606108538900203.jpg الزام,خودروسازان,به,تولید,خودروهای,ارزانقیمت,باکیفیت,برای,جایگزینی,پراید,و,پژو/,تحقیق,و,توسعه,مقدمه,ای,برای,افزایش,کیفیت,خودروها Icana

سیدمهدی مقدسی بااشاره به خروج دوخوردوی "پراید"و"پژو  ۴۰۵"تاپایان سال ۹۵ ازخط تولید،در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،گفت:متاسفانه حجم زیادی ازتلفات جاده ای به دلیل کیفیت پایین خودروهای تولیدی همانند پراید و پژو است و درهمین راستا خودروسازان باید درافزایش کیفیت و کاهش قیمت بطورهمزمان اقدام کنند،البته بازدیدهای میدانی برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از خودروسازی ها نویدبخش این است که خودروهایی با پایه قیمتی مناسب و کیفیت و آپشن های جدید روانه بازار می شود.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه هدف قراردادهای جوینت ویچر باید انتقال تکنولوژی و افزایش ارتقای فنی باشد،افزود:صادرات 30 درصدی خودروهای تولیدی که توسط شریک خارجی باید تحقق یابد،ازجمله اقدامات مهم در عرصه خودرویی است که می تواند شرایط بازاریابی را برای خودروسازان ایرانی تسهیل کند.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس به صورت مستمر قراردادهای خودرویی را رصد می کند

مقدسی با تاکید براینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به صورت مستمر قراردادهای خودرویی را رصد می کند،ادامه داد:مشکل اصلی و اساسی صنعت خودرو کیفیت است و کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها با مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت و شرکت های خودروسازی دراین خصوص نشست تشکیل داده و کیفیت پایین خودروها را متذکر شده که امیدواریم در قراردادهای جدید رفع شود.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای افزایش کیفیت خودرو توجه و استفاده از ظرفیت دانشگاهاه ها در کنار فعالیت های صنعتی است،یادآور شد:متاسفانه درایران به ویژه صنایع خودرویی R&D معنایی نداشته و با جدیت به آن پرداخته نمی شود است،دربسیاری از کشورهای صنعتی دنیا حداقل 40 درصد پرسنل آنها در تحقیق و توسعه فعالیت می کنند و بیش از 10 درصد فروش خود را صرف تحقیق و توسعه می کنند.

تحقیق و توسعه مقدمه ای برای افزایش کیفیت خودروها است

مقدسی باتاکید براینکه تحقیق و توسعه مقدمه ای برای افزایش کیفیت خودروها است،افزود:تا زمانی که صنایع ازجمله صنعت خودرو به تحقیق و توسعه و استفاده از پتانسیل دانشگاه ها روی نیاورند،نه تنها به کیفیت آنها افزوده نشده بلکه از کیفیتشان کاسته می شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه  صنعت خودرو سازی به عنوان یک صنعت استراتژیک درکشور،برتوجه هرچه بیشتر مسئولان به این صنعت و تاثیرات آن  بر دیگر صنایع تاکید کرد./

پایان پیام

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet