هدر موبایل
1396/01/20 10:25:02
سرویس اقتصادی
محمدیان تاکید کرد:

اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و شناسایی مناطق خطرساز سهم راه ها در تصادفات جاده ای را کاهش می دهد/ لزوم برنامه ریزی برای ایمن سازی سفرهای جاده ای

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سهم راههای ناایمن در تصادفات کمتر از انسان و خودرو نیست، گفت:دو بانده کردن راه ها،درنظرگرفتن نور کافی، استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی و نصب تابلوها و علائم خطر از مهم ترین عواملی است که کاهش تصادفات جاده ای را رقم می زند.
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و شناسایی مناطق خطرساز سهم راه ها در تصادفات جاده ای را کاهش می دهد/ لزوم برنامه ریزی برای ایمن سازی سفرهای جاده ای عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سهم راههای ناایمن در تصادفات کمتر از انسان و خودرو نیست، گفت:دو بانده کردن راه ها،درنظرگرفتن نور کافی، استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی و نصب تابلوها و علائم خطر از مهم ترین عواملی است که کاهش تصادفات جاده ای را رقم می زند. https://cdn.icana.ir/d/019/201608108222350087.jpg اصلاح,هندسی,نقاط,حادثه,خیز,و,شناسایی,مناطق,خطرساز,سهم,راه,ها,در,تصادفات,جاده,ای,را,کاهش,,می,دهد/,لزوم,برنامه,ریزی,برای,ایمن,سازی,سفرهای,جاده,ای Icana

اقبال محمدیان درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با انتقاد از بالابودن آمار تصادفات جاده ای در ایران به نسبت سایر کشورها، گفت:سه عامل جاده،خودرو و انسان در بروز تصادفات جاده ای  دخیل هستند که هنوز اتفاق نظری در رابطه با اینکه سهم کدام بیشتر است صورت نگرفته است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش خودروهای غیراستاندارد در بروز تصادفات جاده ای،افزود: صنعت خودرو سازی ما به کیفیت خیلی توجه نکرده که این خود بروز تصادفات عدیده را رقم زده است.

راه های غیرایمن و دور از استاندارد عامل مهم بروز تصادفات جاده ای است

وی با بیان اینکه راه های غیرایمن و دور از استاندارد عامل مهم دیگر بروز تصادفات جاده ای است،تصریح کرد: معمولا دوبانده کردن راه ها،درنظرگرفتن نورکافی،استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی و نصب تابلوها و علائم خطر از مهم ترین عواملی است که کاهش تصادفات جاده ای را رقم می زند.

جاده اتومبیل جاده اتومبیل3406758/19/2013 1:54:39 PMhttp://media.icana.ir/Image/2013/08/44509_Thum.jpg
جاده اتومبیل

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز و خطرساز و همچنین شناسایی آن ها از دیگر نکات مهمی است که می تواند سهم راه ها در تصادفات جاده ای را کاهش دهد.

وی افزود: ایجاد روگذرها و زیرگذرها و همچنین دوربرگردان هایی که متناسب با جاده باشند می توانند در کاهش تصادفات جاده ای موثر باشند که متاسفانه این مهم در بسیاری از مسیرها مورد غفلت واقع شده است.

محمدیان توجه به استفاده از جاده های ریلی راه آهن که در برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی شده و رویکرد قسمتی از بودجه نیز به این سمت است را ضروری خواند و گفت: استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی می تواند آمار بالای تصادفات جاده ای را تقلیل دهد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:برنامه ریزی مشخص برای ایمن سازی راه ها و کاهش عوامل خطرساز در سفر می تواند کاهش تصادفات جاده ای را ممکن کند./

پایان پیام

 

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet