خبرگزاری خانه ملت

هدر موبایل
1396/01/29 11:45:20
سرویس صحن
قاضی پور درجریان سوال خود از وزیر راه و شهرسازی:

مسافران قطار آذربایجان در آتش بی تدبیری سوختند/علت بی برنامگی در بخش حمل و نقل ریلی باید مشخص شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از بی برنامگی در بخش حمل و نقل ریلی کشور انتقاد کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی عمکرد مناسبی نداشته است.
مسافران قطار آذربایجان در آتش بی تدبیری سوختند/علت بی برنامگی در بخش حمل و نقل ریلی باید مشخص شود نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از بی برنامگی در بخش حمل و نقل ریلی کشور انتقاد کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی عمکرد مناسبی نداشته است. https://cdn.icana.ir/d/019/126925.jpg مسافران,قطار,آذربایجان,در,آتش,بی,تدبیری,سوختند/علت,بی,برنامگی,در,بخش,حمل,و,نقل,ریلی,باید,مشخص,شود Icana

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،"نادر قاضی پور" درنشست علنی امروز (سه شنبه 29 فروردین) مجلس شورای اسلامی،در جریان سوال خود از آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت:در بخش حمل و نقل ریلی اقدامات جامعی صورت نگرفته است و انتظار داشتیم با وجود کمبود منابع، وزارت راه و شهرسازی و دولت در جهت توسعه سیستم ریلی کشور اقدامات لازم را انجام می داد.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:حمل و نقل ریلی به عنوان یک حمل و نقل ایمن و ارزان باید در کشور توسعه یابد،اما اینگونه نشد.

وی با اشاره به حادثه ناگوار ریلی تبریز به مشهد گفت:مسافران آذربایجانی در این سانحه در آتش بی تدبیری مسئولان سوختند.

قاضی پور خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی! شما در مقابل نسل آینده و حفظ محیط زیست مسئول هستید و باید در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی کار کنید و پاسخگوی مسائل باشید، وزارت راه و شهرسازی پیگیر دریافت منابع برای توسعه حمل و نقل ریلی از درآمدهای نفت و گاز نیست، زیرا حمل و نقل ریلی در کاهش آلودگی هوا موثر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای آخوندی؛ شما اعتقادی به خرید کالای ایرانی ندارید و به جای خرید ریل از کارخانه اصفهان، اقدام به واردات ریل از کشورهای ترکیه، چین و هند کردید و حجم قراردادها در زمینه حمل و نقل ریلی با کشور ترکیه حدود 80 میلیون یورو بود که این موضوعات با شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مغایرت دارد.

وی گفت: تولیدات داخل کشور از استاندارد لازم برخوردار هستند و باید به محصولات داخلی در توسعه حمل و نقل ریلی توجه شود.

قاضی پور خطاب به آخوندی ادامه داد: شما اعتقادی به دو خطه کردن راه آهن ها زیاد ندارید؛ به چه دلیل با وجود گذشت سالیان بسیار راه آهن های تهران- بندرعباس و تهران – تبریز هنوز دوخطه نشده اند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در بودجه سال 92 بحث اینکه راه آهن شهر قم به بیرون شهر منتقل شود، مطرح شد؛اما شما در این زمینه اقدام نکردید، این در حالی است که مردم منطقه نیروگاه قم از لحاظ مالی قشر ضعیف هستند و شما با وجود موضوعات مذکور به فکر خرید هواپیما از آمریکا و کشورهای دیگر هستید.

وی تصریح کرد: سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی در تاریخ 23 خرداد 95 مطرح شد، اما با وجود اینکه شما مطابق آیین نامه قسم خورده اید، زودتر در این رابطه اقدام نشد.

قاضی پور افزود:از هفته گذشته که بحث سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، ریل گذاری نقده به ارومیه آغاز شده است! قطار مراغه با وجود اینکه از سال 80 عملیات آن شروع شده است و باید در سال 88 به اتمام می رسید و در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی مقرر شد این پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام برسد، اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید علت بی برنامگی ها در بخش حمل و نقل ریلی مشخص شده و در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

برنامه وزارت راه برای ایمن کردن راه ها چیست/وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از تولید ملی چه برنامه ای دارد؟

نادر قاضی پور پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی هیچ اشاره ای به قرارداد تولید داخل و ایجاد اشتغال برای جوانان و اجرای اقتصاد مقاومتی نکرد، افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از تولید ملی چیست، سالانه گزارش شده که بین 16 تا 32 هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته می شوند، برنامه وزارت راه برای ایمن کردن راه ها چیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها در تصادفات جاده ای بی سرپرست شده و عده زیادی معلول می شوند،ادامه داد: بهزیستی و کمیته امداد به دلیل بی کفایتی برخی مسئولان با مشکل جدی مواجه می شوند و بی توجهی نسبت به ایمن کردن خطوط حمل و نقل سبب تصادفات جاده ای می شود.

قاضی پور یادآور شد:"واگن سازی پارس اراک"،" واگن سازی ابهر و خرمدره"، "واگن سازی زرند"، وضعیت خوبی ندارند، باید این سوال را پرسید که اشتغال و تولید ملی کجا است.

وی با بیان اینکه قرارداد با لوکوموتیوسازی های داخلی کجا است،افزود: سوال بنده سیاسی نیست؛بلکه مربوط به چندین ماه پیش و در بُعد نظارتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به درپیش بودن روز "کارگر" تصریح کرد: تمام قراردادهای وزیر راه و شهرسازی ضد تولید و وارداتی است؛لذا بنده از توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع نشده ام./

پایان پیام

 

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet