هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
ابطحی:

اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی به توسعه متوازن رشته‌های مختلف کمک می‌کند

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی موجب توسعه متوازن رشته‌های مختلف خواهد شد لذا باید دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف راهنمایی کرد.
چهارشنبه 3 خرداد 1396 ساعت 11:10
اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی به توسعه متوازن رشته‌های مختلف کمک می‌کند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی موجب توسعه متوازن رشته‌های مختلف خواهد شد لذا باید دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف راهنمایی کرد. https://cdn.icana.ir/d/019/201606105557690302.jpg اجرای,صحیح,طرح,هدایت,تحصیلی,به,توسعه,متوازن,رشته‌های,مختلف,کمک,می‌کند Icana

سیدمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه امروزه تعداد قابل توجهی از دانش آموزان علاقه‌مند تحصیل در رشته علوم تجربی هستند، گفت: متاسفانه با توجه به شرایط نامناسب بازار کار و درآمدهای مناسب حوزه پزشکی بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تحصیل در رشته علوم تجربی اقدام خوبی است در حالی که فارغ التحصیلان بسیاری در این عرصه وجود دارند و در مجموعه‌ای نیز شاغل نیستند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف راهنمایی کرد، اظهار کرد: بر این اساس باید با اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان را به سمت و سوی سایر رشته‌ها سوق داد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید نیازهای جامعه و بازار کار به دانش آموزان معرفی شود تا بدانند و آگاه شوند که چه تحصیل در چه رشته‌ای برایشان بهتر است، ادامه داد: اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی به توسعه متوازن رشته‌های مختلف کمک می‌کند و موجب برطرف شدن تمام نیازهای جامعه می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه با اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی باید شاهد افزایش تعداد دانش آموزان و محصلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای باشیم، تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف در ابتدا باید تلاش شود تا ظرفیت‌های بازار کار به حوزه فنی به خانواده‌ها معرفی شود و در گام بعدی افزایش کیفیت آموزش و تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش را در دستور کار قرار دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم آموزش مناسب دانش آموزان رشته‌های فنی سبب شده تا ذهنیت نامناسبی نسبت به تحصیل در این رشته بوجود بیاید، خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون ذهنیت خوبی برای تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش وجود ندارد در حالی که باید با اطلاع رسانی این فکر اشتباه را تصحیح کرد./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

موضوع مرتبط