هدر موبایل
1396/04/02 09:30:29
سرویس فرهنگی
ابطحی مطرح کرد:

کسب نتیجه از پرورش دانش‌آموزان تیزهوش در گرو برنامه‌ریزی بلند مدت علمی از مدرسه تا دانشگاه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد باید دانش آموزان محصل در استعداد درخشان با یک برنامه ریزی بلند مدت تحت پوشش علمی قرار بگیرند.
کسب نتیجه از پرورش دانش‌آموزان تیزهوش در گرو برنامه‌ریزی بلند مدت علمی از مدرسه تا دانشگاه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد باید دانش آموزان محصل در استعداد درخشان با یک برنامه ریزی بلند مدت تحت پوشش علمی قرار بگیرند. https://cdn.icana.ir/d/019/201606105557690302.jpg کسب,نتیجه,از,پرورش,دانش‌آموزان,تیزهوش,در,گرو,برنامه‌ریزی,بلند,مدت,علمی,از,مدرسه,تا,دانشگاه Icana

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بر اساس تجربیات کشورهای مختلف تفکیک دانش آموزان باهوش از عادی، امری نامناسب و غیرکارشناسی است، گفت: باید اذعان کرد که آموزه‌های دینی نیز مطابق با ایجاد تبعیض در بین افراد نیست.

نماینده مردم خمینی‌ شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه می‌توان مشاهده کرد که بسیاری از دانش آموزانی که در مدارس استعداد درخشان و با عنوان تیزهوش تحصیل کرده‌اند، عملکرد خوبی در سال‌های آینده تحصیلیشان و شرایط خاص مانند کنکور نداشته اند، اظهارکرد: مسئولان باید پاسخ دهند که واقعا چند درصد رتبه‌های برتر کنکور در مدارس استعداد درخشان تحصیل کرده‌اند لذا این مدارس و میزان دانش آموزان آن بیش از میزان واقعی و مورد نیاز است.

وی ضمن تاکید بر اینکه تفکیک دانش آموزان باهوش از عادی در کشوری مانند آلمان دیگر وجود خارجی ندارد، ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان زمانی که در کلاس درس رقابت باشد می‌توان شاهد شکوفایی استعدادها بود وگرنه افرادی که دارای ضریب هوشی یکسان هستند رغبتی برای رقابت ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نباید فراموش کرد که استعدادهای درخشان مربوط به دانش آموزانی است که دارای ضریب هوشی بالا هستند از این رو باید این افراد را در مدارس خاص و مناسب پرورش و تعلیم داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید توجه داشت که دانش آموزان محصل در استعداد درخشان را باید با یک برنامه ریزی بلند مدت تحت پوشش علمی قرار داد و این روند تا دانشگاه نیز ادامه یابد؛ زیرا در این صورت می‌توان نتیجه مناسب علمی از پرورش نخبگان به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این مطلب که آموزش و پرورش باید شرایطی را به وجود آورد که همه دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف در مدارس عادی ساماندهی شوند، گفت که تنها آن دسته از دانش‌آموزانی که استعدادهای بسیار برتری دارند و یا "باهوش" به معنای واقعی تلقی می‌شوند، جداسازی خواهند شد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet