هدر موبایل
1396/05/07 14:01:52
سرویس استان ها
کریمی مطرح کرد:

حل مشکلات شرکت هپکو در گرو اجرای توافقنامه سه وزارتخانه/ تولید 3 هزار دستگاه ماشین سازی از منابع سازمان مدیریت بحران و راهداری

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از امضای توافقی سه جانبه میان وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات شرکت هپکوی اراک خبر داد.
حل مشکلات شرکت هپکو در گرو اجرای توافقنامه سه وزارتخانه/ تولید 3 هزار دستگاه ماشین سازی از منابع سازمان مدیریت بحران و راهداری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از امضای توافقی سه جانبه میان وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات شرکت هپکوی اراک خبر داد. https://cdn.icana.ir/d/019/201605103755759531.jpg حل,مشکلات,شرکت,هپکو,در,گرو,اجرای,توافقنامه,سه,وزارتخانه/,تولید,3,هزار,دستگاه,ماشین,سازی,از,منابع,سازمان,مدیریت,بحران,و,راهداری Icana

علی اکبر کریمی در گفت ‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، درخصوص پیگیری وضعیت کارگران شرکت هپکو و آخرین وضعیت این شرکت ماشین سازی در اراک، اظهار داشت: نکته ای که در خصوص واحدهای بزرگ تولیدی- صنعتی وجود دارد این است که عدم پیگیری جدی مسائل و مشکلات اقتصادی این واحدها که می توان به راحتی با اتخاذ تصمیمات لازم حل کرد به موضوعاتی غیر اقتصادی تبدیل می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعی است کارگرانی که ماهها حقوق دریافت نکرده و خود و خانواده های شان به مرحله  استیصال می رسند ، مجبور می شوند اعتراض خود را به انواع مختلف اعلام کنند که این موضوعات در سطح جامعه التهاب ایجاد می کند و عده زیادی از مردم با این کارگران همدردی می کنند و این موضوع اقتصادی تبدیل به موضوعی امنیتی می شود؛در حالی که به هیچ وجه به مصلحت کشور نیست و در دیداری که اخیرا با وزیر کشور داشتیم همین نکته را مطرح کردیم که مدیریت استان و وزارتخانه ها مربوطه نباید اجازه دهند که کار به این جا بکشد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهامدار شرکت هپکو توسط سازمان خصوصی سازی تغییر کرده است  تصریح کرد: در حال حاضر مهم ترین خواسته ای که در منطقه برای هپکو وجود دارد این است که تعهدات و توافقات سه جانبه ای که میان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید 3 هزار دستگاه ماشین آلات راه سازی مورد نیاز از محل منابع سازمان مدیریت بحران و راهداری صورت گرفته است،اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: این توافق  و تفاهم نامه امضاء شده است ولی هنوز مراحل قانونی نهایی آن برای عقد قرارداد رسمی و پرداخت وجوه مربوطه صورت نگرفته است؛اما هرچقدر که این موضوع تسریع شود،می تواند چرخ فعالیت در شرکت هپکو را به  گردش در بیاورد و این شرکت را  از بحران کنونی خارج کند.

گفتنی است؛شرکت هپکو در سال ۱۳۵۳ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تأسیس شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن‌ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز شد و هم اکنون شرکت هپکو به تولید و تأمین ماشین آلات راه‌سازی، معدنی وکشاورزی از جمله بلدوزر، لودر،غلطک، کمباین و تراکتور می‌پردازد.

این شرکت از سال 1386 تا کنون که به بخش خصوصی واگذار شده است با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و مسئولان نیز تاکنون به قول هایی که برای رفع مشکلات این شرکت داده اند عمل نکرده اند که همین موضوع اعتراض کارگرانی که حقوق آن ها به تعویق افتاده را در پی داشته است.کارگران این شرکت بارها در پی عدم تحقق وعده های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقاتشان مقابل استانداری استان مرکزی تجمع کرده اند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet