هدر موبایل
1396/05/08 12:06:32
سرویس اجتماعی
طاهرخانی:

تکریم ارباب رجوع حلقه مفقوده امور دیوانی کشور/ کارگزاران دولتی و قضایی حرمتی برای ارباب رجوع قائل نیستند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از وجوه حقوق شهروندی، وظیفه شرعی و قانونی همه کارگزاران حاکمیتی است.
تکریم ارباب رجوع حلقه مفقوده امور دیوانی کشور/ کارگزاران دولتی و قضایی حرمتی برای ارباب رجوع قائل نیستند عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از وجوه حقوق شهروندی، وظیفه شرعی و قانونی همه کارگزاران حاکمیتی است. https://cdn.icana.ir/d/019/201607106131251560.jpg تکریم,ارباب,رجوع,حلقه,مفقوده,امور,دیوانی,کشور/,کارگزاران,دولتی,و,قضایی,حرمتی,برای,ارباب,رجوع,قائل,نیستند Icana

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص نارضایتی مردم از نحوه برخورد دستگاه‌های دولتی و قضایی، گفت: در تمامی حاکمیت‌ها، ساختار حاکمیتی برای رفاه عموم مردم ایجاد می‌شود و کارگزاران دولت و سایر مجموعه‌ها نیز خدمت گزار مردم هستند بنابراین با توجه به اینکه تکریم ارباب رجوع از وظایف آنهاست، کوتاهی مسئولان دولتی و قضایی قطعا نارضایتی را به همراه خواهد داشت.

تکریم ارباب رجوع وظیفه شرعی و قانونی همه کارگزاران حاکمیتی است

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع به لحاظ اخلاقی، شرعی و قانونی وظیفه همه کارگزاران حاکمیتی است، در این صورت ملت را اقناع کرده به نوعی که حاکمیت را از خود دانسته و در برابر ناملایمات و سختی‌ها مقاومت می کنند.

کارگزاران دولتی و قضایی حرمتی برای ارباب رجوع قائل نیستند

وی افزود: در صورتی که حاکمیت مردم را بیگانه از حاکمیت دانسته و امر تحمیلی اجباری را در سیستم‌های دولتی و قضایی ایجاد کنند، نارضایتی مردم از حاکمیت را رقم می زند، از این رو اظهارات دادستان کل کشور در مورد نارضایتی مردم واقعیتی است که در ادارات و مجموعه‌ها کاملا محسوس است به نوعی که حرمتی برای ارباب رجوع قائل نمی‌شوند.

تکریم ارباب رجوع یکی از وجوه حقوق شهروندی است

طاهرخانی با اشاره به اینکه خواسته مدیران کلان کشور بی‌احترامی به ارباب رجوع نیست، گفت: فرهنگ تکریم ارباب رجوع در سطح کارگزاران میانی و محلی باید ایجاد شود تا توجه جدی به شخصیت افراد داشته زیرا تکریم یکی از ابعاد حقوق شهروندی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مفاد حقوق شهروندی در قانون اساسی و قوانین عادی به تکریم ارباب رجوع و احترام افراد تاکید کرده است، این موضوع در حفظ منافع ملی تاثیر بسیار دارد بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی اعم از دولتی و قضایی باید بدان پایبند باشند.

ناهماهنگی در اجرای امور اداری به دلیل برخورد نامناسب مسئولان با مردم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایطی که مردم نتواند مشکلات خود را با مدیران مستقیم خود حل کنند به مدیران و سلسله مراتب بالاتر یا غیرمرتبط متوسل می‌شوند لذا به نوعی درهم ریختگی اداری ایجاد می‌شود که تنها سبب به تعویق افتادن کارها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ حجت‌السلام منتظری دادستان کل کشور، گفت: آسیب‌شناسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مراجعه‌کنندگان از نحوه برخورد در برخی از دستگاه‌ها اعم از دولتی، قضایی و نهادهایی مانند شوراها و شهرداری‌ها راضی نیستند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

موضوع مرتبط

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet