هدر موبایل
1396/09/29 09:35:00
سرویس دیگر رسانه‌ها
قره خانی:

امروز نیاز به کارت سوخت احساس نمی شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قاچاق سوخت امروز بیشتر گازوئیل است، ابراز داشت: تحریم ها کاهش و تولیدات نیز افزایش پیدا کرده است. به همین جهت نیاز به کارت سوخت احساس نمی شود.
امروز نیاز به کارت سوخت احساس نمی شود سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قاچاق سوخت امروز بیشتر گازوئیل است، ابراز داشت: تحریم ها کاهش و تولیدات نیز افزایش پیدا کرده است. به همین جهت نیاز به کارت سوخت احساس نمی شود. https://cdn.icana.ir/d/019/201611102592813424.jpg امروز,نیاز,به,کارت,سوخت,احساس,نمی,شود Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت وگو با موضوع کارت سوخت و با حضور ابوذر ندیمی نماینده ادوار مجلس و مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور و  اسداله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

ابوذر ندیمی در آغاز ضمن اشاره به کارت سوخت و با بیان اینکه از فعالیت های رایانه ای و هوشمند، استفاده چند منظوره صورت می گیرد، اظهار داشت: بخشی از آن برای کنترل مصرف و یا خروج و همچنین قاچاق سوخت از کشور است. همچنین بخش دیگری مربوط به فعالیت های نفتی و انرژی است.

این نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: با کارت سوخت می توان هم جایگاه و هم مرز را کنترل کرد و همچنین می توان اطلاعاتی را به مجموعه تولید و پالایش و امثال آن ارائه داد. این اطلاعات صرفا ناظر بر خودرو و راننده نیست بلکه نظام تولیدی، مصرفی و کنترلی نیز از آن استفاده می کند.

مشاور سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تاثیر کارت های سوخت بر قاچاق آن اظهار داشت: البته نمی توان آمار دقیقی در خصوص قاچاق حتی با وجود کارت های سوخت ارائه داد؛زیرا دخالت انسانی همیشه محتمل است؛اما یک ضریبی از کنترل و اطمینان را ایجاد کرده است و قطعا ارزش های خروجی توسط کارت های سوخت ایجاد شده است.

 قره خانی با بیان اینکه اجرای طرح کارت سوخت در آن زمان یکی از بزرگترین طرح های IT کشور بود،عنوان  کرد: در آن زمان دلایلی که باعث شد دولت نهم این تصمیم را بگیرد،ضرورت های کاهش مصرف سوخت بود و در عمل با موفقیت بسیار بالایی به اجرا در آمد و مورد رضایت همگان نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: اجرای طرح کارت سوخت ثابت کرد ایران توانمندی این را دارد که با استفاده از مهندسین و شرکت های داخلی، می تواند زیرساخت های لازم را ایجاد کند و خطای آن بسیار پایین بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم اجرای طرح کارت سوخت در گذشته عنوان داشت: در آن زمان کشور تحریم بود و باید خودمان به یک طریقی سوخت را مدیریت می کردیم تا باعث تنش اجتماعی نشود. قسمت دوم پایین بودن تولیدات داخلی بود و جوابگوی مصرف روزانه نبود. از سوی دیگر تولیدات خودرو نیز افزایش پیدا می کرد و باید تدابیری را در این زمینه می اندیشیدیم. در کنار این عوامل، قاچاق سوخت نیز وجود داشت و تفاوت فاحشی قیمت های داخلی با خارجی داشت.

وی اضافه کرد: سهمیه بندی و چند نرخی کردن از تصمیماتی بود که برای کاهش مصرف سوخت انجام شد. سهمیه بندی کردن باعث شد، کسانی که خدماتی مانند حمل و نقل بار انجام می دادند، سهمیه بیشتری داشته باشند.

قره خانی با بیان اینکه بسیاری از عواملی که در آن زمان وجود داشت، امروز وجود ندارند، ابراز داشت: امروز دیگر تحریم ها کاهش پیدا کرده است. قاچاق سوخت امروز بیشتر گازوئیل است. تولیدات نیز افزایش پیدا کرده است. به همین جهت نیاز به کارت های سوخت امروز احساس نمی شود./

پایان پیام

 

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet