هدر موبایل
1396/11/17 13:45:00
سرویس اقتصادی
کاظم زاده:

وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده در کشور / وزارت راه برای کاهش بدهی های خود بخش خصوصی را وارد میدان کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای کاهش بدهی های مسجل خود و تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی باید بخش خصوصی را به میدان بیاورد.
وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف شده در کشور / وزارت راه برای کاهش بدهی های خود بخش خصوصی را وارد میدان کند عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای کاهش بدهی های مسجل خود و تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی باید بخش خصوصی را به میدان بیاورد. https://cdn.icana.ir/d/019/201801109980981924.jpg وجود,400,هزار,میلیارد,تومان,پروژه,عمرانی,تعریف,شده,در,کشور,/,وزارت,راه,برای,کاهش,بدهی,های,خود,بخش,خصوصی,را,وارد,میدان,کند Icana

شادمهر کاظم زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بدهی های وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران زیاد است، گفت: بهترین مسیر وزارت راه و شهرسازی در کاهش بدهی های خود با توجه به محدودیت شدید منابع واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی و کاهش سهم بدهی ها در این حوزه است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اعتباراتی که برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده کمتر از منابع مورد نیاز برای پروژه های روی زمین مانده است، افزود: رقم بدهی های مسجل وزارت راه در حال حاضر 11 هزار میلیارد تومان است.

منابع مالی دولت برای تکمیل پروژه های عمرانی کافی نیست

نماینده مردم ایلام، دره شهر، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر رقمی در حدود400 هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده در کشور داریم، تصریح کرد: برای تکمیل این میزان پروژه در کشور نیازمند منابع مالی کارآمد هستیم.

کاظم زاده ادامه داد: در حوزه راه های کشور به ویژه پروژه هایی که از اهمیت بیشتری از سوی متقاضی برخوردار هستند باید از طریق اخذ حق دسترسی و عبور و مرور در بحث بزرگراه ها، آزادراه ها و تونل های طویل و تونل های راه سازی به جبران کسری بودجه در این حوزه بپردازیم.

ضرورت انتشار اوراق مشارکت برای جبران کسری بودجه پروژه های عمرانی

وی با بیان اینکه راهکار دیگر کمک به دولت در جبران کسری بودجه و همچنین تکمیل پروژه های عمرانی انتشار اوراق مشارکت است، افزود: این نوع انتشار اوراق نباید از سوی دولت صورت بگیرد بلکه دولت باید تنها مسئولیت تعهد آن را بر عهده بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه انتشار اوراق مشارکت با مجوز و تعهد دولت از طریق شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی می تواند تا حدودی به کسری بودجه این بخش کمک کند، تصریح کرد: راهکار دیگر جبران این نوع کسری بودجه ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای مشارکت در تکمیل پروژه ها است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید به سمتی حرکت کند که به سرمایه گذار واقعی القا شود که سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی سود بیشتری به نسبت بانک و غیره است./

پایان پیام

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet