هدر موبایل
1396/12/06 09:18:01
سرویس اجتماعی
وکیلی:‌

شهرداری تهران گریزی برای استفاده از اتوبوس های خارجی ندارد/ تولیدات داخلی منجر به کاهش آلودگی هوا نمی شود

عضو هیات رییسه مجلس گفت:‌ کیفیت خودروهای داخلی به سمت کاهش آلودگی هوا پیش نمی رود.
شهرداری تهران گریزی برای استفاده از اتوبوس های خارجی ندارد/ تولیدات داخلی منجر به کاهش آلودگی هوا نمی شود عضو هیات رییسه مجلس گفت:‌ کیفیت خودروهای داخلی به سمت کاهش آلودگی هوا پیش نمی رود. https://cdn.icana.ir/d/019/201610106737872652.jpg شهرداری,تهران,گریزی,برای,استفاده,از,اتوبوس,های,خارجی,ندارد/,تولیدات,داخلی,منجر,به,کاهش,آلودگی,هوا,نمی,شود Icana

محمد علی وکیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اعلام آمادگی خودروسازان داخلی برای تامین اتوبوس های مورد نیاز شهرداری تهران، گفت:‌ تجربه نشان داده که نمی توان با جان مردم به بهای حمایت از تولید داخلی بازی کرد، صنعت خودروی داخلی متاسفانه دچار یک بیماری تاریخی شده  مبنی بر اینکه به هیچ وجه با استانداردهای محیط زیستی سازگار نیستند.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی افزود:‌ متاسفانه تاکنون هیچ تلاشی برای ارتقاء‌کیفیت به ویژه به لحاظ موتوری و قدرت احتراق صورت نگرفته است، درحال حاضر مشکل هوای تهران احتراقی است که خودروهای داخلی ایجاد می کنند؛ احتراق عامل اصلی آلودگی هوای تهران است.

وی تاکید کرد:‌ هر چه به سمت جلو حرکت کردیم به جای اینکه صنعت خودرویی با استانداردهای محیط زیستی رشد کند، تنها تلاش شده که کمیت و تیراژ برای افزایش فروش رشد کند، اما به هیچ وجه تلاشی برای ارتقاء استانداردها متناسب با محیط زیست و تغییر کیفیت موتوری این صنعت انجام نشده است؛ به همین دلیل شهرداری تهران باید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق فاینانس اتوبوس های خارجی را برای تامین مطالبات مردم درحوزه شهری خریداری کند.

وکیلی با بیان اینکه صنعت خودروی داخلی در صورت داشتن مطالبه برادری خود را در تغییر کیفیت اثبات کند، گفت:‌ برای استفاده از خودروی خارجی دو مزیت برای شهرداری وجود دارد، شهرداری با فاینانس می تواند خودروی خارجی وارد کند؛ به طوری که از طریق سرمایه گذاری و پرداخت 15 درصد ال سی و ما بقی از درآمد حاصل از اجاره خودروها بدست می آید، به طورحتم این مسئله به هیچ وجه برای خودروساز داخلی امکان پذیرنیست.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، افزود:‌ نوسازی با هدف مبارزه با آلودگی هوا است، درشرایطی که خودروی نو داخلی به لحاظ تولید آلودگی تفاوتی با خودروی تولید 30 سال پیش ندارد، بنابراین چه دلیلی برای نوسازی و استفاده از این خودروها وجود دارد.متاسفانه روند خوروسازی داخلی به سمت کاهش آلودگی هوا نبوده است./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet