هدر موبایل
1396/12/12 16:33:17
سرویس فرهنگی
زرآبادی:

آموزش و پرورش آماری از دانش‌آموزان گرفتار در آسیب‌های اجتماعی ندارد

نماینده مردم قزوین در مجلس نبود نظارت بر شهریه مدارس غیرانتفاعی و بی‌اطلاعی آموزش و پرورش آماری از دانش‌آموزان گرفتار در آسیب‌های اجتماعی را به عنوان دو محور سوال خود از بطحایی اعلام کرد.
آموزش و پرورش آماری از دانش‌آموزان گرفتار در آسیب‌های اجتماعی ندارد نماینده مردم قزوین در مجلس نبود نظارت بر شهریه مدارس غیرانتفاعی و بی‌اطلاعی آموزش و پرورش آماری از دانش‌آموزان گرفتار در آسیب‌های اجتماعی را به عنوان دو محور سوال خود از بطحایی اعلام کرد. https://cdn.icana.ir/d/019/201609109068998159.jpg آموزش,و,پرورش,آماری,از,دانش‌آموزان,گرفتار,در,آسیب‌های,اجتماعی,ندارد Icana

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح 4 فقره سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: سئوال نخست از وزیر در خصوص استفاده از کتب تست و غیراستاندارد در دوران ابتدایی است که هیچ نظارتی بر این کتب کمک آموزشی وجود ندارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: سئوال بعدی در خصوص شهریه‌های بالای مدارس غیرانتفاعی است که در این زمینه تعرفه‌های متفاوتی وجود دارد و مدارس هیأت امنایی، غیرانتفاعی و تیزهوشان هر کدام شهریه‌های خاصی اخذ می‌کنند.

اخذ شهریه 12 میلیون تومانی برای پیش دبستانی

وی ادامه داد: متأسفانه مشاهده شده که برخی مراکز پیش دبستانی بالغ بر 12 میلیون تومان شهریه فقط برای یک سال از خانواده‌ها دریافت می‌کنند که ضرورت دارد نظارت‌ها در این زمینه ارتقا یابد.

زرآبادی با بیان اینکه سئوال سوم در خصوص امکانات و تجهیزات هنرستان‌ها و هوشمندسازی مدارس است، اظهار کرد: دلیل این کندی در هوشمندسازی مدارس مشخص نیست و گویا وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات که دو متولی اصلی اجرای این پروژه هستند، عزمی برای اجرایی کردن آن ندارند.

علت کندی در هوشمندسازی مدارس مشخص نیست

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش در این زمینه برنامه‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهد تا نمایندگان مجلس نیز در جریان برنامه‌های این وزارتخانه قرار گیرند.

آماری از دانش‌آموازن گرفتار آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد

وی درباره سئوال چهارم خود از وزیر آموزش و پرورش، توضیح داد: متأسفانه در حال حاضر سن آسیب‌‎های اجتماعی کاهش یافته است و ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش در این باره آمار دقیقی از میزان دانش‌آموزان گرفتار در آسیب‌های اجتماعی ارائه دهد تا بتوان در این زمینه برنامه‌‌ریزی و طر‌‎ح‌‎ریزی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا آموزش و پرورش بستری است که می‌توان در این بستر جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را گرفت، گفت: اولین گام برای هر اقدامی داشتن اطلاعات و آمار دقیق است که وزارت آموزش و پرورش باید ابتدا در این خصوص آماری دقیق تهیه کند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet