خبرگزاری خانه ملت

هدر موبایل
1397/02/02 10:07:13
سرویس صحن
استدلال نمایندگان موافق و مخالف دوفوریت طرح ساماندهی بازار خودرو:

از تاکید بر حمایت از اشتغال یک میلیون نفر در خودروسازی تا فشل خواندن صنعت خودروسازی داخلی

نمایندگان مردم در خانه ملت به موافقت و مخالفت با دوفوریت طرح تعیین ضوابط حقوق حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو پرداختند.
از تاکید بر حمایت از اشتغال یک میلیون نفر در خودروسازی تا فشل خواندن صنعت خودروسازی داخلی نمایندگان مردم در خانه ملت به موافقت و مخالفت با دوفوریت طرح تعیین ضوابط حقوق حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو پرداختند. https://cdn.icana.ir/d/019/201712104534424490.jpg از,تاکید,بر,حمایت,از,اشتغال,یک,میلیون,نفر,در,خودروسازی,تا,فشل,خواندن,صنعت,خودروسازی,داخلی Icana

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 2 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح تعیین ضوابط حقوق حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو، اظهار داشت: طرح این موضوع به صورت دو فوریت ضرورت ندارد و خلاف آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است. همچنین این طرح بر خلاف نامگذاری سال است که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی تاکید داشته اند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالات خودروهای داخلی را قبول داریم ولی باید این اشکالات را برطرف کنیم. یک میلیون شغل در این صنعت ایجاد شده است و با تضعیف این صنعت اشتغال شاغلان آن تهدید می شود.

وی تصریح کرد: در تصادفات، به جز خودرو عوامل دیگری نیز موثر هستند که باید آنها نیز مرتفع شوند. برای مثال جاده های کشور نیز یکی از عوامل تصادفات است.

نادر قاضی پور در ادامه به مخالفت با این طرح پرداخت و گفت: این طرح سبب بیکار شدن جوانان شاغل در صنعت خودروسازی می شود و نباید به بهانه ضعف تولیدات داخل به تبلیغ کالاهای خارجی بپردازیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از افرادی که همه محصولات داخلی را ضعیف می دانند، گفت: اولویت های دیگری مانند حفظ ارزش پول ملی، تثبیت وضعیت ارز، اشتغال کارگران و بازسازی مناطق زلزله زده، امروز در جامعه مطرح است.

رحیم زارع نیز در ادامه در موافقت با این طرح اظهار داشت: سالهاست خودروسازان داخلی را مورد حمایت قرار می دهیم ولی بهبود چشمگیری در این صنعت ایجاد نشده، در حالی که سایر کشورها فقط 10 سال از صنایع اصلی خود حمایت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 89 مقام معظم رهبری شخصاً از ایران خودرو بازدید کرده و فرمودند: باید تولیدات خود را صادرات محور کنید اما در این زمینه نیز کاری نشد. همچنین ایشان تاکید کردند که در مورد واردات مخالفتی ندارند و باید مدیریت واردات انجام شود.

وی افزود: شرایط رقابت را باید مهیا کنیم و به سمت خودروهای هیبریدی برویم که در این صورت اشتغال فعلی حفظ و اشتغال های جدید نیز ایجاد می شود.

همایون هاشمی نیز در موافقت با دوفوریت این طرح گفت: حمایت از صنعت فشل خودروسازی داخلی سبب شده تا 16 هزار کشته در یک سال، 68 هزار معلول و 110 هزار خانواده آسیب ببینند و امروز لازم است در اقدامی انقلابی حمایت از صنعت خودروسازی که بهبودی در وضع خود ایجاد  نکرده را برداریم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس گفت: با حمایت از صنعت خودروسازی ضعیف کشور به مردم ظلم کرده ایم و نباید از ورود خودروهای برقی به کشور جلوگیری شود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet