هدر موبایل
1397/02/03 09:09:00
سرویس دیگر رسانه‌ها_
گرمابی:

نگاه تولیدکنندگان به بازار داخل صادرات را تحت الشعاع قرار داده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به دلیل وجود جمعیت ۸۰ میلیونی در داخل و سادگی نفوذ در این بازار، تولیدکنندگان به همین بازار اکتفا کرده و در تولید چندان صادرات گرا نبوده اند.
نگاه تولیدکنندگان به بازار داخل صادرات را تحت الشعاع قرار داده است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به دلیل وجود جمعیت 80 میلیونی در داخل و سادگی نفوذ در این بازار، تولیدکنندگان به همین بازار اکتفا کرده و در تولید چندان صادرات گرا نبوده اند. https://cdn.icana.ir/d/019/201711106633275010.jpg نگاه,تولیدکنندگان,به,بازار,داخل,صادرات,را,تحت,الشعاع,قرار,داده,است Icana

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص بازاریابی صادراتی و ضروررت های برونگرایی، اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط در کشور ما اغلب با هدف تولید و فروش در داخل کشور تاسیس می شوند و در اکثر موارد صادرات گرا نیستند زیرا کالای تولیدی برای صادرات دارای مشخصه ها و کیفیت خاصی است.

وی افزود: ما در منطقه ای قرار داریم که دارای بازار حداقل 300 میلیارد دلاری است،اما ما به دلیل عدم تولید صادرات محور از این بازار سهم چندانی را به دست نیاورده ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص دلایل عدم توجه تولیدکنندگان به بازارهای صادراتی گفت: با توجه به جمعیت 80 میلیونی در کشور، تاکنون بازار خوبی برای اغلب محصولات وجود داشته و تولیدکنندگان به دلیل سادگی نفوذ در این بازار، رقابت پذیری و فروش تنها به همین بازاراکتفا کرده اند.

گرمابی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت سفارتخانه ها در کشورهای مختلف برای حوزه تجارت و صادرات بهره ببریم، توضیح داد: سال گذشته به وزارت امور خارجه تکلیف شد که رایزنان اقتصادی حتما باید افرادی انتخاب شوند که در زمینه اقتصادی تخصص داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: سفارتخانه های کشورهای مختلف در کشور ما به صورت یک عامل بازرگانی رفتار می کنند به این ترتیب ما نیز برای افزایش صادرات باید این رویه را در پیش بگیریم.

وی درخصوص از دست دادن بازارهای تجاری کشورهای مختلف تصریح کرد: در واقع حفظ بازار بسیار مشکل تراز به دست آوردن آن است، به عنوان مثال سال گذشته زمانی که روسیه با اروپا به مشکل برخورد و صنایع غذایی این کشور به طور عمده در اختیار ما قرار گرفت به دلیل عدم آشنایی تولیدکنندگان ما با قوانین صنایع غذایی روسیه نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بروکراسی های پیچیده در زمینه صادرات، تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده و همچنین بالا بودن هزینه تولید، عدم تبلیغات و بازاریابی نیز از دیگر معضلات بخش صادرات است.

گرمابی تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد ما دولتی بودن آن است و قانون اصل 44 به درستی اجرا نشده است و در طی این سال ها معضلات بسیاری بر سر راه بخش خصوصی قرار داده ایم./

پایان پیام

 

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet