هدر اصلی
1386/08/06 13:15:00
سرویس صحن
نطق پیش از دستور

یوسفیان: مجلس اولین جایگاه عینیت پیام اتحاد ملی و انسجام اسلامی است

"عزت‌الله یوسفیان‌ملا"، اولین ناطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: یقیناً‌ عینیت و جایگاه لمس اولیه پیام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجلس است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متن کامل نطق پیش از دستور نماینده مردم آمل به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به پیشگاه امام زمان (عجل ‌الله‌ تعالی ‌فرجه ‌الشریف) و با درود به روح شهداء، امام راحل و سلام و عرض ادب به پیشگاه مقام عظمای ولایت،‌ ایثارگران و با درود بر اعاظم شهرمان آیات عظام "آیت‌الله العظمی محمدتقی آملی"، "آیت‌الله عظمی میرزاهاشم آملی"،‌ "آیت‌الله جوادی آملی"، "آیت‌الله حسن‌زاده آملی" و "آیت‌الله صادق لاریجانی".

مطابق اصل (158) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری یکنفر مجتهد، مدیر و مدبر،‌ آگاه به مسائل روز را به ریاست قوه قضاییه منصوب می‌کند. تشخیص این صفات بعهده معظم‌له است و فردی که چنین صفاتی را دارد آیا رواست مورد توهین و هتک حرمت قرار گیرد؟ ما از زحمات ریاست قوه قضاییه، وزیر محترم دادگستری تقدیر می‌کنیم. در عین حال اذعان می‌داریم در بخشهایی از قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع،‌ برخورد مطلوب نیست و باید اصلاح شود.

سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی یقیناً‌ عینیت و جایگاه لمس اولیه این پیام در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مجلس است. نقش محوری مجلس، تأثیر عمیق آن بر قوای دیگر،‌ پاسخگو بودن نمایندگان ملت در مقابل مردم،‌ تطبیق مصوبات با سیاست کلان کشور و سند چشم‌انداز و برنامه‌های جاری و پنجساله و بودجه باید در جهت اعتلای اتحاد و انسجام باشد. با مدیریت صحیح و صحت عمل هیأت رئیسه بویژه ریاست محترم مجلس و نمایندگان ملت، حسن اجرای این دستور بوضوح مشاهده می‌شود. مجلس هفتم علاوه بر توفیق در این امر خطیر کارنامه‌ای روشن در حضور نمایندگان و اجتناب از غیبت و انجام سفرهای خارجی غیرضرور و سفرها درحد  نیاز و تعداد مصوبات چشمگیر که بیانگر آمار و عملکرد نمایندگان مجلس هفتم در مقایسه با ادوار گذشته است. البته عمده‌ترین مسأله در ایفای وظایف نمایندگی مصونیت پارلمانی است. همانند مصونیت قضایی و مصونیت دیپلماتیک که متأسفانه نمایندگان فاقد آن هستند و از این حقوق اولیه بی‌بهره می‌مانند. فقدان این مصونیت پارلمانی یعنی یک قاضی در یک گوشه کشور می‌تواند بریده‌ای از روزنامه‌ای که اسامی 290 نفر نماینده بر آن درج شده را ثبت کیفری نماید، تمامی آن نمایندگان را جلب و احضار و اخطار و تعقیب کیفری نماید و مشابه آن را در دستگاه‌های دیگر هم می‌توان علیه نماینده یافت. این آیا منافی اقتدار مجلس نیست؟ اگر مجلس مرکز قدرت است پس چرا چنین اتفاقی میسور است؟ البته ما با رسیدگی به احقاق حق در هر مقام و هر کس در هر مقامی باشد و قابل تغییر باشد منکر آن نیستیم ولی بحث بر آن است که باید حرمت نمایندگان حفظ شود.

حاکمان کاخ سفید و مجالس آمریکا نمی‌توانند حتی یکسال را بعنوان نمونه در تاریخ عمر خود ارائه دهند که در جنگ و خونریزی نبودند. چه زمانیکه قدرت تهاجم به دیگر کشورها را نداشتند در اینصورت به جنگ داخلی می‌پرداختند. جنگ شمال و جنوب،‌ کشتار بیرحمانه سرخپوستان و سیاهپوستان و زمانیکه قدرت نظامی فرامرزی یافتند به دیگر کشورها حمله‌ور شدند و تنها در جنگ جهانی دوم بود که در کنار دیگر کشورها بودند و تمامی این اقدامات منافی جمهوریت و دموکراسی است. جولیس سزار امپراطور روم زمانیکه متوجه شد با حکومت جمهوری نمی‌تواند به دیگر کشورها تجاوز کند اعلام امپراطوری کرد. اکنون نیز بوش اگرچه صراحتاً اعلام نکرد ولی عملاً با بی‌اعتنایی به خواست مردم کشورش و افکار عمومی دنیا و حتی اکثریت مجالس آمریکا راه امپراطوری را در پیش گرفت که نتیجه آن ریختن خون صدها هزار بیگناه، ناامنی اکثر مناطق جهان و با وصفی که در خروج نظامیان عراق، هم کاخ سفید و هم سنا و کنگره به این نتیجه رسیدند و اجماع حاصل شد لیکن در نحوه خروج باز هم روح آتش‌افروزی خود را در حال ارضاء کردن هستند.

سخن آخر اینکه در خروج نیروها هرگزینه‌ای را که انتخاب کنند باز محکوم به شکست است و تنها راه نجات خروج فوری و بی‌قید و شرط و دستور کار قرار دادن مدیریت شکست است. اگرچه انتظار چنین تصمیم عاقلانه‌ای از بوش و اطرافیانش نمی‌رود ولی امید است به جنون دیگری مبتلا نشود که بهای سنگین آن با پیش‌پرداخت نابودی بعضی از متحدان درجه اولش است و بقیه متحدین آمریکا بدانند کشورهایی که مانند ترکیه تمامی امکانات از جمله پایگاه اینجرلیک را برای جنگهای پی‌در‌پی در اختیار آمریکا گذاشته‌اند هم اکنون از دست آمریکا چه می‌کشند.

مجلس هفتم و دولت نهم، کارنامه مشترک از جمله قانون خدمات کشوری را دارند که امید است با شیرین شدن کام حقوق‌بگیران شاغل و بازنشسته با سرعت هرچه تمامتر،‌ 64 آیین‌نامه و دستور‌العمل اجرایی این قانون در اسرع وقت تهیه و تصویب شود و خدای‌ناکرده با اطاله آن و تأخیر در احقاق حقوق حقه کارکنان شاغل و بازنشسته، این شیرین دوچندان نشود. چرا که به اندازه کافی انتظار کشیده شد و دیگر توان تکرار آن نیست. در این میان کارمندان جزء بخصوص آموزش و پرورش بیشترین ضررات ناشی از گرانی و تورم و در کنار آنها کارگران و مزدبگیران ثابت احساس می‌کنند.

مجلس هفتم از خاطرات تلخ و ناخوشایند خود، جسارت و هتاکی سازمان‌یافته به ساحت مقدس انبیاء الهی را شاهد بود. آیا اقدامات و پاسخ ما متناسب با این هتک حرمتها بود، ‌اگر نبود راه جبران را بیابیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همین بس که امام راحل و عظیم‌الشأن فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود. قراردادن این بهترین حافظ دین و انقلاب و قرآن در لیست شرم‌آور سردمداران کاخ سفید پاسخ کوبنده‌تری را از ما طلب می‌کرد. امنیتی که در کشور شاهدیم مرهون تلاش بی‌وقفه و پایمردی زاهدان جان‌برکف سربازان امام زمان (عجل الله‌ تعالی فرجه ‌الشریف) است، قدردان آن باشیم.

امسال شرایط کشاورزی و کشت برنج از نظر رسیدگی به امور کشاورزان قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست. از وزارت جهادکشاورزی تقدیر می‌کنیم که از شرایط بسیار بد و نامطلوب غیرقابل تحمل از شرایط غیرقابل تحمل کشت برنج، اندکی بهبودی حاصل شد. لیکن مشکلات عمده بخصوص هزینه بالای تولید، عدم تناسب قیمت برنج پرمحصول و تقاضای اندک در مقابل برنج گرانقیمت به کشاورزان عمدتاً بدهکار بانکها بوده و هزینه‌های جانبی با معضلی جدی روبرو کرده که امید است وزارت بازرگانی،‌ جهادکشاورزی هرچه زودتر اقدام کند.

در بخش گردشگری، آمل به لحاظ وجود جنگلهایی از گونه نادر و مرتفع‌ترین قله سلسله‌جبال البرز یعنی دماوند،‌ وجود صدها نوع آب معدنی در منطقه محروم لاریجان لیکن کماکان در انتظار نگاه و اقدام اولیه این سازمان است. حتی در حد اجرای مصوبات دولت محترم که در این بخش معطل مانده، مشکل سوخت بخصوص کمبود بنزین باعث بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی و نیز حمل و نقل بین روستاها و تردد بین دانش‌آموزان بخصوص در بخش روستایی شده و روستاهایی که با جمعیت کم، یک نفر، ‌دو نفر اتومبیل دار برای رساندن افراد بیمار به مراکز درمانی برای بنزین معطل ماندند. ضمن سپاس و قدردانی از حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در آمل و با سپاس از مصوبات دولت کریمه و تشکر از اجرایی از شدن بسیاری از آن مصوبات از استاندار محترم مازندران و معاونت محترم اجرایی و ریاست جمهور می‌خواهم پروژه‌هایی که قبلاً تصویب و تأمین اعتبار شد و درحال اجراء بود مانند بند (27) تبصره (2) قانون بودجه 85 و 86 آنها را در آمار منظور نکنند. بلکه پروژه‌های جدید و مصوبات دولت پیگیری شود که البته بسیاری از آنها در حال انجام است. فقط تفکیک آنها را خواستاریم.

از وزیر محترم راه و ترابری، مدیر کل محترم راه استان مازندران،‌ معاون وزیر راه بخاطر توجه خاص به جاده هراز روستایی سپاسگزاریم.

از وزیر محترم جهادکشاورزی به لحاظ سفر به مازندران، از وزیر محتر کشور به لحاظ توجه خاص به تقسیمات جدید جغرافیایی شهرستان، از وزیر محترم نیرو به لحاظ پیگیری مشکلات آب روستایی و سد منگل،‌ از وزارت محترم اطلاعات و مقامات اطلاعاتی برای اشراف بر مسائل امنیتی سپاسگزاریم.

از سرپرست محترم وزارت نفت و صنایع به لحاظ حل بخشی از مشکلات تقدیر می‌کنیم.

از معاونتهای محترم آموزش و پرورش بخصوص جناب آقای بوربور برای توجه به مدرسه‌سازی تقدیر می‌شود.

از وزیر محترم بهداشت و درمان، وزیر محترم مسکن و شهرسازی، کمیته امداد امام، بهزیستی کشور و وزیر راه تقدیر می‌نمایم.

از اوقاف محترم سپاسگزاریم.

بفضل الهی و با کمک خدای متعال آرزو می‌کنیم انتخابات آینده در نهایت بی‌طرفی و باعث آبروی نظام و بدور از هرگونه تنش با حضور همه گروهها و اقشار باشد.

بار دیگر از معاونت محترم اجرایی خواهانم با حضور نمایندگان مازندران پروژه‌های قبلی و جدید را تفکیک، با ارائه آمار قبلی و مصوبات جدید، تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

از همه همکاران عزیز مجلس بعلت پایان دوره و آخرین نطق خود حلالیت می‌طلبم و از یکایک شما سروران که واقعاً درس آموختم و از خدای متعال برای شما سروران و خانواده محترمتان در سایه ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محفوظ و منصور باشید، ان‌شاء‌الله.

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet