هدر موبایل
1397/02/29 13:49:41
سرویس اجتماعی
ابوترابی:

ترافیک مهمترین معضل فعلی پایتخت/ 49 درصد سهام مترو به مردم واگذار شود/ارزش 20 هزار میلیاردی خطوط متروی پایتخت

عضو کمیسیون شوراها در مجلس ترافیک را مهمترین معضل فعلی پایتخت دانست.
ترافیک مهمترین معضل فعلی پایتخت/ 49 درصد سهام مترو به مردم واگذار شود/ارزش 20 هزار میلیاردی خطوط متروی پایتخت عضو کمیسیون شوراها در مجلس ترافیک را مهمترین معضل فعلی پایتخت دانست. https://cdn.icana.ir/d/019/201802104219829541.jpg ترافیک,مهمترین,معضل,فعلی,پایتخت/,49,درصد,سهام,مترو,به,مردم,واگذار,شود/ارزش,20,هزار,میلیاردی,خطوط,متروی,پایتخت Icana

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ترافیک را مهمترین معضل فعلی پایتخت دانست و گفت: با اقدامات ابتکاری و برنامه ریزی منسجم می توان این معضل را رفع کرد؛  در واقع کمبود اعتبار بزرگترین مانع حل ترافیک سرسام آور تهران است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: مبنای کاهش ترافیک تامین زیرساخت ها و توسعه حمل و نقل عمومی است که اگر تحقق پیدا نکند هر گونه طرحی با شکست مواجه می شود.

وی ادامه داد: حمل ونقل جمعی مانند مترو پرهزینه بوده و گسترش آن نیازمند تزریق منابع جدید است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: دولت توان تامین منابع لازم جهت گسترش مترو را ندارد و  باید به سمت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی حرکت کند که تحقق این موضوع نیز امکان پذیر نیست.  

ابوترابی افزود: نیاز است مترو به صورت شرکتی مستقل ثبت شده و سهام آن به تمامی مردم ایران که در آن سرمایه گذاری کردند به صورت سهم های خرد به فروش برسد و 49 درصد سهام متعلق به شهرداری باقی بماند و بلیط مترو و 49 درصد را شهرداری به مردم واگذار و ببخشد و از سویی 51 درصدی که مردم در آن سرمایه گذاری کردند به قیمت واقعی مترو بلیت به فروش برسد و سود این 51 درصد سالانه مشخص و به سهامداران و سرمایه گذاران که مردم و بخش خصوصی هستند و به صورت هیات مدیره رای می دهند در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس دهم، ادامه داد: با خرید 49 درصد سهام مترو از سوی مردم خیال آنان راحت و سرمایه گذاری می کنند و از سوی هیات مدیره و مدیرعامل مترو را خودشان انتخاب می کنند یعنی مدیریت مترو بر عهده آنان است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: می توان 7 خط فعلی مترو را قیمت گذاری کرد البته ارزش این خطوط بیش از 20 هزار میلیارد تومان برآورد می شود که می توان به عنوان منبع درآمد بزرگی کسب و چندین خط مترو را با این منبع درآمدی ایجاد کرد.

وی افزود: می طلبد شهرداری تهران برای استقبال مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه از مترو 49 درصد از سهام مترو را به مصرف کنندگان که سهم شهرداری است ببخشد و از سویی دولت نیز مکلف می شود 20 درصد یا حداقل 30 درصد از قیمت واقعی مترو را به صورت سوبسید در اختیار استفاده کنندگان که اغلب آنها از قشر ضعیف هستند قرار دهد در نتیجه می توان با این اقدام تعداد خطوط مترو را افزایش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: از سویی برای افزایش تعداد اتوبوس های شرکت واحد باید مشوق هایی را برای بخش خصوصی در نظر گرفت و دولت، شهرداری و بانک ها با اعطای وام های بلندمدت کارخانه های تولیدکننده اتوبوس های شهری را رونق داده و از سویی به شهرها برای کاهش ترافیک کمک کنند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس دهم،  بر ضرورت برخورد قاطع با خودروهای تک سرنشین جهت مدیریت ترافیک تهران تاکید کرد و گفت: خودروهای تک سرنشین امروزه به معضل اصلی کلانشهرها به ویژه تهران تبدیل شده؛ بزرگترین معضل تهران ترافیک است که شهرداری طی این 4 سال باید حل آن را با تامین زیرساخت ها و توسعه حمل ونقل در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، توسعه حمل و نقل عمومی را مهمترین اولویت شهردار جدید تهران دانست و گفت: شهردار باید از تمامی ظرفیت ها جهت تامین منابع لازم برای توسعه حمل ونقل عمومی استفاده کند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet