هدر موبایل
1397/04/01 17:21:00
سرویس فرهنگی
وقفچی انتقاد کرد:

سازمان میراث فرهنگی فرصت طلایی جام جهانی برای معرفی صنایع دستی را از دست داد

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با اشاره به اینکه جام‌جهانی فرصت طلایی برای شناساندن ظرفیت‌های صنایع دستی ایران به جهانیان بود، از ایده نداشتن مسئولان مربوطه در این خصوص انتقاد کرد.
سازمان میراث فرهنگی فرصت طلایی جام جهانی برای معرفی صنایع دستی را از دست داد رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با اشاره به اینکه جام‌جهانی فرصت طلایی برای شناساندن ظرفیت‌های صنایع دستی ایران به جهانیان بود، از ایده نداشتن مسئولان مربوطه در این خصوص انتقاد کرد. https://cdn.icana.ir/d/019/201706105161846080.jpg سازمان,میراث,فرهنگی,فرصت,طلایی,جام,جهانی,برای,معرفی,صنایع,دستی,را,از,دست,داد Icana

علی وقفچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به عدم بهره‌برداری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از موقعیت جام‌جهانی 2018، گفت: این همه غفلت و نداشتن برنامه مشخص برای بهره‌برداری از موقعیت مهمی همچون جام‌جهانی ازسوی سازمان میراث فرهنگی جای تعجب بسیار دارد و نمی‌توان از کنار این کم‌کاری به راحتی گذشت.  

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این میزان از کم‌کاری در حالی صورت می‌گیرد که مجامع اقتصادی جهان به این نتیجه رسیده‌اند که پرسودترین و پایدارترین راه رسیدن به پول صنعت توریسم در ابعاد مختلف همچون گردشگری ورزشی، گردشگری سلامت، گردشکری مذهبی، بوم‌گردی و... است.

وی با اعتقاد به اینکه جام‌جهانی فرصت طلایی برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری ایران به جهانیان بود، افزود: علاوه بر سازمان میراث فرهنگی، فدراسیون فوتبال نیز با بی‌برنامگی،عدم داشتن ایده، کار علمی و خلاقانه یک فرصت بزرگ جهانی را برای  معرفی ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی ایران از دست دادند.

وقفچی با اعتقاد به اینکه کوتاهی‌های صورت گرفته ازسوی سازمان میراث فرهنگی ضرورت ایجاد وزارتخانه میراث را دو چندان می‌کند، اضافه کرد: هیچ تبلیغاتی ازسوی متولیان گردشگری ایران در جام جهانی دیده نمی‌شود درحالی که می‌توانستند به کمک دیگر دستگاه‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری زیادی در حاشیه مسابقات اجرا کنند اما این اتفاق نیفتاد و مردم بهتر از مسئولان برای معرفی ایران ظاهر شدند.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرصت‌سوزی اقدام همیشگی سازمان میراث فرهنگی است و نداشتن ایده‌پرداز مشکلی همیشگی مدیرانی است که خالی از ایده هستند، اضافه کرد: متاسفانه از ظرفیت سفارتخانه‌ها و تبلیغات دور زمین نیز برای معرفی آثار تاریخی و فضاهای گردشگری ایران نیز استفاده نشد./

پایان پیام

کلید واژه‌ها

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet