هدر موبایل
1397/06/19 10:02:13
سرویس اقتصادی
گزارش خانه ملت از کلیدترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت؛

سهم 82 درصدی دولت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی/متوسط سن اتوبوس های پایتخت بالای 14 سال است

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس معتقد است که متوسط سن اتوبوس های پایتخت بالای ۱۴ سال بوده و این مسئله نوسازی این ناوگان را بسیار ضروری کرده است.
سهم 82 درصدی دولت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی/متوسط سن اتوبوس های پایتخت بالای 14 سال است رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس معتقد است که متوسط سن اتوبوس های پایتخت بالای 14 سال بوده و این مسئله نوسازی این ناوگان را بسیار ضروری کرده است. https://cdn.icana.ir/d/019/44470.jpg سهم,82,درصدی,دولت,در,نوسازی,ناوگان,اتوبوسرانی/متوسط,سن,اتوبوس,های,پایتخت,بالای,14,سال,است Icana

خبرگزاری خانه ملت؛ یقینا یکی از مهم ترین و اثرگذارترین بخش های ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، ناوگان اتوبوسرانی است، حوزه ای که وظیفه خطیری در جابه جایی مسافران و مردم در شهرها به ویژه تهران به عنوان پایتخت ایران با جمعیتی حدود 10 میلیون نفر دارد.

طبق گزارش های اعلامی، به صورت روزانه، بیش از 20 میلیون سفر درون شهری در تهران توسط ناوگان اتوبوسرانی پایتخت انجام می شود.

همچنین بر اساس آمارهای ارائه شده شهرداری تهران، تعداد اتوبوسهای تهران در سال 93 حدود 6 هزار و 423 دستگاه بود که این تعداد در سال 96 به 6 هزار و 154 دستگاه رسیده است.

این آمارهای نمایانگر این است که در باره سه ساله 93تا 96، نه تنها اتوبوس جدیدی به ناوگان وارد نشده، بلکه بخشی از آن به دلیل خرابی و فرسودگی از دور خارج شده است.

حال روز گذشته هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نامه ای به دکتر روحانی رئیس جمهوری بر ضرورت افزایش تحرک و تلاش دولت دوازدهم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی تأکید کرده است.

در این رابطه مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت نوسازی و توسعه شبکه اتوبوس رانی درون شهری تهران، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است که حدود 75 درصد از جابه جایی ها توسط حمل و نقل عمومی صورت گیرد، که از این میزان، حدود 30 درصد توسط مترو، 25 درصد توسط اتوبوس و 20 درصد نیز توسط تاکسی انجام شود.

مهرداد بائوج لاهوتی

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس قانون، دولت باید 50 درصد از هزینه ساخت مترو در تهران را بپردازد، اما متأسفانه دولت ها هیچ توجه خاصی به این حوزه نداشته اند. همچنین در بحث توسعه ناوگان اتوبوسرانی، 82/5 درصد از هزینه باید از سوی دولت و 17/5 درصد نیز توسط شهرداری پرداخت شود.

وی گفت: البته دولت یازدهم و دوازدهم در بحث تخصیص بودجه برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، اقداماتی صورت داده و نسبت به اختصاص بخشی از اعتبارات عمل کرده است.

مرگ 2 هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا

بائوج لاهوتی افزود: بر اساس آمارها سالانه حدود 5 هزار نفر در کل کشور تحت تأثیر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، که از این میان حدود 2 هزار نفر مربوط به شهروندان تهرانی است، البته این آمار، به غیر از اثرات سوء و بیماری های مرتبط با این مسئله است.

توسعه نیافتن ناوگان حمل و نقل عمومی بازی با جان مردم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نامه رئیس شورای شهر تهران به رئیس جمهور درباره ضرورت کمک رسانی دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، گفت: در شرایط کنونی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران و کلانشهرها با جان انسان ها در ارتباط است، از این رو دولت باید نسبت به تحقق این مسئله برنامه ریزی و تلاش کند.

سن اتوبوس های پایتخت بالای 14 سال است

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس ادامه داد: بر اساس آمارها، سن متوسط اتوبوس های درونی شهری باید زیر 10 سال باشد، اما تا آنجایی که به خاطر دارم، متوسط سن اتوبوس های پایتخت بالای 14 سال است./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet