هدر موبایل
1397/07/09 07:01:00
سرویس فرهنگی
اولادقباد مطرح کرد:

بی‌مهری به دانشگاه فرهنگیان عامل اصلی سونامی کمبود معلم در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از ۱۰۰ هزار به ۹۷ هزار نفر را بی‌مهری به نظام آموزشی دانست و گفت: تربیت معلمان مهارتی یکی از الزامات دانشگاه فرهنگیان است.
بی‌مهری به دانشگاه فرهنگیان عامل اصلی سونامی کمبود معلم در آموزش و پرورش عضو کمیسیون آموزش مجلس کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از 100 هزار به 97 هزار نفر را بی‌مهری به نظام آموزشی دانست و گفت: تربیت معلمان مهارتی یکی از الزامات دانشگاه فرهنگیان است. https://cdn.icana.ir/d/019/201607106556099356.jpg بی‌مهری,به,دانشگاه,فرهنگیان,عامل,اصلی,سونامی,کمبود,معلم,در,آموزش,و,پرورش Icana

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهاد اصلی تربیت معلم، رکن تحول، تعالی آموزش و پرورش و موسسه‌ای در گستره ملی با هویت ماموریت‌گرای حرفه‌ای برای تعلیم تربیت و توانمندسازی منبع انسانی نظام آموزشی کشور است.

برخورداری از جذب استعدادهای برتر در عرصه معلمی از جمله اهداف دانشگاه فرهنگیان

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف دانشگاه فرهنگیان افزود: تقویت و ارتقا جایگاه پژوهش، نوآوری، تولید علم و فناوری در حوزه تعلیم و تربیت، برخورداری از جذب استعدادهای برتر در عرصه معلمی، برخورداری از هیات علمی، کارشناسان، کارکنان و مدیران مومن عالم، صالح، تعالی‌جو و تعامل آفرین، پیشرو در توسعه شیوه‌های نوین آموزش در بستر فناوری اطلاعات از جمله اهداف دانشگاه فرهنگیان است.

بیشتر بخوانید: مشکل کمبود معلم حاصل کوتاهی آموزش وپرورش

کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از 100 هزار به 45 هزار بی‌مهری به نظام آموزشی بود

رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در دو دهه گذشته تربیت معلم مورد بی‌‌مهری قرار گرفت به طوری که در 400 مرکز معلم تعداد دانشجو از 98 مرکز از 100 هزار نفر به 45 هزار دانشجو کاهش پیدا کرد این اقدام عامل اصلی کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش بود.

خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان باید امکانات موردنیاز دانشجویان را در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند با شادی و نشاط به ادامه تحصیل و کسب مهارت‌های موردنیاز بپردازند

تربیت معلمان مهارتی یکی از الزامات دانشگاه فرهنگیان

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه امیدوارم با تاکیدات مقام معظم رهبری و اقدامات مناسب آقای خنیفر شاهد تحولات عظیم در دانشگاه فرهنگیان باشیم، اظهار کرد: در اهداف و برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم مهارتی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معلمان باید دروس را به صورت مفهومی به دانش آموزان ارائه دهند، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان نیز باید توان خود را بر تربیت معلمان مهارتی و عملگرا قرار دهد.

ضرورت توجه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان

اولادقباد توجه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان را یکی از اولویت های این دانشگاه دانست و تاکید کرد: خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های فرهنگیان باید امکانات موردنیاز دانشجویان را در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند با شادی و نشاط به ادامه تحصیل و کسب مهارت‌های موردنیاز بپردازند تا پس از فارغ‌التحصیلی نیز با علاقه و تدین رسالت خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی باید با تمام توان و انگیزه به تدریس بپردازند تا بتوانند دانش آموزان را به درس و آموزش علاقه مند کنند.

جذب بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان؛ اقدامی در راستای اجرای برنامه ششم توسعه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از زمانی که میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های تربیت کاهش پیدا کرد مشکل کمبود معلم نیز دامن‌گیر آموزش و پرورش شد؛ براساس بند ب ماده 79 قانون برنامه ششم توسعه سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موظفند به منظور ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت با جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، در طول برنامه، ردیف‌های استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش را با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه‌های یاد شده برای جذب دانشجو معلمان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند به همین دلیل در سال جاری بیش از 40 هزار نفر دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet