هدر موبایل
1397/07/15 16:33:28
سرویس اقتصادی
گرمابی:

سهمیه بنزین بین 60 تا 100 لیتر است/نرخ دوم بیش از 1500 تومان است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: احتمالا عددی بین ۶۰ تا ۱۰۰ لیتر به عنوان سهمیه بنزین در نظر گرفته و مازاد بر آن با نرخ بیشتر محاسبه می شود که این نرخ دوم بیش از ۱۵۰۰ تومان است.
سهمیه بنزین بین 60 تا 100 لیتر است/نرخ دوم بیش از 1500 تومان است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: احتمالا عددی بین 60 تا 100 لیتر به عنوان سهمیه بنزین در نظر گرفته و مازاد بر آن با نرخ بیشتر محاسبه می شود که این نرخ دوم بیش از 1500 تومان است. https://cdn.icana.ir/d/019/201611103305825527.jpg سهمیه,بنزین,بین,60,تا,100,لیتر,است/نرخ,دوم,بیش,از,1500,تومان,است Icana

حمید گرمابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال دو نرخی شدن بنزین، گفت: دو نرخی شدن بنزین راه حل طولانی مدت خوبی نیست، اما در شرایط اضطراری و کوتاه مدت می تواند به عنوان یک راه حل از آن استفاده شود، به ویژه با افزایش قیمت دلار که تفاوت قیمت بنزین در مرزها با همسایه ها بسیار زیاد و حتی 10 برابر بیشتر شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تفاوت قیمت بنزین با کشورهای همسایه جذابیت قاچاق بنزین را بیش از گذشته کرده است، افزود: کنترل قاچاق سوخت در مرزهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی شدید نیست و این تفاوت قیمت قاچاق بنزین را افزایش داده به گونه ای که میلیون ها لیتر در روز در مرزها بنزین قاچاق می شود.

میزان سهمیه بندی بنزین قطعی نشده است

وی ادامه داد: افرادی که بیش از حد معمول بنزین مصرف می کنند باید هزینه آن را پرداخت کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان سهمیه بندی بنزین قطعی نشده است، اظهار داشت: احتمالا عددی بین 60 تا 100 لیتر به عنوان سهمیه در نظر گرفته و مازاد بر آن با نرخ بیشتر محاسبه می شود که این نرخ دوم بیش از 1500 تومان است.

بیشتر بخوانید

دولت به جای سهمیه بندی گلوگاه های قاچاق سوخت را ببندد

سهمیه بندی بنزین به مصوبه مجلس نیاز دارد

سهمیه بندی تاکتیکی برای کنترل مصرف سوخت

چگونه سوخت سهمیه بندی می شود؟

نرخ سوخت پلکانی می شود؟​

سهمیه بندی و دو نرخی کردن بنزین راه حل موقتی است

وی افزود: نرخ دوم بنزین رقمی است که باید به قیمت واقعی در فوب خلیج فارس نزدیک باشد تا قاچاق برای کشور جذاب نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهمیه بندی و دو نرخی کردن بنزین راه حل موقتی است، تصریح کرد: اگر قیمت بنزین افزایش یابد تا جلوی قاچاق گرفته شود برای جامعه قابل قبول نیست، لذا فعلا راه حل موقت بازگشت به سیستم کوپنی و کارتی است که امیدوارم در آینده نه چندان دور شرایط بهتر شود تا سهمیه بندی نیز برداشته شود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet