هدر موبایل
1397/07/24 07:10:00
سرویس فرهنگی
سعیدی:

لزوم ایجاد تحول در نظام آموزشی و کتاب های درسی/ در امر آموزش فرصت سوزی جایز نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه در امر آموزش فرصت‌سوزی جایز نیست بر لزوم تعدیل سریع تر محتوای سنگین کتاب های درسی تاکید کرد.
لزوم ایجاد تحول در نظام آموزشی و کتاب های درسی/ در امر آموزش فرصت سوزی جایز نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه در امر آموزش فرصت‌سوزی جایز نیست بر لزوم تعدیل سریع تر محتوای سنگین کتاب های درسی تاکید کرد. https://cdn.icana.ir/d/019/201803106453267991.jpg لزوم,ایجاد,تحول,در,نظام,آموزشی,و,کتاب,های,درسی/,در,امر,آموزش,فرصت,سوزی,جایز,نیست Icana

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در نظام آموزشی و کتاب‌های درسی، گفت: در امر آموزش فرصت‌سوزی جایز نیست و باید سریع‌تر نسبت به تعدیل محتوای سنگین کتاب‌های درسی اقدام کرد.

ضرورت استفاده از توانمندی نیروهای علمی، دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای ایجاد تحول در کتاب های درسی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از توانمندی نیروهای علمی دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای ایجاد تحول در کتاب های درسی تاکید کرد و افزود: بی شک اگر این مهم در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار گیرد به هیچ وجه زمان بر نخواهد بود؛ حتی یک روز تعلل در به سرانجام رسیدن این مهم شایسته نیست و باید هر چه سریع تر انجام شود.

وی با یادآوری اظهارت مسئولان آموزش و پرورش در مورد حذف مشق شب در پایه اول تا سوم ابتدایی، افزود: مسئولان این وزارت خانه در دهله اول اعلام کردند که مشق شب به طور کلی حذف می شود، سپس مطرح کردند که تنها در پایه اول تا سوم حذف می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در نهایت اعلام شد این برنامه تنها در کلاس‌هایی با تراکم 16 تا 25 دانش آموز اجرا خواهد شد بنابراین  مشق شب به طور کلی در مدارس حذف نشده است.

سعیدی ادامه داد: در این رابطه بهتر بود مسئولان مذکور قبل از رسانه ای کردن این موضوع که طرحی اصولی است اقدامات کارشناسی را بر روی آن انجام و سپس اجرایی کردن آن را در دستور کار قرار داده و رسانه ای می کردند زیرا اطلاع رسانی نادرست بن بست هایی را در مسیر آن ایجاد می کند.

حذف آزمون ورودی مدارس خاص به صورت ناقص و ابتر اجرا شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در مورد حذف آزمون ورودی مدارس خاص، گفت: حذف آزمون ورودی طرح مطلوبی بود اما چون در مورد آن کار کارشناسی صورت نگرفت متاسفانه به صورت ابتر و ناقص اجرا شد بنابراین بهتر است مسئولان آموزش و پرورش پیش از اجرای طرح ها اقدامات کارشناسی مناسب در دستور کار قرار داده و سپس نسبت به اجرای آنها اقدام کنند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

زنجیره خبر

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet