هدر موبایل
1397/08/05 09:34:34
سرویس فرهنگی
پژمان‌فر مطرح کرد:

ضعف رایزن‌های فرهنگی در بازاریابی کالاها و خدمات/نبود نگاه برون‌مرزی در تولید آثار فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در تولید آثار فرهنگی و هنری باید علاقه و سلیقه مخاطب داخلی و خارجی را توامان در نظر گرفت، گفت: رایزن فرهنگی بدون حمایت دولت نمی‌تواند کار عمیق و خاصی انجام دهد.
ضعف رایزن‌های فرهنگی در بازاریابی کالاها و خدمات/نبود نگاه برون‌مرزی در تولید آثار فرهنگی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در تولید آثار فرهنگی و هنری باید علاقه و سلیقه مخاطب داخلی و خارجی را توامان در نظر گرفت، گفت: رایزن فرهنگی بدون حمایت دولت نمی‌تواند کار عمیق و خاصی انجام دهد. https://cdn.icana.ir/d/019/201805103612024924.jpg ضعف,رایزن‌های,فرهنگی,در,بازاریابی,کالاها,و,خدمات/نبود,نگاه,برون‌مرزی,در,تولید,آثار,فرهنگی Icana

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقش رایزن‌‎های فرهنگی در معرفی و صادرات محصولات فرهنگی، گفت: متاسفانه ضعف بسیاری در حوزه معرفی فرهنگ ایران به جهانیان وجود دارد چراکه به گفته سفرا یک کتاب جامع که بتواند معرف ایران باشد هنوز نگارش و تدوین نشده است و در عرصه انتقال فیلم و دیگر هنرها نیز موفقیت چندانی حاصل نشده است البته این مهم صرفا به ضعف فعالیت رایزن‌های فرهنگی محدود نمی‌‎شود چراکه در تولید آثار فرهنگی و هنری نیز نگاه برون‌مرزی وجود ندارد.

در تولید آثار فرهنگی و هنری باید علاقه و سلیقه مخاطب داخلی و خارجی را توامان در نظر گرفت

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در تولید فیلم‌ها و آثار فرهنگی و هنری همچون مشابه خارجی‌شان علاقه و سلیقه مخاطب داخلی و خارجی را توامان در نظر بگیرند، ادامه داد: متاسفانه چنین نگاهی در عرصه تولیدات فرهنگی ایران وجود ندارد چراکه همان فیلم‌ها و دیگر آثار مصرف داخلی در کشورهای دیگر به نمایش گذاشته می‌شوند و گاهی مخاطب خارجی به هیچ درک صحیحی از محتوای فیلم نمی‌رسد.

رایزن‌های فرهنگی باید به بازاریابی کالاها و خدمات فرهنگی کشور اقدام کنند

وی با اعتقاد به اینکه رایزن فرهنگی باید به بازاریابی کالاها و خدمات فرهنگی کشور اقدام کند، اضافه کرد: رایزن فرهنگی به شخصه نه تولیدکننده محتوا و نه عرضه‌کننده محتوا است بلکه بازار جهانی یا منطقه‌ای را برای امکان فروش و ارائه محصولات در برابر مخاطبان عام و خاص کالاهای داخلی پیدا می‌کند.

همانطورکه باید در صادرات کالاهای اقتصادی استانداردسازی براساس ذوق و ذائقه مخاطب انجام ‌شود، کالای فرهنگی را نیز باید استانداردسازی کنیم.

استانداردسازی کالاهای صادراتی باید براساس ذوق و ذائقه افراد انجام ‌شود

پژمان‌فر اضافه کرد: همانطورکه باید در صادرات کالاهای اقتصادی استانداردسازی براساس ذوق و ذائقه مخاطب انجام ‌شود، کالای فرهنگی خود را نیز باید استانداردسازی کنیم و برابر ذوق و ذائقه مخاطب در بیرون سامان دهیم، به‌عبارتی باید تجاری‌سازی یا صادراتی کردن کالاها را انجام دهیم.

رایزن فرهنگی بدون حمایت دولت نمی‌تواند کار عمیق و خاصی انجام دهد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه هر چیزی که در ایران تولید می‌شود قابل صادرات نیست، گفت: از انجا که نمی‌توان هر فیلم سینمایی و کتابی را صادر کرد و حتی یک کتاب منتخب همه فصولش قابل ارائه نیست، باید ابتدا استانداردسازی و مخاطب‌شناسی صورت بگیرد بنابراین رایزن فرهنگی با تمام مسئولیتی که به دوش دارد بدون حمایت دولت از داخل نمی‌تواند کار عمیق و خاصی را انجام دهد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet