هدر موبایل
1397/08/11 07:01:00
سرویس فرهنگی
سلیمی:

مسئولان در توسعه مراکز فنی خست به خرج می‌دهند/ترس از دچار شدن به سرنوشت دانشگاه‌های بدون دانشجو

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۵۰درصد آموزش‌ها تا پایان برنامه ششم باید به سمت مهارت سوق پیدا کنند، گفت: اگر برنامه‌های کلی وزیر جدید کار در حوزه فنی و حرفه‌ای بُرش نخورند نمی‌تواند چاره‌ساز ایجاد اشتغال از طریق مهارت شود.
مسئولان در توسعه مراکز فنی خست به خرج می‌دهند/ترس از دچار شدن به سرنوشت دانشگاه‌های بدون دانشجو عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه 50درصد آموزش‌ها تا پایان برنامه ششم باید به سمت مهارت سوق پیدا کنند، گفت: اگر برنامه‌های کلی وزیر جدید کار در حوزه فنی و حرفه‌ای بُرش نخورند نمی‌تواند چاره‌ساز ایجاد اشتغال از طریق مهارت شود. https://cdn.icana.ir/d/019/201606105171135912.jpg مسئولان,در,توسعه,مراکز,فنی,خست,به,خرج,می‌دهند/ترس,از,دچار,شدن,به,سرنوشت,دانشگاه‌های,بدون,دانشجو Icana

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برنامه وزیر جدید وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه فنی و حرفه‌ای، گفت: اگرچه در برنامه‌های آقای شریعتمداری اشارات کلی به سازمان فنی و حرفه‌ای و آنچه که باید برای آن اتفاق بیفتد شد اما به‌یقین اگر این برنامه‌های کلی بُرش نخورد نخواهند توانست چاره‌ساز ایجاد اشتغال از طریق مهارت شود چراکه  به عقب‌ماندگی جدی در حوزه آموزش‌های مهارتی در کشور دچار هستیم.

50 درصد آموزش‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه باید به سمت آموزش‌های مهارتی سوق پیدا کنند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششمتوسعه کشور 50درصد آموزش‌ها در کشور تا پایان این برنامه باید به سمت آموزش‌های مهارتی سوق پیدا کنند، افزود: متاسفانه اکنون با گذشت یک سال از آغاز اجرای این قانون نتوانسته‌ایم رشد مورد نظر و منطق با این مهم را شاهد باشیم و این مهم نشانگر ضرورت تجدیدنظر در نوع نگاه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

عدم هماهنگی میان دستگاه‌ها ذی‌ربط؛ خلاء جدی در حوزه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

وی با تاکید بر اینکه اراده و عزم جدی مسئولان ذی‌ربط در این راستا برای  حصول نتیجه بسیار حائزاهمیت است، افزود: وزارتخانه‌های کار، آموزش و پرورش و علوم نیز باید همکاری داشته باشند تا بتوان این برنامه را محقق کرد چراکه هنوز مشخص نیست چه کسی و یا نهادی هماهنگ‌کننده فعالیت‌ها و اقدامات این دستگاه‌ها است و این مسئله یکی از خلاءهای جدی در حوزه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

بسیاری از مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش‌های تئوری اکتفاء کرده‌اند چراکه از فقدان ابزارآلات لازم برای آموزش عملی و حتی مربی حرفه‌ای برای آموزش رنج می‌برند لذا وزیر جدید کار باید تامین این نیازها مبادرت ورزد.

سلیمی با اشاره به اینکه باید مشخص شود هر دستگاه چه وظیفه‌ای دارد و باید در چه مسیری حرکت کند، ادامه دارد: اگر قرار است آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فراگیر شود باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد اما امروز به دلیل نبود زیرساخت‌ها بسیاری از این مراکز به آموزش‌های تئوری اکتفاء کرده‌اند چراکه از فقدان ابزارآلات لازم برای آموزش عملی و حتی مربی حرفه‌ای برای آموزش رنج می‌برند لذا وزیر جدید کار باید به تامین این نیازها مبادرت ورزد.

مراکز فنی و حرفه‌ای نیز به سرنوشت دانشگاه‌های بدون دانشجو دچار می‌شوند؟

این نماینده مجلس با اعتقاد از اینکه نباید بابت توسعه زیرساخت‌ها نگرانی وجود داشته باشد، توضیح داد: به‌دلیل توسعه بی‌رویه دانشگاه‌ها در گذشته اکنون این ترس و واهمه وجود دارد که مراکز فنی و حرفه‌ای نیز به سرنوشت دانشگاه‌های بدون دانشجو دچار شوند لذا این موضوع سبب کندی و خست مسئولان در ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه فنی و حرفه‌ای شده، درحالی که این دو با یکدیگر تفاوت‌های بسیار دارند و اکنون آینده شغلی کشور در گرو توسعه زیرساخت‌های آموزش‌های مهارتی و ایجاد اشتغال از این طریق است.

ضرورت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای بزرگ

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: همچنین لازم است در روستاهای بزرگ نیز آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال از این طریق مورد توجه قرار گیرد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet