هدر اصلی
1397/08/16 13:49:55
سرویس اجتماعی
رجبی:

حمایت از تاکسیران‌ها تبدیل به یک جریان خودگردان شود ‌

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حمایت از تاکسی‌ران‌ها بهتر است تبدیل به یک جریان خودگردان شود گفت: جریان خودگردان ایجاد صندوق‌های حمایتی است که در آن شهرداری‌ها نباید مداخله‌ای غیر از تامین سرمایه اولیه و نظارت داشته باشند و سیستم اجرایی صندوق توسط رانندگان اداره شود.
حمایت از تاکسیران‌ها تبدیل به یک جریان خودگردان شود ‌ عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حمایت از تاکسی‌ران‌ها بهتر است تبدیل به یک جریان خودگردان شود گفت: جریان خودگردان ایجاد صندوق‌های حمایتی است که در آن شهرداری‌ها نباید مداخله‌ای غیر از تامین سرمایه اولیه و نظارت داشته باشند و سیستم اجرایی صندوق توسط رانندگان اداره شود. https://cdn.icana.ir/d/019/201801101554205064.jpg حمایت,از,تاکسیران‌ها,تبدیل,به,یک,جریان,خودگردان,شود,‌ Icana

فرج الله رجبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمایت‌های شهرداری شیراز از تاکسیران‌های این شهر گفت: اساساً سیستم حمل و نقل، چه اتوبوس‌ها، چه شرکت‌های خصوصی و چه تاکسی‌ها سیستمی دارد که دولت باید به آن سوبسید بدهد و بدون سوبسید نمی‌چرخد و به نظر می‌رسد که باید یک سیستم حمایتی داشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سیستم حمایتی که در آن یکسری از لوازم را برای آنها تدارک می‌دهند مثل اینکه لاستیک به تاکسی‌ران‌ها داده می‌شود یا شهرداری قسمتی از بیمه رانندگان را به آنها می‌دهند و مسائل دیگر، به گونه‌ای باشد کاری کنیم که آنها احساس کنند تحت پوشش یک صندوق خودگردان هستند و می‌تواند در مواقع اضطراری به کمک آنها بیاید.

شهرداری سرمایه اولیه ایجاد صندوق حمایتی از تاکسیرانان را بدهد

وی افزود: خوب است که یک صندوق حمایتی ایجاد کنیم و قسمتی از سرمایه اولیه آن را شهرداری بدهد و قسمتی از سرمایه آن را رانندگان تاکسی بدهند و هر ماهه به صورت آبونمان مبلغ ناچیزی را واریز کنند؛ تعداد چندهزار دستگاه تاکسی در شیراز داریم و اگر هر ماه به عنوان سرمایه اولیه هرکدام 10، 20هزار تومان به این صندوق واریز کنند بعد از یک مدت سرمایه قابل توجهی می‌شود که می‌توانند از قِبَل این سرمایه بسیاری از هزینه‌هایی که پیش بینی نشده، هزینه‌های مربوط به تعمیرات اساسی و هزینه‌های مربوط به موارد اضطراری که پیش می‌آید را تامین کند.

سیستم اجرایی صندوق حمایت از تاکسیرانها توسط رانندگان اداره شود.

رجبی با بیان اینکه حمایت‌ها و سوبسیدهایی که از تاکسیران‌ها در قالب‌های مختلف انجام می‌شود، خوب است، پیشنهاد داد: این حمایت‌ها تبدیل به یک جریان خودگردان شود و جریان خودگردان ایجاد صندوق‌های حمایتی است که در آن شهرداری‌ها نباید مداخله‌ای غیر از تامین سرمایه اولیه و نظارت داشته باشند، شهرداری می‌تواند در مجامع آنها حضور داشته باشند اما در سیستم اجرایی آنها و هیات اجرایی آنها و مدیران عامل انتخابی دست خود رانندگان باشد و هزینه‌های پیش بینی نشده و حتی اگر سوبسیدی قرار باشد به این قشر تعلق بگیرد در قالب صندوق‌های حمایتی انجام شود که یک توزیع عادلانه بین این مجموعه‌ها باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به طرحی که در دولت و اتحادیه تاکسیرانی کشور برای دادن تسهیلات به رانندگان تاکسی در دست بررسی است خاطرنشان کرد: معتقدم باید یک شیوه و یک شبهه سندیکا از تاکسیران‌ها بپذیریم که این قشر را مدیریت و مداخله و تصدی‌گری دولت را کم می‌کند و دولت در یک ساختار تعریف شده‌ای کمک‌های خود را انجام می‌دهد تا کمک‌ها به صورت یکسان و عادلانه توزیع شود./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet