هدر موبایل
1397/08/26 14:01:32
سرویس فرهنگی
ابطحی:

معلمان با داشتن دغدغه معیشت و شغل دوم توان اجرای طرح شهاب را ندارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است معلمان با داشتن دغدغه معیشت و شغل دوم توان وقت گذاشتن برای تک تک دانش‌آموزان جهت کشف استعدادهای‌شان و اجرای صحیح طرح شهاب را نخواهند داشت.
معلمان با داشتن دغدغه معیشت و شغل دوم توان اجرای طرح شهاب را ندارند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است معلمان با داشتن دغدغه معیشت و شغل دوم توان وقت گذاشتن برای تک تک دانش‌آموزان جهت کشف استعدادهای‌شان و اجرای صحیح طرح شهاب را نخواهند داشت. https://cdn.icana.ir/d/019/201811106962636950.jpg معلمان,با,داشتن,دغدغه,معیشت,و,شغل,دوم,توان,اجرای,طرح,شهاب,را,ندارند Icana

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه "طرح شهاب" برگرفته از سند تحول آموزش و پرورش به معنای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است، گفت: شناسایی استعدادهای برتر توسط متولیان آموزش و پرورش و از دوران دبستان در این طرح نهفته است لذا باید با روش‌های مختلف همچون تست روانشناسی استعداد دانش‌آموزان را در رشته‌های مختلف همچون هنر، ورزش، ادبیات، ریاضی و... کشف کرد و کشف استعداد همچون گذشته صرفا برای سوق دادن دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و فیزیک و... نباشد.

تحقق اهداف طرح شهاب در گرو برگزاری آزمون‌های استاندارد و سطح علمی ارزش‌یاب‌ها

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای  صحیح طرح شهاب می‌تواند الگوی در نظر گرفته شده برای 50 سال آینده ایران اسلامی را محقق کند و به واسطه گرایش افراد به سمت استعدادهای‌شان کشور به رشد و شکوفایی برسد، ادامه داد: این مهم در گرو برگزاری آزمون‌های استاندارد و میزان توانایی و سطح علمی افرادی است که در جایگاه ارزشیاب قرار می‌گیرند.

داشتن ملاک و معیار مشخص در شناسایی استعداد دانش‌آموزان ضروریدر جریان اجرای  طرح شهاب است

وی با بیان اینکه نباید هر کدام از ارزشیابی‌کنندگان سلیقه خاص خود را در  کار شناسایی استعدادها دنبال کنند، توضیح داد: اگرچه باید در این رابطه انعطاف وجود داشته باشد و فرد استعدادسنج بتواند باتوجه به شناخت خود از  دانش‌آموزان آن‌ها را به سمت استعدادهای‌شان سوق دهد اما داشتن ملاک  معیار علمی در این سنجش ضروری است.

معلم با داشتن دغدغه معیشت و شغل دوم توان وقت گذاشتن برای تک تک دانش‌آموزان جهت کشف استعدادهای‌شان را ندارد

ابطحی با بیان اینکه این طرح بسیار مناسب‌تر از طرح شناسایی دانش‌آموزان تیزهوش و سوق دادن آن‌ها به سمت مدارس تیزهوشان است، اضافه کرد: اجرای درست این طرح نیازمند تغییرات بسیاری در آموزش و پرورش است که مهترین آن شامل معیشت معلمان می‌شود چراکه معلم با داشتن دغدغه معیشت و شغل دوم توان وقت گذاشتن به معنای واقعی برای تک تک دانش‌آموزان خود و کشف استعدادهای‌شان را ندارد.

تعداد بالای دانش‌آموزان در هر کلاس مانع اجرای صحیح طرح شهاب

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: مسئله دیگر تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس است به‌عنوان مثال میانگین تعداد دانش‌آموزان در شهر تهران به دلیل کمبود فضای آموزشی 32 تن است لذا با این حجم از دانش‌آموز در هر کلاس نمی‌توان از معلم انتظار کشف استعدادها را براساس طرح شهاب داشت.

سید محمدجواد ابطحی در مناظره خانه ملت درباره طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران

بررسی نتایج طرح شهاب پس از پایان اجرای آزمایشی آن در مدارس ابتدای  چند استان

عضو فراکسیون فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شهاب اکنون به صورت پایلوت در مدارس ابتدایی چند استان در حال اجرا شدن است که باید پس از پایان اجرای آزمایشی نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

خبر مرتبط

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet