خبرگزاری خانه ملت

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی
1397/08/30 10:08:29
سرویس صحن
با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

ارجاع ماده 2 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش به کمیسیون

طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با رأی نمایندگان مجلس به کمیسیون اصلی خود یعنی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع شد.
ارجاع ماده 2 طرح تنظیم برخی از مقررات مالی و اداری آموزش و پرورش به کمیسیون طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با رأی نمایندگان مجلس به کمیسیون اصلی خود یعنی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع شد. https://cdn.icana.ir/d/019/69353.jpg ارجاع,ماده,2,طرح,تنظیم,برخی,از,مقررات,مالی,و,اداری,آموزش,و,پرورش,به,کمیسیون Icana

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ماده 2 این طرح را با 114 رأی موافق، 61 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در جلسه  برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارجاع دادند.

ماده 2 این طرح عبارت است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی رأسا و یا با مشارکت بخش های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری و اجاره آن ها اقدام کنند.

همچنین واحدهای آموزشی می توانند در ساعات خارج از فعالیت رسمی آموزشگاه، با تائید منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به بخش های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی اقدام کنند.

تبصره یک- تغییر کاربری موضوع این بند با تشخیص ادارات کل تجهیز و نوسازی مدارس استان ها و نیاز به مجوز کمیسیون ماده 5 قانون شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ندارد و از پرداخت هرگونه عوارض اعم از عوارض شهرداری مانند صدور پروانه، پذیره، نوسازی و تغییر کاربری معاف است.

تبصره 2- مدت اجرا با تشخیص منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش مربوطه حداکثر تا مدت 10 سال تعیین می شود.

تبصره 3- منابع حاصل از اجرای ماده 2 به حساب درآمد اختصاصی استان نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود.

لازم به ذکر است در جریان بررسی این ماده پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان مطرح شد و با توجه به اینکه این ماده نیاز به دو سوم آراء نمایندگان برای تصویب داشت، رأی گیری برای ارجاع این طرح به کمیسیون رأی آورد و طرح در کمیسیون اصلی خود یعنی کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون فرعی یعنی کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet