هدر اصلی سایت
PrintPageچاپPrintPageچاپ با عکس ToFriendارسال به دوستان Whatsapp google_plus Line twitter
اولاد قباد:

50 درصد مدارس استان تهران نیاز به نوسازی دارند

سرویس فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: 50 درصد مدارس استان تهران نیاز به نوسازی و ایمن سازی دارند بنابراین یکی از اولویت هایی که دولت باید به آن نگاه ویژه داشته باشد ، وزارت آموزش و پرورش است.
یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 10:57
50 درصد مدارس استان تهران نیاز به نوسازی دارند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: 50 درصد مدارس استان تهران نیاز به نوسازی و ایمن سازی دارند بنابراین یکی از اولویت هایی که دولت باید به آن نگاه ویژه داشته باشد ، وزارت آموزش و پرورش است. https://cdn.icana.ir/d/019/201605101501582357.jpg 50,درصد,مدارس,استان,تهران,نیاز,به,نوسازی,دارند Icana

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه 50 درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب، نوسازی و مقاوم سازی دارد گفت: در شهر تهران بیش از 30 درصد مدارس و در استان تهران 50 درصد نیاز به نوسازی و تخریب دارند. مدارسی که دانش‌آموزان در آن  تحصیل می‌کنند، نیاز به شادابی، ایمن بودن و استانداردسازی به ویژه برای تجهیزات گرمایشی و سرمایشی دارد و یکی از مهمترین اولویت‌هایی که دولت باید به آن نگاه ویژه داشته باشد، وزارت آموزش و پرورش است.

دولت باید نگاه ویژه به وزارت آموزش و پرورش داشته باشد و این وزارتخانه را پایه رشد و توسعه کشور بداند

نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس جزء ضروریات کشور محسوب می‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: حقوق همکاران فرهنگی کم است و با طرح رتبه‌بندی معلمان، اعتباری که تخصیص داده شده اعتبار بسیار کمی است اما بودجه کشور در شرایط تحریمی یک بودجه انقباضی است و در جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفتیم و لایحه بودجه با این شرایط به مجلس داده شده اما در رابطه با نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس باید گفت که با جان و سلامتی دانش‌آموزان سر و کار دارد و جزء ضروریات کشور محسوب می‌شود.

امیدوارم وزارت آموزش و پرورش و معاونت نوسازی این تخصیص اعتبار را تا آخر سال 98 برای نوسازی مدارس داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته در قانون برنامه، 20 درصد به 50 درصد هم مصوبه کمیسیون و هم مصوبه تلفیق شده و امیدوارم که همکاران و نمایندگان در صحن علنی برای مقاوم‌سازی، نوسازی و استانداردسازی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی به آن رای دهند تا دیگر شاهد حوادثی همچون مدرسه شین‌آباد و زاهدان نباشیم. البته بستگی به همت همکاران در صحن علنی مجلس و همکاری و همراهی وزارت نفت دارد تا بتواند مصوبه فروش بهای گاز مصرفی را در صحن علنی مجلس به صورت قانون درآورد، امیدوارم وزارت آموزش و پرورش و معاونت نوسازی این تخصیص اعتبار را تا آخر سال 98 برای نوسازی مدارس داشته باشد.

برای نوسازی و ایمن سازی باید اولویت‌بندی صورت گیرد

اولادقباد در پاسخ به این سوال که تخصیص این اعتبار تا چند سال می‌تواند تمامی مدارس را ایمن کند گفت: بودجه یک قانون یک ساله است و امیدوارم تا در سال‌های بعد نیز مصوب شود. یعنی اولویت‌گذاری صورت گیرد به عنوان مثال مدارسی که نیاز به تخریب دارند، مدارسی که نیاز به مقاوم سازی دارند و بعد استان‌هایی که بالاترین مدارس فرسوده را دارند یعنی  بر اساس اولویت‌بندی تخصیص اعتبار داده شود، یعنی این بودجه باید سال بعد نیز مصوب شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز که سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح کردیم و در تلفیق رای آورد و در صحن علنی، محقق نشد، قرار شد تا  آیین‌نامه آن در مهرماه تدوین شود. امسال سازمان برنامه و بودجه همین معافیت مدارس را در خود لایحه بودجه آورد و این باید سالیانه در لایحه بودجه آورده شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی توانیم پیش بینی کنیم که تا چند سال دیگر ایمن‌سازی ادامه خواهد داشت چراکه نمی‌دانیم وزارت نفت چقدر با این شرایط می‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند یعنی نمی‌دانیم وزارت نفت چند درصد از این مصوبه را می‌تواند به وزارت آموزش و پرورش تخصیص دهد.

با وجود تحریم‌ها و افزایش مصالح ساختمانی کار دشوارتر می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: با توجه به تورم و افزایش قیمت‌هایی که در مصالح ساختمانی داریم پیش‌بینی کردن اینکه تا چه مدت می‌توان این حمایت را داشته باشیم سخت است، فکر می‌کنم باید با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها پیش‌بینی کنیم و اینکه وزارت نفت نیز کل بودجه را تا پایان آن سال اختصاص دهد و اینگونه راحت‌تر می‌توان پیش بینی کرد.

دولت وزارت آموزش و پرورش را پایه رشد و توسعه کشور بداند

وی اظهار داشت: دولت باید نگاه ویژه به وزارت آموزش و پرورش داشته باشد و باید این وزارتخانه را پایه رشد و توسعه کشور بداند. این نگاه باید در رابطه با ارتقاء وضعیت معیشت همکاران فرهنگی، حفظ شان و منزلت اجتماعی و رفاهیات آنها باشد و در بعد دیگر به دانش آموزان برمی‌گردد که سرانه‌های دانش‌آموزی به موقع به مدارس اختصاص داده شود و فضایی که در آن تحصیل می‌کنند یک فضای ایمن باشد تا دانش‌آموز روحیه شادابی در آن داشته باشد. همچنین دارای کتابخانه، ورزشگاه، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استاندارد و ابزارهای لازم برای آزمایشگاه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم کشوری داشته باشیم که موفق باشد و به افق چشم‌انداز در خاورمیانه و جهان برسد باید آموزش‌های عمومی را تقویت کنیم./

پایان پیام

پیشنهاد سردبیر
اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000