هدر موبایل
1397/12/17 12:30:13
سرویس فرهنگی
بیرانوندی:

صدمات جبران ناپذیر به سیستم آموزشی کشور با وارد کردن طرح های ناپخته آموزشی

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس گفت: وارد کردن طرح های ناپخته و غیر کارشناسی به سیستم آموزشی کشور، صدمات جبران ناپذیری را به سیستم آموزشی کشور وارد می کند.
صدمات جبران ناپذیر به سیستم آموزشی کشور با وارد کردن طرح های ناپخته آموزشی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس گفت: وارد کردن طرح های ناپخته و غیر کارشناسی به سیستم آموزشی کشور، صدمات جبران ناپذیری را به سیستم آموزشی کشور وارد می کند. https://cdn.icana.ir/d/019/201902106823839633.jpg صدمات,جبران,ناپذیر,به,سیستم,آموزشی,کشور,با,وارد,کردن,طرح,های,ناپخته,آموزشی Icana

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص طرح های آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان در سال جاری تحصیلی و هم چنین سال های آینده گفت: طرح های جدیدی که آموزش و پرورش قصد دارد، وارد محیط آموزش کند، باید از پختگی کافی برخوردار باشد که اگر طرح ها به صورت کارشناسی نشده وارد محیط آموزشی شود، صدمات جبران ناپذیری را به سیستم آموزشی کشور وارد می کند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود:  از جمله طرح هایی در آموزش و پرورش وجود داشت؛ در گذشته در مراکز تربیت معلم کتابی تحت عنوان دوره بازی و سرگرمی تدریس می شد که معلمان این کتاب را می خوانند و از مهارت خاصی بهره مند شوند تا بتوانند این مهارت خاص را در مدارس پیاده کرده و دانش آموزان را به بازی و سرگرمی آموزش دهند تا نکاتی را که نیاز است، فرا بگیرند.

طرح های پیشنهادی آموزش و پرورش به معلمان آموزش داده شود

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس ادامه داد: معلمان باید قبل از ورود به کلاس درس با طرح هایی که آموزش و پرورش قصد وارد کردن به سیستم آموزشی را دارد، آشنایی کامل داشته باشند و حتی الامکان برای این طرح ها، کتاب هایی تدوین و تهیه شود ودر دانشگاه های فرهنگیان وشهید رجایی به معلمان آموزش داده شود تا معامان با معلومات کافی و مهارت لازم، این طرح ها را در مدارس اجرایی کنند.

مشق شب؛ نمونه بارز کار کارشناسی نشده در آموزش و پرورش

وی بیان کرد: متاسفانه در آموزش و پرورش، برخی از طرح ها بدون انجام کار کارشناسی شده، مطرح می شود که از جمله آنها بحث حذف مشق های شب بود که به دلیل نبود اهداف این طرح، مشاهده شد که این طرح عملیاتی نشد و کما فی السابق به حالت اولیه بازگشت.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش دغدغه تعلیم وتعلم دارد و تلاش می کند که با استفاده از طرح های مناسب بتواند کیفیت آموزش را ارتقا ببخشد، بنابراین می توان با طرح های کارشناسی شده، نقاط ضعف آموزشی را پوشش داد که این عمل، نیازمند عزم جدی مسئولان این وزارتخانه در رشد و توسعه آموزش در کشور است./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet