هدر موبایل
1398/01/01 10:04:00
سرویس فرهنگی
محمدی با انتقاد از نابسامانی مراکز آموزشی مهارتی مطرح کرد:

رویکردهای جزیره‌ای در مراکز مهارت‌محور کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است مراکز متعدد مهارت‌محور در کشور به صورت جزیره‌ای رفتار می‌کنند و به همین دلیل تاثیرگذاری لازم را ندارند.
رویکردهای جزیره‌ای در مراکز مهارت‌محور کشور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است مراکز متعدد مهارت‌محور در کشور به صورت جزیره‌ای رفتار می‌کنند و به همین دلیل تاثیرگذاری لازم را ندارند. https://cdn.icana.ir/d/019/201810105133881201.jpg رویکردهای,جزیره‌ای,در,مراکز,مهارت‌محور,کشور Icana

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه مراکز آموزشی مهارتی در کشور ساماندهی لازم را ندارد، گفت: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در گذشته وضعیت خوب و امکانات لازم را داشتند ولی در حال حاضر و با به وجود آمدن دیگر مراکز مهارت‌محور در کشور، ساماندهی کافی در این میان وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزش و تربیت افراد متناسب با نیاز جامعه تلاش نمی‌شود، آن را دلیلی بر این امر دانست که افراد پس از فارغ‌التحصیلی و ورود به جامعه کارآیی لازم را ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه انواع متعددی از مراکز مهارت‌محور همچون دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌های صنعتی و مراکز علمی- کاربردی وجود دارد، افزود: هیچ کدام از این مراکز و مجموعه‌ها ساماندهی لازم را ندارد؛ یعنی صرفا تاسیس شده ولی برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از آن انجام نشده است.

طرح مجلس برای ساماندهی آموزش‌های مهارتی

وی با انتقاد از نبود دقت و نظارت کافی بر این مراکز تصریح کرد: باید ساماندهی کلی در این خصوص وجود داشته باشد؛ زیرا علیرغم بودجه و اعتباری که به این آموزش‌های مهارتی داده می‌شود ولی بازدهی لازم را ندارند و به همین دلیل خیل عظیمی از بیکارانی را تحویل جامعه می‌دهند که نه توان کار ندارند و نه کارآفرینی.

محمدی با اشاره به طرح مجلس برای ایجاد سازمان فنی‌ و ‌مهارتی گفت: ساماندهی و نظارت باید در دستور کار این سازمان قرار گیرد زیرا در حال حاضر، مراکز متعدد مهارت‌محور در کشور به صورت جزیره‌ای رفتار می‌کنند و به همین دلیل تاثیرگذاری مناسب را ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نبود امکانات کافی و به‌روز و کمبود اعتبارات را دیگر مشکل این حوزه برشمرد و افزود: مراکز آموزش مهارتی اعم از علمی- کاربردی، هنرستان‌ها و غیره باید یک کاسه شوند؛ از این باب که سازمان مذکور تمام آنها را یکجا ببیند و ساماندهی کند و ضمن آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی، ارتباطات آنها با یکدیگر و با جامعه را در راستای رفع نیازها مشخص کند./

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet