هدر موبایل
1397/12/18 09:03:19
سرویس اقتصادی
گرمابی مطرح کرد:

انتقاد از رفتار ناپسند خودروسازان با مشتریان علیرغم خُلف وعده‌های بسیار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایطی که خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرده‌ و خودروهای پیش فروش شده را با تاخیرهای طولانی مدت تحویل می‌دهند رفتار بی‌ادبانه و برخورد نامناسب توجیهی ندارد و قابل دفاع نیست.
انتقاد از رفتار ناپسند خودروسازان با مشتریان علیرغم خُلف وعده‌های بسیار عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایطی که خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرده‌ و خودروهای پیش فروش شده را با تاخیرهای طولانی مدت تحویل می‌دهند رفتار بی‌ادبانه و برخورد نامناسب توجیهی ندارد و قابل دفاع نیست. https://cdn.icana.ir/d/019/201711106633275010.jpg انتقاد,از,رفتار,ناپسند,خودروسازان,با,مشتریان,علیرغم,خُلف,وعده‌های,بسیار Icana

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از برخورد نامناسب یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی با مشتری، گفت: خودروسازان باید در برخورد با مشتری نهایت احترام و ادب را رعایت کرده و شرایط خریداران را درک کنند. در حال حاضر که مردم به دلیل خُلف وعده خودروسازان بسیار ناراحت و عصبانی هستند شرکت‌های خودروسازی باید تمام هم و غم خود را برای عمل به تعهدات به کار گیرند.

خط تولید خودرو

نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروهای پیش فروش شده با تأخیر ۴ ماه یا بیشتر به خریداران تحویل داده می‌شود، افزود: در شرایطی که خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و خودروهای پیش فروش شده را با تاخیرهای طولانی مدت و قیمت‌های سرسام‌آور به خریداران تحویل می‌دهند رفتار بی‌ادبانه و برخورد نامناسب توجیهی ندارد و قابل دفاع نیست. دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با متخلفان برخورد کند.

در شرایطی که خودروسازان به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و خودروهای پیش فروش شده را با تاخیرهای طولانی مدت و قیمت‌های سرسام‌آور به خریداران تحویل می‌دهند رفتار بی‌ادبانه و برخورد نامناسب توجیهی ندارد

بدرفتاری خودروسازان با مشتریان قابل پذیرش نیست

وی اظهار کرد: اگرچه خودروسازان در شرایط تحریم تحت فشار هستند اما بدرفتاری با خریداران به ویژه افرادی که در موضوع خودروهای پیش فروش شده متضرر شده‌اند قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان باید تمام توان خود را برای عمل به تعهدات به کار گیرند، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها نمی‌توانند با ادعاهایی مانند افزایش نرخ ارز از تحویل خودرو سرباز زنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با طرح این پرسش که در صورت کاهش نرخ ارز آیا خودروسازان مابقی پول را به خریداران برگشت می‌دادند، تصریح کرد: مسلما در صورت ایجاد چنین شرایطی این شرکت‌ها مبلغی به ازای ارزانی خودرو به خریداران پرداخت نمی‌کردند بلکه قیمت درج شده در قرارداد را مبنا قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه علیرغم مشکلات بسیاری که برای صنعت خودروسازی طی یک سال گذشته ایجاد شده است این شرکت‌ها باید به مفاد قراردادهای قطعی خود عمل کند، خاطرنشان کرد: خودروسازان باید به ازای تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش ایجاد شده، به خریداران جریمه پرداخت کند.

کمبود قطعه؛ ماندگار شدن چهارچرخ‌ها در انبار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش نرخ ارز مشکلات زیادی برای صنایع به ویژه صنعت خودروسازی ایجاد کرده است چراکه چهارچرخ‌ها از قطعات بیشماری تشکیل می‌شود که در صورت نبود یکی از این قطعات خودرو قابل استفاده نیست. همان گونه که در حال حاضر خودروهای بسیاری به دلیل ناقص بودن در انبارها مانده و قابل استفاده نیستند.

به گزار ش خبرگزاری خانه ملت،در فضای مجازی کلیپی منتشر شد که نشان دهنده برخورد نامناسب سایپا با مشتری این شرکت بود در پی انتشار این کلیپ نماینده ویژه مدیرعامل سایپا صحت کلیپ را تایید و از برخورد با فرد خطاکار خبر داد. /

پایان پیام

اخبار برگزیده
ارسال نظر
 
نام کامل :
ایمیل :
متن :
تعداد کاراکتر 0 از 4000

آخرین اخبار
Powerd By : Tasvirnet